دستگاه لاغری لیپوشیپ LIPO SHAPE  اولین دستگاه لاغری جهان میباشد که میتواند بصورت کاملا غیر تهاجمی و بدون حتی کوچکترین برشی به عمق 10میلیمتری از سطح پوست نفوذ کند و بافت چربی را با اصابت مستقیم امواج اولتراسوند هدف قرار دهد.قدرت امواج اولتراسوند هفت برابر قویتر از نسل های پیشین دستگاه کویتیشن میباشد.لازم به ذکر است که این قدرت بالا خوشبختانه توانسته است تعداد درمان لاغری را از بیست جلسه(روش کویتیشن) به سه جلسه کاهش دهد. این کاهش تعداد جلسات درمان باعث شده است تا رضایت هر دو طرف یعنی هم پزشکان و هم بیماران رو فراهم سازد. لیپوشیپ یک درمان بی خطر است که قریب به یک اینچ از چربی های شکم ، ران ، بازو ، پهلوها ، باسن را کاهش می دهد . به عبارت دیگر هیچ محدودیتی برای انجام لاغری بر روی بیماران وجود ندارد و تمامی نقاط بدن را میتوانید بااین روش لاغر کنید.


این تکنولوژی تقریبا نیم قرن است که برای درمان غیر تهاجمی تومورها استفاده می شده و اخیرا به روشی برای کاهش موضعی چربی نیز تبدیل شده است. تحقیقات علمی، کاهش قطعی حداقل دوسانتی متر از بافت چربی را پس از انجام هایفولاغری نشان داده اند!
در طی درمان امواج فراصوتِ یا همان امواج پرقدرت اولتراسوندبه طور متمرکز به بافت چربی مورد نظر ارسال می گردد و دما در بافت به حدود 65 تا 75 درجه سانتی گراد می رسد و از آنجا که دمای بالای 56 درجه باعث ایجاد سمّیت گرمایی یا در واقع متلاشی کردن بافت چربی در محل می گردد، نکروز موضعی انعقادی در بافت رخ می دهد که خود باعث مرگ سلول چربی بازگشت ناپذیر و آزاد شدن چربی از این سلول ها می گردد؛ سپس چربی های از بین رفته بوسیله سیستم لنفاتیک منتقل می گردند و مقداری ازآنها در کبد متابولیزه می شوند و مقداری هم از طریق کلیه (ادرار)دفع میشوند.


در حین انجام این روش به دلیل بالا رفتن حرارت در بافت چربی کمی سوزش بیمار احساس میکند که قریب به نود درصد مراجعه کنندگان میتوانند این سوزش را تحمل کنند و برای ده درصد باقی مانده میتوان دارو هایی برای تسکین درد و بی حسی موقتی تجویزکرد.

 خوشبختانه در فناوری لیپوشیپ امواج اولتراسوند هم قدرت بالاتری را دارند و بصورت کاملا مترکز به عمق یک سانتی متری از سطح پوست فوکوس کرده و در نهایت در پروسه ی درمان تاثیر شگرفی به همراه دارد.
در فناوری لیپوشیپ امواج متمرکز اولتراسوندبه صورت رگباری به بافت چربی وارد میشوند و درجه حرارت گرمای حاصل از انرژی حاصله را به 60-70 درجه سانتی گراد بالا میبرد که با اطمینان خاطر میتوان گفت در این دما سلول های چربی کاملا سوزانده میشوند و از بین میروند مقدار زیادی از چربی های از بین رفته از طریق کبد و مقداری از آنان از طریق کلیه و ادرار دفع میشوند که توصیه میشود بعد از انجام عمل لاغری توسط لیپوشیپ آب مصرف شود.

 
برتری دیگری که این روش نسبت به سایر روشهای لاغری (کویتیشن و نمسیس دارد تعداد جلسات درمان که عموما بالای 15 جلسه را داشته اند ) هست که لیپوشیپ به سه جلسه کاهش داده که هم برای بیماران رضایت بخش بوده و همچنین پزشکانی که بدنبال روش های نوینی برای جوابدهی هرچه بهتر میباشند. به دلیل اینکه حجم زیادی از چربی توسط لیپوشیپ ازبین میرود باید به بدن فرصت داد تا چربی ها از بدن دفع شوند پس توصیه میشود حتما بین فواصل درمان حداقل یک ماه فاصله بیاندازیم.
چربی های از بین رفته توسط گلبول های سفید احاطه شده و از طریق مجاری لنفاری وارد کبد می شوند در کبد متابولیزه شده از طریق مدفوع دفع می شوند این فرایند دفع چربی چهار الی شش هفته ادامه می یابد در این مدت حتی در بسیاری موارد می توان خروج چربی ها را بوسیله ی مدفوع مشاهده کنند، که این حالت کاملا طبیعی بوده و نشان از این دارد که لیپوشیپ فوق العاده عمل می کند.
چه افرادی برای لیپوشیپ مناسب اند:به طور کلی محدودیت پذیرش وجود ندارد و برای تمامی اندام های بدن به شرط بالا بودن ضخامت چربی از یک سانتی متر می توان انجام نمود.
در عین حال کسانی که ضخامت کالیپر چربی آنان از یک سانتی متر کمتر می باشد اندامی ایده ال دارند، پس به طور کل دیگر نیازی به انجام لاغری نخواهند داشت.

منبع : سایت دکتر عندلیبی