شاید شما هم شلف ها یا همون قفسه های باز رو در دکور های جدید دیده باشید. این شلفها تا حدودی یادآور همون طاقچه های قدیم خودمون هستن که با ظاهری جدید و مرتب تر نمایان شدن. به کار بردن قفسه بندی های باز در دکوراسیون خونه میتونه حسن های زیادی رو به همراه داشته باشه که بارز ترین اونها استفاده از لوازم ساده ی خونه به عنوان دکور و تزیین هست. قفسه بندی باز دقیقا نوعی دکور هست که میشه با لوازم خیلی ساده و پیش پا افتاده هم اون رو زیبا کرد. در این مطلب در مورد استفاده از شلف ها در آشپزخانه صحبت میکنیم.

واقعیت اینه که استفاده از شلف ها به تنهایی نمیتونه پاسخگوی نیاز به قفسه در آشپزخونه باشه و لازم هست در کنار صفحه ها که عموما هم در بخش های بالایی دیوار به کار برده میشن از کابینت هم استفاده بشه. این ترکیب نه تنها باعث جاگیری درست همه ی لوازم آشپزخونه میشه، بلکه زیبایی صفحه های به کار برده رو هم نمایان تر میکنه و باعث بهتر دیده شدن قفسه های بازی که در آشپزخانه به کار بردید میشه

مزیت های استفاده از شلف ها در آشپزخانه

از حسن هایی که شلف ها دارن این هست که در فضاهای کوچیک که عملا هم کابینت های بالایی فضای زیادی برای جای دادن لوازم ندارن و جاگیری زیاد و بلا استفاده ای دارن، استفاده از قفسه بندی باز میتونه به بزرگتر نشون دادن فضا هم کمک کنه. مخصوصا اگر از رنگ های روشن برای صفحه ها استفاده بشه.

از مزیت های دیگه ی قفسه بندی باز اینه که صفحه ها رو میتونید به سادگی جدا کرده و جابجا کنید. برای تغییر دکوراسیون های دلی که گهگاه سراغ هر خانومی میاد این جابجایی ها میتونه خیلی مفید باشه. همچنین که اگه زمانی پشیمون شدید و ترجیح دادین از کابینت استفاده کنید این صفحه ها رو میتونید در نشیمن یا حتی اتاق خواب به عنوان کتاب خونه یا صفحه های دکوری استفاده کنید.

در استفاده از شلف ها به نکات زیر توجه کنید

  • اندازه گیری فضای آشپزخانه جهت جاگیری مناسب صفحه ها
  • طراحی مناسب فضای آشپزخانه برای استفاده از شلف ها.
  • استفاده از رنگهای مکمل کابینت ها و وسایل آشپزخانه برای صفحه ها.
  • تعداد طبقات و صفحه ها را متناسب با فضای آشپزخانه در نظر بگیرید.
  • در نظر گرفتن مقاومت صفحه ها و اینکه چه نوع وسایلی اعم از سبک و سنگین قرار است درون این قفسه ها قرار بگیرد.