فهرست:

نحوه استفاده از خدمات فیزیوتراپی تحت بیمه آسیا 
خدمات فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه آسیا 
هزینه‌های فیزیوتراپی با قرارداد بیمه آسیا 
مراحل پرداخت هزینه کلینیک فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه آسیا 
6 ویژگی کلینیک فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه آسیا 
نتیجه گیری 

یکی از خدمات درمانی پرکاربرد حاضر در جامعه، فیزیوتراپی است که متاسفانه هزینه‌های آن تا حد زیادی بالا خواهد بود. البته با توجه به مشکل فرد بیمار و نوع بخش بدنی او که به فیزیوتراپی نیاز دارد، هزینه ارائه این خدمات متغیر است.
 خبر خوب اینکه برای کاهش دادن هزینه‌های مربوط به خدمات درمانی همانند فیزیوتراپی می‌توانید از امکانات بیمه استفاده کنید. برخی از مراکز فیزیوتراپی همانند فیزیوتراپی شفامهر با بیمه آسیا طرف قرارداد هستند، در نتیجه هزینه‌های مربوط به فیزیوتراپی توسط این بیمه قابل پرداخت خواهد بود. در ادامه بیشتر در مورد مرکز فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا توضیح می‌دهیم.

 

نحوه استفاده از خدمات فیزیوتراپی تحت بیمه آسیا 

در صورتی که شما یا یکی از اطرافیانتان بیماری هستید که به خدمات درمانی و پزشکی فیزیوتراپی نیاز دارید، کافی است برای استفاده از خدمات درمانی فیزیوتراپی با در دست داشتن نسخه پزشک متخصص خود به سراغ کلینیک فیزیوتراپی مورد نظر بروید. 
در نسخه پزشک اندام مورد نظر برای فیزیوتراپی نیز مشخص می‌شود. در این صورت خدمات کامل مورد نیاز برای دریافت خدمات فیزیوتراپی تعیین می‌شود و کلینیک مبلغ نهایی را به شما اعلام می‌کند. 
طی اولین جلسه خدمات درمانی فیزیوتراپی فرد متخصص برنامه مشخصی برای درمان شما مشخص می‌کند و این اطلاعات را در پرونده پزشکی او وارد خواهد کرد. در نهایت بعد از بررسی‌های انجام شده اطلاعات نهایی و ارزیابی شده بیمار به صورت الکترونیکی در مرکز و کلینیک فیزیوتراپی مورد نظر ثبت می‌شود. 
در ادامه با ارائه معرفی‌نامه آنلاین در سایت بیمه آسیا، فرد بیمار می‌تواند از شرایط و مزایای این بیمه بهره‌مند شود. توجه داشته باشید این امکان وجود دارد که بیمه آسیا تا مبلغ و سقف مشخصی از هزینه‌ها را تحت حمایت خود داشته باشد. 
در این صورت فرد بیمار باید مابه التفاوت موجود را خودش پرداخت کنید. در ضمن دریافت خدمات مربوط به فیزیوتراپی تحت قرارداد بیمه آسیا یک تاریخ اعتبار مشخص دارد که در طول این دوره زمانی فرد می‌تواند از خدمات فیزیوتراپی بهره‌مند شود. 

خدمات فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه آسیا 

مراکز فیزیوتراپی که با بیمه آسیا طرف قرارداد هستند می‌توانند هزینه‌های مربوط به انجام تمام روش‌ها و تکنیک‌های درمانی خود را از این بیمه دریافت کنند. در نتیجه هزینه‌های مربوط به خدمات فیزیوتراپی شما با کمک قرارداد بیمه آسیا نصف می‌شود.
 ناگفته نماند با توجه به نوع مشکل فرد بیمار و روشی فیزیوتراپی که برای او تعیین می‌شود، هزینه‌های درمانی نیز متغیر هستند. فرقی ندارد از کدام روش درمانی فیزیوتراپی برای درمان بیمار استفاده می‌شود، بیمه آسیا تا سقف مشخصی از هزینه‌های درمانی و خدماتی فیزیوتراپی را پرداخت می‌کند. 
دستگاه‌هایی که برای این روش درمانی استفاده می‌شوند کاربردهای مختلفی دارد که هر یک از آنها هزینه‌های متغیری نیز به همراه خواهند داشت. برای مثال یکی از کاربردی‌ترین روش‌های درمانی در مراکز و کلینیک‌های فیزیوتراپی تمرین درمانی است که با تکنیک‌های مختلفی قابل انجام خواهد بود. 
هر چه میزان تقویت عضلانی فرد بیمار بیشتر باشد، بدون‌شک هزینه‌های مربوط به فیزیوتراپی نیز بیشتر خواهد بود. در ادامه برخی از این روش‌های را نام می‌بریم: 
•    تمرین درمانی 
•    منوال تراپی 
•    تخت کشش 
•    شاک ویو
•    اولتراسوند 
•    لیزر درمانی 
•    مگنت درمانی 
•    تجهیزات مربوط به گرما و سرمای بدن 
•    تحریکات الکتریکی 
با توجه به هر یک از روش‌هایی که در بالا ذکر شد هزینه‌ای که متخصص فیزیوتراپی دریافت می‌کند متغیر خواهد بود. از این‌رو شما باید بعد از تشخیص فیزیوتراپیست خود برای محاسبه هزینه‌ها نیز برآورد کلی داشته باشید. 
فراموش نکنید بیمه آسیا کل مبالغ مربوط به خدمات فیزیوتراپی را پوشش نمی‌دهد بلکه تنها بخشی از آن را تحت حمایت خود دارد. 

