شماره تماس پذيرش بيماران : 27122160

شماره تلفن هاي مركز تلفن بيمارستان : 27123000-3008  
صندوق صوتي جهت ارائه انتقادات و پيشنهادها

   1- مرحله اول -3008-27123000

   2- مرحله دوم شماره 2 (كليد پذيرش)

  3-مرحله سوم شماره 7 ( انتقادو پيشنهاد)

تلفن: 3007-27123000 -2610505

نشاني: تهران ، خيابان شهيد باهنر (نياوران)، دارآباد

برای نوبت دهی اینترنتی بیمارستان مسیح دانشوری کلیک کنید

بیمارستان مسیح دانشوری

اسامي بيمه هاي طرف قرارداد با مركز پزشكي مسيح دانشوري
 

بيمه تامين اجتماعي
بيمه خدمات درماني
بيمه نيروهاي مسلح
بيمه كميته امداد

بيمه هاي مكمل:
بيمه ايران
بيمه دانا
بيمه البرز
بيمه آتيه سازان
بيمه آسيا

دكتر مسيح دانشوري كه بود

تولد و دوران كودكي«سيدعلي دانشوري» پدر دكتر مسيح دانشوري از اهالي نيشابور؛ طبيبي حاذق، مشهور و ملقب به «حافظ الصحه مجدالحكماء» بود. پدر بزرگ مسيح دانشوري نيز از افراد سرشناس و علماء مذهبي نيشابور و به‌نام «سيداسماعيل محض‌اله» بوده است.

تولد «مسيح دانشوري» در سال 1278 در نيشابور ذكر شده است و بستگان و نزديكان دكتر مسيح‌دانشوري مي‌گويند كه تولد اين فرزند از ابتدا موجب خرسندي و علاقه زياد «مجدالحكماء» بوده است هنگامي كه همسر مجد الحكما(مادر مسيح دانشوري) باردار بود، روزي در يك مجلس خانوادگي، مجدالحكماء تفالي به ديوان حافظ مي‌ زند به اين نيت كه آيا بچه دختر است يا پسر. اين شعر مي‌آيد: "مژده اي ‌دل كه مسيحا نفسي مي‌آيد كه ز انفاس خوشش بوي كسي مي‌آيد" به اين دليل مجدالحكماء مي‌گويد كه نوزاد پسر خواهد بود و اسم وي را مسيح‌ مي‌گذارند.

سه سال بعد از تولد مسيح،‌ خانواده وي از نيشابور به ترشيز (نام قبلي كاشمر) مي‌روند و در آنجـا سكونت مي‌كنـند. مسيــح تا كــلاس 6 دبستان در ترشيز تحصيل مي‌كند و بعد پدرش وي را براي ادامه تحصيل به مشهد مي‌فرستد. بعد از دو سال تحصيل در مشهد،‌ مسيح دانشوري به پيشنهاد و كمك مالي والي مشهد براي ادامه تحصيل در فضاي مناسب تر به تهران فرستاده مي‌شود و در مدرسه «سن لوئي» تحصيلات خود را تا 17 سالگي دراين مدرسه ادامه مي دهد. (در آن زمان در تهران فرانسوي‌ها به كمك مبلغين مذهبي خود دو مدرسه «سن لوئي» « ژاندارك» را در تهران داير كرده و اداره مي كردند)

ورود به حرفه پزشكي و راه اندازي بيمارستان ريوي

مسيح در همان سال به پدر خود اصرار مي كند كه بايد در رشته طب تحصيل كند و براي اين كار بايد به فرنگ برود پدر مسيح با كمك‌گرفتن از امير قائن (امير شوكت الملك علم، پدر اسدالله علم وزير دربار و نخست‌وزير محمدرضا پهلوي) كه به‌واسطه طبابت با ايشان آشنايي داشته، وي را در سال 1302 به فرانسه مي‌فرستد تا در رشته طب به تحصيل ادامه دهد. دكتر مسيح دانشوري پس از خاتمه تحصيلات در رشته بيماريهاي ريوي و سل از فرانسه مراجعت مي كند و بيمارستان مسيح دانشوري فعلي را محلي مناسب براي تبديل به يك مركز استراحت و درمان بيماران مبتلا به سل يافت و در اين زمينه تلاش فراواني كرد و در 26 مرداد ماه 1316 شمسي اين مركز رسما به عنوان آسايشگاه سل شاه آباد افتتاح شد. پس از آن دكتر مسيح دانشوري با همتي والا به معالجه و درمان بيماران مبتلا به سل پرداخت و در اين راه از هيچ تلاشي فروگذار نكرد. او زمينه ساز جذب متخصصين جراح ريه از خارج(نظير دكتر صادق قاضي) شد و سرانجام توانست آنجا را به صورت يك بيمارستان و آسايشگاه مطابق با استاندارهاي زمان براي بيماران سلي تبديل نمايد تا درمان هاي متداول آن روز در آنجا صورت بگيرد.