بدون درد و جراحی پوست خود را لیفت کنید

روش کاشت نخ یا امبدینگ  یک روش مشتق از طب سوزنی  یا بهتر بگوییم یک روش پیشرفته در طب سوزنی است که از گذشته در شرق آسیا انجام می شده است امروزه این طب در کشورهای غربی به خصوص آلمان، ایتالیا و اتریش جز روش های درمانی پر کاربرد است . همان طور که از طب سوزنی توقعات درمانی بسیاری داریم ، میتوانیم از این روش هم داشته باشیم . چرا که با کمک روش امبدینگ می توان برای درمان مشکلاتی از جمله آسم ، زخم معده ، التهاب گوارشی، یبوست، دیسک کمر و گردن کرفتگی عضلانی نابروری، اختلالات قاعدگی ، میگرن ، افسردگی و خیلی از بیماری های دیگر از این روش استفاده کرد البته برای درمان این بیماری ها نیاز است که این روش توسط متخصص طب سوزنی انجام داده شود اما در بخش پوست و مو جراحان و متخصصان پوست و مو هم قادرند از این روش استفاده کنند . امروزه این روش یعنی لیفت با نخ غیر از درمان های گفته شده در بخش جوانسازی و لیفت پوست همچنین در بخش لاغری و کاهش سایز حرف اول را می زند . در ادامه دکتر رضا جعفر قلی، متخصص طب سوزنی در مورد آن  روش بیشتر توضیح می دهند .

در روش امبدینگ  یا همان کاشت نخ ، نخ ها چطور در صورت تعبیه می شوند؟

به طور کلی برای درمان بیماری ها با کمک روش کاشت نخ یا امبدینگ به جای استفاده از سوزن های مخصوص در نواحی مختلف بدن از کاشت یک نخ جراحی جذبی برای القای اثرات طب سوزنی استفاده می کنیم . اما نخ ها چطور وارد بدن می شوند ، باید بگوییم که نخ ها داخل سوزن های مخصوص تعبیه و سوزن را از بدن خارج می کنیم نخ ها در بدن باقی می مانند .

آیا این نخ ها با عارضه همراه هستند ؟

نخ هایی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند . انواع و جنس های مختلفی از جمله نخ های پی دی ان به خصوص در بخش زیبایی نخ مولوکریل ، نخ ویکریل و ... دارند . این دسته از نخ ها جز نخ هایی هستند که در جراحی بافت های سقی مورد استفاده قرار می گیرند برای همین می توان گفت این نخ ها جز بی عارضه ترین نخ ها هستند که کمترین التهاب را به همراه دارند و عاری از ایجاد حساسیت هستند اگر کاندیلاهی این روش یعنی امبدینگ به درستی انتخاب شوند این روش هیچ گونه عارضه ای برای افراد به همراه نخواهد داشت . البته در گذشته از نخ های کت کوت یا کرومیک استفاده می شد که امروزه به علت ایجاد التهابات و عوارض استفاده از انها منسوخ شده است .

چطور این نخ ها باعث جوانسازی پوست می شوند ؟

با وارد شدن این نخ ها روندی در بدن ایجاد شده که باعث افزایش خونرسانی موضعی در بدن می شود در افزایش خونرسانی موضعی با توجه به اینکه این نخ ها به کندی در بدن جذب می شوند این ماندگاری باعث تحریک این نواحی شده و ترشح کلاژن و الاستین می کنند .

مزیت های این روش در جوانسازی چیست ؟

 این نخ ها بعد از 3 تا 6 ماه جذب می شوند پس در این مدت به آرامی پوست را بهبود می دهند

میزان بهبود کاملا طبیعی است و فرم غیر طبیعی ایجاد نمی شود

آثار این درمان پایدار است و معمولا حداقل دو سال ماندگاری دارد

این نخ ها هیچ عوارضی ندارند.

با این روش می توان چند اقدام را انجام داد : لیفت، جوانسازی، حجم دهی ، فرم دهی، کاهش حجم، بهبود ، اسکارو ...

اثرات اولیه درمانی در همان جلسات اول هم رویت می شود

انجام این روش توسط پزشک طب سوزنی قدرت آن را افزایش بیشتری می دهد  ( به علت آشنایی با پایه های سنتی مشکلات پوست )

ترکیب این روش با جلسات طب سوزنی به شدت نتایج درمانی را ارتقا می دهد

تذکر مهم

از انجام این روش تا ایجاد آثار فوق العاده آن بین یک تا 4 ماه زمان لازم است

پس بیمار نباید انتظارات یکی دو هفته ای از آن داشته باشد

این روش در بخش جوانسازی چه قابلیت هایی دارد

با کمک روش کاشت نخ یا امبدینگ می توان چین و چرو ک های پیشانی ،  دور چشم، دور لب، خط لبخند، خط اخم و گردن را از بین برد .

همچنین این روش قادر است افتادگی بینی و ابرو و افتادگی کنار فک ، افتادگی غبغب و به طور کلی پوست صورت را لیفت کند.

افرادی که از گودی ، سیاه و پف زیر چشم رنج می برند می توانند از مزیت های این روش بهره مند شوند

غیر از لیفت صورت با این روش می توان عمل حجم دهی به برخی نواحی بدن از جمله سینه ، گونه و .. را انجام داد . غیر از صورت از نواحی دیگر از بدن از جمله دست، گردن، بازو، غبغب، افتادگی ران ، باسن و ... را با کمک این روش لیفت کرد .