جایگاه شغلی:

اشتغال در سمت کمک آشپز , آشپز , در صورت كسب تجربه وتبحر لازم انجام وظیفه به عنوان کمک سر آشپز و ارتقاء درجات و مدارج شغلی , ایجاد موقعیتهای عالی در زمینه خود اشتغالی در خارج و داخل كشور .اين دوره هم اکنون با توجه به تعداد زیاد علاقه مندان به صورت دوره ای  برگزار مي گردد.

هدف دوره : 

عمیق تر نمودن آشنایی فراگیران با هنر وعلم پخت و پز و آشپزی , ایجاد ابتکارات فردی و دستیابی فراگیران به سبک های ویژه , آشنایی هر چه بیشتر با رسپی های ویژه , آشنایی  هر چه بیشتر با رسپی های جدید از انواع متنوع و گوناگون غذاها .

 محتوای دوره :

در این دوره انواع دیگری از پیش غذاها , سوپها , سالادها , اردورها و پیش غذاهای گرم , بنیه , خمیر و پاستاهای متنوع , غذاهای مختلف با گوشت سفید , غذاهای متنوع با گوشت قرمز , انواع گراتن و سوفله ها , غذاهای فست فود , دسر , غذاهای سنتی و ملی ایرانی , غذاهای رژیمی با منشا گیاهی و دروس تئوري  کلیات آشپزی , غذا شناسی تخصصی و اصول علمی تغذیه , ایمنی و اطفاء حریق , بهداشـــــــت ( فردی , محیط و ابزار , مواد غذایی و انفرادی ) , مدیریت پرسنلی و سازماندهی نیروی انسانی و جایگاه مشاغل در آشپز خانه های  صنعتی و قانون کار آموزش داده مي شود. ( لیست  رسپی های آموزشی جهت روئیت و اطلاع بیشتر در محل انیستیتو موجود می باشد . در مجموع 120 نوع رسپی جدید غذاهای ملل ).

 کارگاه آموزشی یا کارورزی :

دارد

 تسهیلات :

از متقاضیان دوره دعوت میشود یک جلسه به عنوان میهمان در کلاس شرکت وضمن مقایسه کیفیت کار و آموزش با دیگر مراکز با رضایت کامل ثبت نام نمایند .

توجه :

با توجه به دستورالعمل جدید معاونت آموزش  سازمان میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری دارا بودن گواهینامه آشپزی عمومی الزامی نمی باشد .

الزامات یا پیش نیازها :

آشنایی نسبی با آشپزی  . علاقه به غذا وفرایند پخت و همچنین علاقه به مشاغل خدماتی وپذیرایی و دارا بودن سلیقه لازم و زیبا شناسی.

 توصیه ها :

دارا بودن سلامت جسمانی و نداشتن ناراحتی پوستی و مشکلات تنفسی بویایی و چشایی . 

در صورت طی دوره آشپزی عمومی بین المللی جهت ارتقاء  کیفیت کاری و شغلی گذراندن این دوره موکدا توصیه می گردد . در ضمن سعی در فراگیری و تسلط به زبان خارجی انگلیسی جهت دست یابی به علوم جدید تر و پژوهش جهت دستيابي به موقعيتهاي عالي شغلي در خارج و داخل كشور نیز توصیه می شود .

طول مدت دوره :

حدود 3 ماه

نوع گواهی نامه های صادره :

گواهی اول از طرف سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری و گواهی بین المللی دوم  قابل ترجمه و تائید از طرف موسسه بین المللی هوریزان دارای امتیاز مهاجرت و امتیاز درخواست ویزای کار صادر می گردد.

توجه 1 ) مدارك صادره به دلیل عضویت این موسسه در شبکه آموزش جهانگردی آسیا و اقیانوسیه وابسته به سازمان ملل متحد   UN/APETIT  و اتحادیه موسسات آموزش هتلداری و گردشگری اروپـــــا  EURHODIP  قابل ترجمه بوده و به تائيد وزارت دادگستري و وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران مي رسد .

توجه 2) اين موسسه به دلیل تغییرات مکرر قوانین و مقررات کشوردر بخشهای مختلف هيچگونه تعهدي در قبال اشتغال به كار فراگيران يا كسب مجوزهاي كار و تاسيس مراكز شغلي يا كسب وام و اعتبارات از سازمانها , ارگانها, اتحاديه ها صنوف و بانكها ندارد .

توجه 3 ) فراگيران علاقه مند به دريافت كد بين المللي از وزارت كار و امور اجتماعي  مي توانند با شركت در آزمون ادواري وزارت كار و سازمان فني حرفه اي راساً اقدام فرمايند .

منبع : هویزان