کراتین همان پروتئین اصلی موجود در موها و ناخن ها و دندان میباشد و باعث صافی و درخشندگی موهاست که در افرادی که موهای فر یا وز دارند این پروتئین کمتر وجود دارد که ما با کراتینه آنرا به موها انتقال میدهیم به صورتی که بعد از زدن کراتین به موها با سشوار این مواد را جذب موها میکنیم و این امر باعث نرمی و لطافت موها میشود .

کراتینه چند نوع است و برای چه افرادی استفاده میشود ؟

به طور کلی کراتینه دو نوع است.

نوع اول فقط برای موهایی که با دکلره وسایر مواد شیمیایی آسیب دیده و میخواهیم آنرا احیا کنیم که در این موارد کراتینه بایستی براساس میزان آسیب در چند نوبت انجام شود تا عمل احیا به درستی صورت پذیرد . در اصل این مدل کراتینه همانند ویتامینه کردن با درصد اثربخشی بالاتر و محسوس تر انجام میشود .

نوع دوم کراتینه علاوه بر مواردی همچون سوختگی و آسیب تاثیر صاف کنندگی بر روی موها دارد که به اصطلاح نانو کراتین ویا کراتینه برزیلی هم گفته میشود. برای رفع آسیب دیدگی موها بایستی از نوع اول یعنی کراتینه احیا استفاده شود و برای احیا و صاف و ابریشمی کردن مو از نوع دوم یعنی برزیلی یا نانو کراتین استفاده شود .

 

نحوه کار با نانو کراتین :

موها رابا شامپوی قبل از نانو کراتین دوبار بشویید.   

از کاندیشینر استفتده نشود.

موها را با حوله خشک کنید.

موها را تقسیم بندی کرده و مواد کراتینه را به مقدار 30 تا 50 گرم بر اساس اندازه وحجم موها که داخل ظرف پلاستیکی ریخته اید از پشت سر با یک برس به موها زده و بعد کناره ها ودر انتها روی سر تا جلوی سر بزنید و موها را شانه کنید .

 30تا 40 دقیقه صبر کنید.

کل موهای سر را سشوار کشیده و کاملا خشک کنید .

موها را تقسیم بندی کرده و به وسیله اتو کاملا صاف کنید هر قسمت را چندین مرتبه اتو بکشید تا هنگامیکه از صاف شدن و براق شدن موها اطمینان حاصل نمایید.

تا 72 ساعت بعد از کراتینه کردن شستشوی سر و حمام کردن به هیچ وجه نباید انجام شود.

 

جواب به سوالات آرایشگران و نکاتی در مورد کراتینه :

کراتین را میتوانید روی موهای رنگ شده استفاده کنید .

روی موهای کودکان بالای 10 سال هم قابل استفاده است.

اگر میخواهید موها را رنگ کنید باید بعد از کراتینه حداقل دوهفته صبر کنید.

هر شش ماه یکبار میتوانید کراتینه کنید.

بعد از 72 ساعت میتوانید موها را با شامپو بشویید و یا جمع کرده و گره بزنید.

تا 72 ساعت از هیچ اسپری یا موس یا ژل استفاده نشود.

منبع : عصر مو