قرن‌هاست که اروپایی‌ها از داشتن ‌بام‌های سبز لذت می‌برند. امروزه بیش‌تر آمریکایی‌ها با این روش از طریق عایق کردن ساختمان‌ها، بهبود کیفیت هوا و کاهش انتشار Co2 آشنا هستند.
 

از کشت سقف علاوه بر زیبایی و داشتن فضایی سبز و کاهش درجه حرارت، می‌توان برای تهیه مواد‌غذایی و خوراکی‌ها نیز استفاده کرد. برای شروع بهتر است از جاهای کوچک‌تر شروع کنید.

  1. از استحکام سقف اطمینان حاصل کنید. این که ایزوگام پشت‌بام چه قدر است و این که سقف می‌تواند وزن اضافه باغ را تحمل کند. در جاهای سردسیر، وزن برف زمستان را نیز در نظر بگیرید.
  2. سقف را با غشاء‌های ضدآب مانند ورق‌های حرارتی پلاستیکی یا آسفالت پلاستیکی بپوشانید. قبل پرداختن به مرحله بعد، پشت‌بام را کاملا خیس کنید تا مطمئن شوید که هیچ روزنه و جای نفوذی وجود ندارد.
  3. اگر سقف شیب‌دار است لازم است برای کاشت، آن را با چوب به مربع یا مستطیل‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.
  4. با استفاده از ترکیب مواد دانه ریز مانند ماسه ریز، زغال‌چوب خرد شده یا پارچه تنظیف، یک لایه زهکشی به آن اضافه کنید.
  5. از مخلوط خاکی که خوب و مناسب است برای کشت گیاهان استفاده کنید. 20 سانتی‌متر برای عمق خاک در نظر بگیرید.
  6. در پشت‌بام خود، گیاهان متنوع مناسب هر فصل را بکارید.
  7. با کاشت پیچک و سرخس‌های کوچک شروع و اگر نور به اندازه کافی به پشت‌بام می‌خورد، گونه‌های گل‌ناز را نیز امتحان کنید. جایی دنج را برای پیاز کوهی یا سایر سبزی‌های راحت در نظر بگیرید.
  8. در نظر داشته باشید داشتن باغ روی پشت‌بام تنها کاشتن گیاه و رفتن نیست. این قسمت هر چند وقت یک بار نیاز به وجین، آبیاری، هرس و مراقبت دارد.