هزینه‌های فیزیوتراپی با قرارداد بیمه آسیا 

هزینه‌های مربوط به خدمات فیزیوتراپی با توجه به عوامل مختلفی همانند هزینه‌های تجهیزات فیزیوتراپی و دستگاه‌ها یا هزینه نوع روش درمان و محیطی که درمان در آن انجام می‌شود متغیر خواهد بود.
 به خاطر داشته باشید هزینه‌های مربوط به فیزیوتراپی بسیار زیاد است و هر کسی خودش به تنهایی از پس این هزینه‌ها برنمی‌آید. برای نصف کردن هزینه‌های گران فیزیوتراپی کافی است به کلینیکی مراجعه کنید که با بیمه آسیا طرف قرارداد باشد. 
در این صورت بیمه آسیا می‌تواند بخشی از هزینه‌های مربوطه را پوشش دهد تا هزینه‌های درمانی فیزیوتراپی شما کاهش یابد. به خاطر داشته باشید هر یک از بیمه‌گذاران تحت شرایط خاصی مورد حمایت این شرکت بیمه قرار می‌گیرند. 
همچنین هزینه‌هایی که بیمه آسیا پوشش می‌دهد به نوع کلینیکی که در آن فیزیوتراپی انجام می‌شود نیز بستگی دارد. 
به طور کلی با توجه به قراردادی که شرکت بیمه آسیا با کلینیک فیزیوتراپی مورد نظر عقد کرده است و همچنین با توجه به مشکل بیمار و فرد بیمه‌گذار، این شرکت بیمه مبالغ مختلفی را تحت حمایت و پوشش خود دارد. 
یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش هزینه‌های مربوط به فیزیوتراپی مراجعه به کلینیکی است که با بیمه آسیا طرف قرارداد باشد. 

مراحل پرداخت هزینه کلینیک فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه آسیا 

