به جرات می‌توان گفت که ایتالیایی‌ها می‌دانند چگونه لباس بپوشند، برای دهه‌ها آن‌ها رهبران مد جهان بوده‌اند. انتخاب رنگ‌ها نقش عظیمی در مد‌های لباس ایتالیایی بازی می‌کند و با استفاده از چند ترفند ساده و الگو‌گیری از سبک پوشش ایتالیایی می‌توان به تناسب بسیار زیبایی در پوشیدن لباس‌های روزمره مخصوصا پوشش کت و شلوار رسید. در این مقاله نگاهی به سبک لباس‌های مردانه ایتالیایی خواهیم داشت.

به عنوان مثال رنگ‌های آبی تیره و مشکی از رنگ‌های عالی کلاسیکی برای کت و شلوار هستند که از محبوبیت بالایی برخوردار‌اند و در موقعیت‌های معمولی و یا حتی رسمی می‌توانید از آن استفاده کنید و یا رنگ کرم از رنگ‌هایی است که ممکن است در انتخاب‌ها ما را خیلی به خود جذب نکند ولی کت و شلوار کرم رنگ با دکمه های تک و یا دوبل در فصل‌های گرم یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌ها برای یک مرد ایتالیایی خوش پوش است.

رنگ طوسی روشن یکی از رنگ‌های پیشرو برای پوشش مردانه بوده است تا جایی که با نگاهی به لباس آقایان در هفته‌های مد در جهان، می‌توان فهمید که رنگ طوسی سهم بزرگی در رنگ‌های محبوب کلاسیک دارد.

علاوه بر انتخاب مناسب رنگ‌ها، اکسسوری‌هایی مانند دستمال گردن، دستمال جیبی، دستبند و ساعت مچی نقش مهمی در استایل یک مرد ایتالیایی دارد. اضافه کردن چیزی شبیه دستمال گردن ظاهرتان را جذاب‌تر و زیباتر نشان می‌دهد، مهم نیست که از چه رنگی برای دستمال گردن استفاده کنید، انتخاب رنگ آن می‌تواند هیچ تناسبی با پوشش لباستان نداشته باشد.

شاید شما علاقه‌ای به بستن ساعت مچی نداشته باشید، اما برای یک مرد خوش پوش ایتالیایی استفاده از ساعت به همراه دستبند در هر دو مچ دست بسیار جذاب و مناسب است. دستمال جیبی یکی دیگر از چیزهایی است که می‌تواند با رنگی متفاوت جلوه خیره کننده‌ای به ظاهر شما بدهد.

در هر صورت انتخاب با شماست، مطمئننا با الهام‌گیری از ظاهر مردهای ایتالیایی می‌توانید ایده‌های زیادی برای بهتر دیده شدن و جذابیت ظاهری پیدا کنید.