در شناخت و عامل  انتخاب کننده زیبایی، سیما و چهره شخص جز پر اهمیت‌ترین ناحیه بدن هر فرد است. داشتن پوستی زیبا و بدون چین‌وچروک آرزوی بیش‌تر افراد است؛ اما پوست و صورت انسان دراثر عوامل گوناگونی مانند کم آبی، تغذیه نامناسب، آلودگی هوا و علل خصوص پیری آسیب‌دیده و زیبایی دوران جوانی خود را از دست می‌دهد؛ در نتیجه به سراغ روش‌های مختلفی برای رفع این اختلال می‌روند، یکی از این روش‌ها لیفت صورت است که موجب شادابی و جوان‌تر دیده شدن چهره افراد می‌گردد.

چه افرادی می توانند لیفت صورت را انجام دهند؟

لیفت صورت روشی تاثیر گذار برای جوانتر شدن چهره شما

در این روش بافت‌های پوست و صورت انسان با استفاده از تکنیک‌های مختلف به نحوی دستکاری می‌شوند که نتیجه آن زیباتر شدن، سفت‌ترشدن و جوان‌تر شدن پوست صورت است. اساس لیفت صورت حذف سلول‌های مرده و کم‌ تحرک، به ‌همراه چربی‌ها و پوست‌های شل‌ شده اضافه و جایگزینی آن‌ها با موادی که پوست را کشیده‌تر، شفاف‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد، است. 
عمل کشیدن پوست صورت به دو دسته ليفت صورت با جراحی و ليفت صورت بدون جراحی دسته‌بندی می شود. لیفت صورت بدون جراحی به صورت سرپایی انجام شده و نیازی به بیهوشی ندارد، اما نتایج به دست آمده در برابر لیفت صورت با جراحی قابل مقایسه نیست؛ بنابراین گزینه مناسب این است که برای کسب بازده مثبت، لیفت کردن صورت با جراحی را  گزینش کنید. جراحی لیفت صورت می‌تواند منجر به لاغر شدن صورت، برطرف شدن چروک‌های صورت، درمان افتادگی صورت و... شود. با این روش در طولانی مدت شما صاحب پوستی جوان و با طراوت خواهید شد.

چه افرادی می توانند لیفت صورت را انجام دهند؟

به گفته متخصص یوسف شفائی خانقاه افرادی که دارای موارد زیر هستند. نامزد انجام این عمل زیبایی هستند:
•    افرادی که از کناره دهان خود تا کناره بینی دارای چین‌ و چروک‌های عمیقی هستند.
•    کسانی که پوست قسمت گردن آن‌ها شل شده و دارای چربی اضافه است.
•    افرادی که پوست روی گونه آن‌ها افتادگی دارد و روی گونه خود دارای چین‌های عمیقی هستند.
•    ظاهر فرد خسته و پیر نشان می‌دهد.
•    پوست ناحیه گردن و چانه طراوت خود را از داده باشد.
به‌طور کلی کسانی که پوست‌شان افتاده و شل شده باشد، نامزد مناسبی برای جراحی لیفت صورت و جوانسازی پوست هستند و با انجام عمل ليفت صورت می‌توانند افتادگی پیشانی، ابروها، خطوط افقی و عمیق به وجود آمده را در چهره‌شان رفع کنند. 

اقدامات قبل از جراحی لیفت صورت چیست؟

بعد از تعیین شدن زمان این جراحی پزشک شما یکسری اقدامات قبل از لیفت را می‌گوید و توصیه می‌شود حتماً این موارد را انجام دهید.
•    بیماران باید قبل از انجام عمل حمام کنند.
•    در روز انجام جراحی از لوازم آرایشی به هیچ عنوان استفاده نکنید.
•    از یک هفته قبل از انجام لیفت صورت، از خوردن داروهایی همچون آسپیرین به شدت خودداری نمایید.
به پیشنهاد دکتر یوسف شفائی خانقاه با انجام این اقدامات روند درمان شما در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام می‌رسد و در این جراحی پزشکان به مشکلی بر نخواهند خورد.

