زمانی که تمرین می کنید ضربان قلب شما تشدید می شود و داغ می کنید و عرق می ریزید و با وجود اینکه پر انرژی شده اید و احساس شگفت انگیزی دارید اما در آیینه یک صورت برافروخته و قرمز می بینید. آیا این خطرناک است؟

پوست قرمز شما شاید به نظر خوب نباشد اما نگران نباشید خطرناک نیست. اولین دلیل قرمز شدن این است که شما سخت تمرین کرده اید و دمای بدن شما افزایش یافته است.

هنگامی که درجه حرارت بدن شما بالا می رود، بدن برای کاهش حرارت علاوه برعرق کردن، رگ های خونی را گشاد می کند تا جریان انتقال خون سریع تر امکان پذیر شود. علت سرخ شدن صورت شما هم گرمای بالای بدن و جریان خون اکسیژن دار به سطح پوست است تا از طریق دفع پوستی، گرما از بدن شما خارج و مانع افزایش بیش از حد گرما در بدن شود.

تا زمانی که احساس خوبی دارید و علائم دیگری ندارید می توانید به تمرینات خود ادامه دهید یعنی اگر احساس کردید که علاوه بر سرخی صورت، خستگی، سرگیجه، تهوع و عرق کردن بیش از اندازه دارید ممکن است گرمازده شده باشید و اغلب این حالت در گرمای تابستان و کاهش رطوبت بدن در حین تمرینات رخ می دهد در این شرایط بلافاصله تمرین را متوقف کرده و مقدار زیادی آب سرد بنوشید.

برای جلوگیری از گرمازدگی، مطمئن شوید که در طول تمرین به مقدار زیادی مایعات می نوشید  و اگرعاشق تمرین در فضای باز هستید سعی کنید در زمانی که شدت گرمای روز کاسته شده است یا صبح زود ورزش کنید.