سبک ییلاقی با چیدمانی ساده، و بر روی اصول راحتی ترتیب داده شده است، و با ایجاد فضایی صمیمی احساس آرامش و راحتی را می آفریند و برای افرادی با این تیپ روحی و اخلاقی ترجیح دارد. کلمه ی ییلاق در لغت به معنای تابستانگاه و به معنی جای خوش هوا است. حال انکه سبک ییلاقی فضایی است با دکوری صمیمی و گرم و راحت، که با تناسبی که دارد چیده شده و از سبک مدرن تزئینات و رنگ بیشتری در آن به کار رفته است.

طبق علاقه تان انتخاب کنید

سبک انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، روسی، سوئدی، آمریکایی یا محلی خودمان، شما می توانید سبک مورد علاقه تان را با توجه سلیقه و امکانات تان انتخاب کنید. با این حال همچنان نقطه ی مشترک همه این سبک ها سادگی، راحتی و آسایش است.

برای کسانی که می گویند « من همیشه دوست داشتم در دل طبیعت زندگی کنم..» برای برآورده کردن این رویا چند سر نخ می دهیم تا به خواسته شان نزدیک شوند. شاید جزئیاتی کوچک که در کودکی در یک فیلم قدیمی انگلیسی یا فرانسوی دیده اید و به خاطرتان مانده، بتواند گوشه ای آن رویای دست یافتنی باشد.

نکاتی برای ایجاد سبک ییلاقی

انتخاب رنگ

رنگ های مات و طبیعی ارجحیت دارند. آبی، سفید، صورتی پودری، قهوه ای و سیاه سفید اولویت دارند. از رنگ های زنده و گرم باید اجتناب شود. در بعضی جاها اگر دوست دارید نقاط کانونی ایجاد کنید، با جزئیات کوچکی به رنگ قرمز یا تیره می توانید استفاده کنید.

مبلمان

به جای استفاده از مبلمان مدرن و وسایل دکوری دیگر، مبلمان های قدیمی و وسایلی با ظاهری قدیمی ترجیح داده می شود. به یاد داشته باشید، راحتی، ویژگی اول آنها باید باشد. برای مبلمان چوبی، خوب است در تم سبک ییلاقی رنگ آمیزی هم شده باشد.

پارچه ها

پارچه های رو مبلی از جنس نخی و کتان بوده وگلدار یا طرحدار باشد. طرح های چهار خانه، شطرنجی، راه راه، و یا طرح گل و طرح هایی با ترکیب حداقل دو رنگ بسیار مناسب هستند. تشکچه های مبل باید بزرگ و بسیار راحت باشند و تعداد زیادی بالشتک و کوسن می توانید به کار ببرید.

وسایل دکوری

شمع ها، تابلوهای کلاسیک، وسایل عتیقه، کتاب های قدیمی و قاب و عکس های بسیار قدیمی، گلدان سرامیک با گل طبیعی از وسایل دکوری قابل استفاده در این سبک هستند. گل ها می تواند به رنگ سفید، زرد و یا گل های وحشی باشد.

نور

برای تامین نور، از آباژورهای پایه بلند، و لوستر های آویز و با تزئین کم ترجیح داده می شوند. و به جای لوسترهای شیشه ای، آویز های فلزی یا چوبی به کار برده می شوند. سادگی و زیبایی در کنار هم ترکیبی ایده آل می آفریند.

تزئینات دکوری

طرح ها و صنایع دستی، بخصوص هنرهای تلفیقی، تور، سبد های حصیری، کلاه، جعبه های زیبا و هر چیزی که کار دست باشد و با کمی تمیز شدن دیده شود را می توانید در گوشه و کنار خانه به کار بگیرید.

پرده ها

پرده های دست ساز یا توری ارجح هستند. لازم نیست پرده ها از سقف تا کف بیایند، حتی پرده های نیمه هم می تواند به کار برده شود و حتی زیباتر است. در محیط هایی با پنجره های بزرگ، نور متوسط وارد شده فضا را سرشار از آرامش می کند.

قالی

برای پوشش زمین قالی های کوچک و یا گیلیم های قدیمی مناسب هستند. زمین پارکت و یا سرامیک با تم رنگ سرد مناسب است.