تا حالا به طراحی بالکن نه چندان بزرگتون فکر کردین؟ حتی یک بالکن کوچک این توانایی رو داره که محل خوب و دنجی برای استراحت همراه با صرف یک فنجان چای باشه. شاید به نظرتون کمی مشکل بیاد ولی با چند ایده ی ساده و عملی میشه بالکن رو از یک محیط بلا استفاده و گاهاً انبار مانند خارج کنیم و به بخش جذابی از خونه تبدیلش کنیم که گاهی میشه برای کمی تنفس و آرامش بهش پناه برد

کدام روش طراحی دکور با روحیات شما سازگارتر است؟

وقتی شما در بالکن منزلتان فضای زیادی نداشته باشید، چه طرحی و تزییناتی را انتخاب خواهید کرد؟

پیشنهاد من انتخاب رنگ سبز است .سبز بودن بالکن و احساس حضور در یک باغ کوچک همراه با لمس گیاهان و گلهای شاداب در کف و دیوارهای آن، یک ایده جالب و هیجان انگیز است که به اندازه ی بالکن شما بستگی دارد.

اگر فضای محدودی در بالکن یا تراستان دارید، تنها یک جای نشمین کوچک کافیست. اما اگر فضا به شما اجازه بیشتری می دهد، بهترین انتخاب با چند صندلی کوچک و میزی کافه ای شکل است که انتظار شما را برای صرف یک شام رمانتیک در خارج از منزل برآورده می کند.

حتی شاید با قرار دادن یک صندلی دسته دار دو نفره یا یک کاناپه راحت همراه یک پتوی سبک، لذت خواندن کتاب مورد علاقتون رو تجربه کنید. نظرتون راجع به لامپ های رنگی معلق یا فانوس های سقفی چیه؟ این فقط به شما بستگی داره که چه سبکی رو برای ایحاد یک جو مثبت و لذت بخش برای بالکن کوچیکتون انتخاب کنید و اون رو بسازید.

برای الهام گرفتن، ایده هایی که در عکس های زیر هستند از جذابیت خوبی برخوردارند.

ایده هایی برای طراحی و تزیین بالکن های کوچک

یک فرش یا چمن مصنوعی همراه با چند باکس یا جعبه پنچره دار برای گیاهان همراه با گلهای کوچک احساس قدم گذاشتن در یک باغ کوچک شهری رو برای شما تداعی میکنه.

صندلی های کوچک کافه ای و یک میز متناسب در بالکن کوچک شما، به راحتی قادره تا  فضای دنجی رو خارج از منزل برای شما به ارمغان بیاره و حس خارج شدن از روزمرگی موجود در منزل رو القا کنه.

به یاد داشته باشین صندلی های انتخابیتون رو سبک و راحت انتخاب کنید. به این دلیل که قادر باشین به آسونی اون ها رو به اطراف حرکت بدین و به اندازه کافی در اونها راحت باشین.

نوشیدن یک شربت خنک در تابستان یا یک چای داغ در پاییز می تونه حس تازگی و آرامش رو به شما ببخشه. فقط کافیه با قرار دادن یک ست از لیوان یا فنجان شیشه ای رنگی، کانون بالکن یا تراس رو مورد توجه بیشتری قرار بدین.

برای طراحی بالکن از تزیینات چوبی استفاده کنید

با انتخاب مناسب، شما قادرین بالکن خودتون رو به عرشه ای زیبا در حومه منزلتون تبدیل کنید. استفاده از رنگ های شاد و انتخاب تزییناتی که در اونها از چوب طبیعی استفاده شده و یا استفاده از مبلمان حصیری لذت تجربه حس آرامش بخش تری رو برای شما ایجاد می کنه.

به دنبال تهیه اکسسوری و مبلمان برندهایی باشین که مخصوص این کار طراحی شده اند. نه تنها برای اتاق های کوچک٬ بلکه برای بالکن های کوچک. متخصصین کاربلد این برندها، ساعت ها برای بالکن کوچک من و شما نقشه کشیده اند و طراحی کرده اند. به ایده های آنها اعتماد کنید.

انتخاب مبلمان هایی با طراحی کاربردی، رسیدن به اهداف مختلفی را برای شما برآرده می کنه. پس در انتخابتون این مدل ها رو ترجیح بدین. تزیییناتی که شما نه تنها برای قرار دادن اون ها در تراس یا بالکنتون، بلکه برای استفاده از اونها در همه جای منزل می تونین از اونها استفاده کنین رو از یاد نبرین. این خاصیت برای ایجاد تنوع و جلوگبری از یکنواخت شدن فضای شما کاربردیه.

در بالکن از رنگ های روشن استفاده کنید

برای دعوت بیشتر از نگاه ها، استفاده از رنگ های روشن و گیاهان رنگارنگ و مبلمانی گرم و نرم، بالکن خودتون رو به دنج ترین گوشه شهر تبدیل کنین. رنگ های روشن کمک می کنه تا فضای شما بزرگتر به نظر برسه و گاهان رنگی و سرحال ،اتمسفر فضای شما رو شادتر و دوست داشتنی تر خواهد کرد.

شما می تونین به کمک یه فرش با طرح یا چاپی مناسب توهم فضای بزرگتری رو ایجاد کنید. همراه با یک دیوار زنده که با گیاهان پوشیده شده، یک راه حل عالی برای به دست آوردن یک باغچه کوچک، بدون اشغال کردن فضای بالکن نه چندان بزرگ شماست.

این پیشنهاد ها می تواند ایده هایی را در ذهن شما بسازد تا برای بالکنی که برای شما تنها حکم نورگیر یا قرار دادن رخت آویز در آن را داشت، به مکانی صمیمی تر، جذاب تر و آرامش بخش تبدیل کنه تا لذت نوشیدن چای عصرانتون رو در اون تجربه کنید.