بعد از اینکه توانستید یکی از کلینیک‌های متخصص فیزیوتراپی را بیابید که با بیمه آسیا طرف قرارداد است، باید نسخه پزشک معالج خود را در اختیار فیزیوتراپیست این کلینیک قرار دهید. بدین ترتیب فرد متخصص تعداد جلسات مورد نیاز برای فیزیوتراپی شما را تعیین می‌کند و هزینه مورد نظر را برای شما معین خواهد بود. 
در این صورت شاید برایتان سوال شود که چطور می‌توانید هزینه مربوط به فیزیوتراپی را با کمک بیمه آسیا پرداخت کنید. در ادامه این بخش مراحل پرداخت هزینه فیزیوتراپی را از طریق بیمه آسیا به طور خلاصه شرح می‌دهیم: 
•    مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه آسیا: با توجه به بیمه‌نامه و سقفی که برای دریافت هزینه این خدمات درمانی اعلام شده است، می‌توانید مبلغ قابل پرداخت با بیمه آسیا را تشخیص دهید. همچنین فرد متقاضی و بیمار باید معرفی نامه معتبر نیز به همراه خود داشته باشید. 
•    استفاده از کارت درمانی بیمه آسیا برای دریافت خدمات فیزیوتراپی: در صورتی که در روزهای تعطیل به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه کنید و نتوانید هزینه‌های مربوط به خدمات فیزیوتراپی را از در روز غیر اداری تامین کنید، امکان استفاده از کارت بیمه آسیا نیز برای شما وجود دارد. 
•    ارائه اطلاعات مربوط به معرفی‌نامه برای دریافت هزینه‌های مربوط به خدمات فیزیوتراپی از کلینیک طرف قرارداد با آسیا: در این معرفی نامه تمام اطلاعات مربوط به فرد بیمار، هزینه قابل پرداخت توسط بیمه آسیا، سقف مبلغی که این بیمه می‌تواند پوشش دهد و تاریخ انقضا یا مهلت استفاده از این خدمات به طور خلاصه ذکر شده است. 
•    برآورد و پرداخت ما به التفاوت هزینه خدمات فیزیوتراپی و سقف بیمه آسیا: بعد از اتمام روند درمانی فیزیوتراپی فرد بیمار، این امکان وجود دارد که متوجه متفاوت بودن هزینه‌ها شوید. در این صورت شما به عنوان فرد بیمار باید ما به التفاوت هزینه‌های خدمات فیزیوتراپی را پرداخت کنید.
مزیت انتخاب کلینیک فیزیوتراپی طرف قرارداد با آسیا 
با توجه به اینکه فیزیوتراپی یکی از بهترین روش‌های درمانی برای افرادی است که مشکلات عضلانی دارند و به دنبال تقویت عضلات خود هستند، متقاضیان زیادی برای این نوع خدمات وجود دارد. متاسفانه هزینه‌های مربوط به این خدمات کمی گران است از این رو شما به یک کمک هزینه نیاز خواهید داشت. 
بهتر است از کلینیک‌های فیزیوتراپی کمک بگیرید که طرف قرارداد با بیمه آسیا هستند تا در هزینه‌های شما صرفه‌جویی شود. در ضمن این کلینیک‌ها خیلی خوب آموزش داده شده‌اند و می‌توانند طی جلسات کوتاهی نیاز بدن شما را رفع کنند و البته شما هزینه کمتری پرداخت کنید. 

6 ویژگی کلینیک فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه آسیا 

شاید انتخاب و پیدا کردن یک کلینیک فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه آسیا برای شما سخت باشد. بدین ترتیب باید ویژگی‌های دلخواه خود را از یک کلینیک فیزیوتراپی بررسی کنید و در نهایت بهترین کلینیک را در نظر بگیرید. 
خوشبختانه کلینیک‌های خوب زیادی با بیمه آسیا طرف قرارداد هستند. برای انتخاب این کلینیک‌ها سعی کنید  سابقه آنها را مورد بررسی قرار دهید. رفتار متخصصان حاضر در این کلینیک‌ها را چک کنید. ویژگی‌ها کلی آنها را در نظر بگیرید و در آخر هزینه دریافت این کلینیک‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
 در این بخش 6 ویژگی مهم کلینیک‌های فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه آسیا را به طور خلاصه نام می‌بریم: 
•    حضور بهترین و مجرب‌ترین متخصصان فیزیوتراپیست 
•    ساعات کاری مورد پسند بیمار و منعطف 
•    مجهز به جدیدترین نوآوری‌های به روز مربوط به خدمات فیزیوتراپی 
•    مجهز به جدیدترین تجهیزات مربوط به ارائه خدمات فیزیوتراپی 
•    آرامش محیط کلینیک فیزیوتراپی 
•    تمیز بودن محیط کلینیک فیزیوتراپی

 

نتیجه گیری 

در صورت بروز هر گونه مشکلات عضلانی، افراد برای درمان و رفع این عارضه خود باید به کلینیک فیزیوتراپی شفامهر مراجعه کنند. فرقی ندارد درد یا ناتوانی در کدام قسمت از ستون قفرات، گردن، دست، پا، کمر و غیره وجود دارد. در هر حال فرد بیمار باید به کلینیک‌های فیزیوتراپی مراجعه کند تا بهبود یابد. 
برای کاهش هزینه‌های مربوط به خدمات فیزیوتراپی نیز باید در جستجوی کلینیکی باشید که با بیمه آسیا طرف قرارداد است و می‌تواند سقف مشخصی از هزینه‌های شما را از طریق بیمه آسیا دریافت کند. برای مثال فیزیوتراپی شفامهر یکی از تخصصی‌ترین مراکز فیزیوتراپی است که با بیمه آسیا نیز طرف قرارداد خواهد بود. 
آدرس : میدان ونک، خیابان حقانی، نرسیده به جهان کودک، جنب بیمه البرز، پلاک ۶۷، واحد ۱۷ 
تلفن۰۲۱-۸۸۸۷۶۸۲۹ ، ۰۹۱۰۲۳۰۶۸۴۹ ، ۰۹۱۹۳۰۹۲۸۳۹