درست همين الان كه اين صفحات را مي‌خوانيد، احتمالش زياد است كه نفوذ سرما را زير پوست‌تان حس كنيد. آسمان ابري و هوايي كه هر روز زودتر از ديروز تاريك مي‌شود به علاوه مقدار قابل توجهي از سرما آغاز زمستان را جار مي‌زنند! ديگر وقت آن است لباس‌‌هاي گرم و زمستانی را مهمان كمدتان كنيد. براي اين شماره توصيه‌هايي داريم كه اول از همه به شما مي‌گويند بهتر است چه چيزهايي بخريد، ثانيا موقع خريد به چه نكاتي توجه كنيد.

 روفرشي بافتني

چه داخل خانه باشيد و چه خارج از خانه در اين فصل به جوراب‌هايي گرم احتياج داريد.

ممكن است همچنان پوشيدن دمپايي روفرشي را ترجيح بدهيد اما يادتان باشد كه وقتي صبح زود از خواب بيدار مي‌شويد و از رختخواب گرم بيرون مي‌آييد، يك جوراب بافتني خيلي بهتر از دمپايي‌هاي‌تان مي‌تواند شما را گرم كند. هر چه باشد پلاستيك بيشتر از روفرشي بافتني، سرما را به‌خود مي‌گيرد! براي داخل خانه مي‌توانيد از مدل‌‌هاي متنوعي كه به‌صورت بافتني در بازار موجودند استفاده كنيد. معمولا تركيب رنگ اين مدل‌ها زيباست و تنوع زيادي هم دارند اما براي بيرون از خانه هيچ‌چيزي بهتر از جوراب‌‌هاي تو كركي نيست.

 خريد كفش

بوت‌ها و نيم‌بوت‌ها كه وارد بازار بشوند، انگار موي مشتري‌ها را آتش زده‌اند. مدل‌ها آنقدر متنوع هستند كه افراد را دچار سردرگمي مي‌كنند. براي خريد كفش‌‌ اگر قدرت مالي‌تان مي‌رسد بهتر است به جاي بوت از نيم بوت استفاده كنيد اما اگر قرار است فقط يك جفت كفش را براي نيمه دوم سال بخريد، بوت را انتخاب كنيد. دليلش هم اين است كه معمولا نيم بوت‌ها پاييزه‌تر هستند. رنگ كفش‌تان هم حتما بايد تيره باشد. مشكي و قهوه‌اي پر طرفدارترين رنگ‌‌هاي كفش‌‌هاي پاييزه و زمستانه‌اند. بهترين جنس براي اين فصل هم چرم است. جنس‌‌هاي ديگر ممكن است بر اثر گرما و سرما ترك بخورند و زود خراب شوند. سعي كنيد كفشي را بخريد كه ارزش هزينه‌اي كه مي‌كنيد را داشته باشد. بعد از پسنديدن مدل مناسب‌تان، فقط يك نكته درباره سايز كفش مي‌ماند. حواس‌تان باشد كه جوراب‌‌هاي اين فصل معمولا ضخيم‌تر هستند. بد نيست كفش‌تان را نيم‌سايز بزرگ‌تر انتخاب كنيد.

سارافون

سارافون‌ها گزينه‌هاي زيبا و به‌صرفه‌اي هستند. سارافون‌‌هاي این فصل از جنس‌هايي مثل مخمل يا كتان و پشم درست شده‌اند. سارافون‌ها از اين جهت مناسب هستند كه بلوز زيرشان را با توجه به هوا مي‌توانيد ضخيم يا نازك انتخاب كنيد. اين طوري تنظيم دماي بدن‌تان را دچار دردسر نمي‌كنيد و از تعريق بي‌مورد هم جلوگيري كرده‌ايد. از طرف ديگر سارافون‌ها مي‌توانند ايده‌هاي متنوعي براي اين روزها باشند. يك سارافون را با چند به‌اصطلاح زير سارافوني مي‌شود هماهنگ كرد. چه چيزي بهتر از يك ظاهر متنوع!

مانتوهاي مخملي

از حق كه نگذريم مانتوها نسبت به سارافون‌ها آراسته‌‌تر هستند. سارافون‌ها به‌عنوان گزينه‌هاي دم دستي و هنري انتخاب‌‌هاي خوبي به حساب مي‌آيند ولي مانتوها يك چيز ديگرند! به‌خصوص مانتوهاي پاييزي كه به خاطر جنس‌شان معمولا شق و رق هستند و زيبا بودن‌شان 2 برابر مي‌شود. جنس اين مانتوها بيشتر از كتان با درصد بالا يا مخمل است. مخمل‌‌هاي كبريتي (پارچه‌هايي كه طرح راه راه دارند) با رنگ‌‌هاي تيره‌اي مثل مشكي، سرمه‌اي يا قهوه‌اي براي اين فصل هم گرم هستند و هم زيبا. سعي كنيد موقع خريد، لباسي نسبتا ضخيم به تن داشته باشيد تا در مورد سايز مانتو دچار مشكل نشويد.

 مانتوي بافت يا پانچو؟

به غيراز اين 2 مورد (مخمل و كتان) مانتوهاي بافت و پانچوها هم براي اين فصل در بوتيك‌ها وجود دارند. در مورد پانچوها دست‌تان براي انتخاب كاملا باز است چون با وجود تشابه مدل‌ها، طرح پارچه‌ها خيلي متنوع است. پانچوها گزينه‌هاي محبوب خيلي از خانم‌ها هستند چون به بيشتر خانم‌ها مي‌آيند اما در مورد مانتوهاي بافت به يك نكته توجه كنيد. اين مانتوها معمولا گشاد مي‌شوند. به‌خصوص اگر بافت‌شان درشت بوده و جنس‌شان حالت كشي داشته باشد. معدود مانتوي بافتي پيدا مي‌شود كه اين ويژگي‌ها را داشته باشد و با اين حال به‌اصطلاح جا نيندازد. هيچ‌چيزي هم بدتر از دفرمه شدن لباس نيست. مهم نيست چقدر مانتوهاي بافتني را دوست داريد اما تا زماني كه از كيفيت جنس‌شان مطمئن نشده‌ايد سراغ خريدشان نرويد. بافت‌‌هاي ريز كه جنس كامواي‌شان كمي زبر است و كش نمي‌آيد، معمولا جزو جنس‌‌هاي با كيفيت هستند كه سايزشان تغييري نمي‌كند. بافتني‌ها را به هيچ وجه نبايد با آب داغ شست. بافتني‌هايي كه احتمال رنگ دادن دارند را با آب سرد بشوييد و آن‌هايي كه خيال‌تان از بابت رنگ‌شان راحت است را با آب نيم گرم بشوييد تا خراب نشوند.