قبل از اقدام به خرید مبل بد نیست بدانیم زمانیکه مبل قدیمی شما رویه کوبی میشود ظاهری کاملا متفاوت با گذشته خواهد داشت. در صورتی که از مبل فعلی خود راضی هستید نیازی به خرید مبل جدید و صرف هزینه بیشتر نیست مگر آنکه تصمیم جدی بر تغییر دکوراسیون منزل خود گرفته باشید.

زمانیکه شما پارچه جدیدی را برای مبل خود انتخاب میکنید بخصوص اگر از مبلمان راحتی و تمام پارچه استفاده میکنید میتوانید مطمئن باشید که یک مبل جدید دارید. حتی اگر از مبل استیل استفاده میکنید با تغییر طرح پارچه و رنگ مبل و نحوه چینش آن میتوانید دکوراسیون خانه خود را متحول کنید.

محمد نادعلی، یکی دیگر از فعالان در عرصه تولید و تعمیر مبلمان، درباره زمان مناسب، هزینه‌ها و چگونگی تعمیر مبلمان می‌گوید: «مبل‌هایی که الان تولید می‌شود، معمولاً زیاد با کیفیت نیست و واقعاً اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ بدهیم که در حال حاضر تعمیر مبل‌هایی که از قدیم داشته‌ایم بهتر است یا خرید مبل تازه، به نظر من اگر اسکلت و چوب‌های مبل قدیمی با کیفیت باشد، با تعمیر همان مبل انگار یک دست مبل جدید برای خانه خریداری شده است. چون در کارهای جدید از زیرکارهای خوبی استفاده نمی‌کنند. یعنی بیشتر از انواع و اقسام نئوپان یا حتی ضایعات چوب استفاده می‌کنند که همین موضوع موجب شده مبل‌ها زیاد با کیفیت نباشد