چگونه لیفت صورت انجام می شود؟

جراحی ليفت صورت به روش بیهوشی یا بی حسی موضعی انجام شده و معمولاً حدود ۱ تا ۳ ساعت برای انجام آن زمان نیاز است. برای انجام این روش، برش‌های لازم میان موها زده می‌شود؛ به همین دلیل جای بخیه لیفت صورت روی چهره مشخص نیست. آن وقت بخش‌های  زائد و چروک خورده پوست از بخش گوش به عقب کشیده خواهند شد. لازم به ذکر است که راه‌های دیگری همچون لیفت با نخ، به روش هایفوتراپی، اندوفیت، میکرونیدلینگ، میکرودرم ابریژن و از همه مهم‌تر به روش آندوسکوپ است که طرافداران بسیاری هم دارد. 

لیفت صورت به روش آندوسکوپ

برش‌های کوچک‌‌ و استفاده از آندوسکوپ، به جراح  اجازه می‌دهد تا ساختارهای داخلی صورت را برای عمل لیفت صورت به‌طور کامل، تجسم کند. این تکنیک زمان بهبودی فرد را کاهش داده و جای زخم به راحتی رفع می‌شود؛ همچنین پوست اضافی حالت افتادگی یا شل نمی‌گیرد. با این حال، جراحی آندوسکوپی برای لیفت ابرو و پیشانی بسیارعالی است. در لیفت آندوسکوپی ابرو، صفحه تشریح ما روی استخوان قرار دارد. این نوع لیفت ابرو برای افرادی که دارای خطوط موی کم تا متوسط هستند بهترین نتیجه را به دنبال دارد؛ چرا که وقتی ابرو به این روش بالا کشیده می‌شود، خط مو به عقب بر می‌‌گردد. اگر فردی از قبل خط موی بالایی دارد، لیفت ابرو با آندوسکوپی ایده مناسبی برای او نخواهد بود.

مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت به توصیه دکتر شفائی

بسیاری از افراد از مراقبت‌های بعد از عمل آگاهی کاملی ندارند؛ در نتیجه روند بهبود آن‌ها کند پیش می‌رود. با رعایت نکات مراقبتی زیر به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید:
•    بیماران باید تا سه هفته بعد از انجام جراحی از فعالیت‌های فیزیکی پرهیز کنند.
•    تا ده روز بعد از اتمام جراحی لیفت تا جایی که امکان دارد، استراحت کنید.
•    ۱۲ ماه بعد از عمل از تحت هیچ شرایطی نباید برنزه کنند.
•    آشامیدن نوشیدنی‌های حاوی الکل و مصرف دخانیات تا دو هفته بعد از عمل ممنوع است.
•     بعد از انجام جراحی لیفت صورت نباید در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرید.
•     در رژیم غذایی خود بهتر است از مایعات استفاده کنید.
•    در هنگام خوابیدن و استراحت کردن باید صورت بالاتر از بدن قرار گیرد تا آسیبی به صورت وارد نشود.

سخن پایانی

عواملی مانند افزایش سن، نور خورشید و آلودگی‌ها، پوست انسان را تحت تاثیر می‌گذارند و باعث کاهش منابع کلاژن شده و طراوت و شادابی خود را از دست می‌دهد. در نتیجه پزشکان توصیه می‌کنند لیفت صورت را انجام دهند تا پوست‌شان به حالت سابق برگردد. دکتر یوسف شفائی خانقاه فوق تخصص جراحی پلاسیتک که در این زمینه دارای تجربه و مهارت بسیار زیادی است، با بهترین روش جوانسازی پوستتان را انجام می‌دهد؛ علاوه‌بر این‌ موارد خدمات دیگری شامل جراحی پلک عمل بینی، ابدومینوپلاستی، جراحی پیکرتراشی و.... با بهترین تجهیزات مدرن توسط دکتر انجام می‌شود. ساکنین پایتخت ایران می‌توانند به صورت تلفنی یا حضوری وقتی را برای خود رزرو کرده تا به ظاهر مورد پسند خود برسند.
شماره تماس:  ۰۲۱-۸۶۱۲۴۸۵۶

 ۰۹۹۱۲۵۵۱۲۲۶

آدرس: خیابان مطهری، نرسیده به فجر، ساختمان پزشکان کوه نور، پلاک 282، طبقه 4، واحد 14
آیدی اینستاگرام: Dr.yousefshafaee