فهرست:

 چرا از پروتز دندان کمک بگیریم؟ 
پروتزهای دندانی متحرک چیست؟ 
آیا استفاده از پروتزهای دندان متحرک امری ساده است؟ 
کجا دندان خود را پروتز کنیم؟ 

ممکن است هر یک از ما به صورت اتفاقی دندان‌های خود را از دست بدهیم. برای مثال از پله‌ها به پایین سقوط کنیم یا در طول سفر و رانندگی بر اثر تصادف دندان خود را از دست دهیم. در چنین حالتی چه کاری از دست ما برمی‌آید؟ متاسفانه در سن و سال بالا، دندان‌ها دوباره رشد نمی‌کنند و باید از روش‌های مصنوعی برای درمان جای خالی دندان‌های از دست رفته خود کمک بگیریم. یکی از بهترین روش‌های جایگزینی دندان‌های از دست رفته، پروتز دندان است. این نوع روش درمانی نوعی متد خاص محسوب می‌شود که در ابتدا تکیه‌گاهی محکم و پایدار، مقاوم، موثر و بادوام در استخوان فک بالا یا فک پایین ایجاد می‌شود سپس پروتز ثابت و متحرک بر روی این تکیه‌گاه قرار می‌گیرد. در واقع بهترین روش برای جایگزینی دندان‌های اصلی خواهد بود. فرقی ندارد دندان شما از بین رفته یا شکسته و لق شده است، پروتزها می‌توانند روش مناسبی برای درمان محسوب شوند. ناگفته نماند همه دندانپزشکان به خوبی از پس اجرای این روش درمانی برنمی‌آیند، بنابراین باید در انتخاب دندانپزشک مورد نظر خود دقت زیادی به خرج دهید. براساس آمار جمع‌آوری شده دکتر فریبا فرهنگ یکی از بهترین پزشکان حاضر در زمینه پروتز دندان است. با ما همراه باشید.

پروتز دندانی توسط دکتر فریبا فرهنگ

 چرا از پروتز دندان کمک بگیریم؟ 

پروتز دندان جایگزینی برای دندان‌های از دست رفته است که طی نوعی جراحی دندانی بر روی استخوان فک قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید، دندان از دست رفته به خودی خود ترمیم نمی‌شود و شما باید با مراجعه به یک کلینیک درمانی مجهز بهترین روش جایگزینی دندان‌ از دست رفته خود را بیابید. 
پروتزهای دندانی به بیمار کمک می‌کنند تا عملکرد طبیعی جویدن، رضایت از مدل عملکرد دندان‌ها و زیبایی بهتر و بهینه دهان خود را تجربه کنند. به عبارت دیگر پروتز دندانی کی دستگاه دندانپزشکی است که امکان ترمیم دندان‌های شکسته یا جایگزین دندان‌های از دست رفته را به راحتی فراهم می‌کند. 
به خاطر داشته باشید، پروتز دندانی یک روش نوین نیست که به تازگی روی کار آمده باشد. طبق آمار جمع‌آوری شده حتی دندانپزشکان مصر باستان نیز از پروتزهای دندانی استفاده می‌کردند. البته پروتزهای قدیمی همانند سیم‌های طلایی در دهان بیماران ثابت بود و به راحتی نصب می‌شد. 
زمینه پروتزهای دندانی در طول 100 سال گذشته با تحولات زیادی همراه بوده است. برای مثال در حال حاضر 2 نوع پروتز دندانی ثابت و متحرک داریم که تا حد زیادی مشابه یکدیگر هستند. 
در ضمن با بررسی اطلاعات و آمار به دست آمده می‌توانید پروتزهای فک و صورت خود به خوبی انجام دهید و شاهد تغییراتی زیادی در چهره ظاهری خود باشید. 

پروتزهای دندانی متحرک چیست؟ 

پروتزهای دندانی متحرک یکی از کاربردی‌ترین پروتزهای دندانی هستند که در زمان‌های ویژه‌ای قابل استفاده خواهند بود. برای مثال زمانی که بیماری تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده و برای استفاده از پروتزهای دندانی ثابت موانعی در سر راه دارد، در چنین حالتی باید از پروتزهای متحرک کمک گرفت. 
فراموش نکنید بیمارانی که به طور کامل دندان‌های خود را از دست داده‌اند می‌توانند از همین پروتزهای دندان متحرک استفاده کنند که به این پروتزهای متحرک دندان مصنوعی کام نیز گفته می‌شود.
 بیمارانی که یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اند می‌توانند از پروتزهای دندانی جزئی که با قلاب وصل می‌شوند و اتصال دقیقی بین آنها قابل اجرا است استفاده کنند و نهایت بهره را ببرند. 
پروتزهای متحرک دندانی نقش مهمی در ظاهر طبیعی دندان‌ها و راحتی بیشتر کاربران دارند. به هنگام انتخاب پروتز متحرک دندانی، توصیه می‌کنیم به تمام موارد زیر توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید: 
•    رنگ پروتز 
•    شکل پروتز 
•    اندازه پروتز 
•    ساختار پروتز 
•    مطابقت ساختار پروتز با دندان مورد نظر 

ددکتر خوب برای پروتز دندان

آیا استفاده از پروتزهای دندان متحرک امری ساده است؟ 

لازم است بدانید که پروتزهای متحرک در اولین فرآیند استفاده باعث ایجاد ناراحتی در دهان می‌شوند. اما با گذر زمان و طی جلسات معین با دندانپزشک خود می‌توانید نواحی مورد آزار را تشخیص دهید تا دندانپزشک بتوانید میزان ناراحتی شما را کنترل و تنظیم کند، در چنین صورتی طی مدت زمان کوتاهی مشکل شما به طور کامل برطرف می‌شود. 
بافت‌های نرم دهان شما با گذر زمان فضاهای ایجاد شده توسط پروتز متحرک دندان سازگار می‌شوند. از این رو مدتی زمان لازم است تا ماهیچه‌های زبان، لب و گونه به پروتز متحرک دندانی عادت کنند. بعد از اینکه بافت‌های نرم دهان شما با موقعیت پیش آمده سازگار شدند، شما به عنوان یک بیمار می‌توانید از پروتز متحرک دندان خود نهایت بهره را ببرید. 
پروتزهای متحرک قطعه‌بندی شده تا حد زیادی ثبات خود را حفظ می‌کنند و در صورت متعادل بودن تکیه‌گاه‌های دندانی راحتی شما را به خطر نمی‌اندازند. اگر بافت استخوانی کافی برای حمایت بیشتر بیمارانی که تمام دندان‌های خود را از دست داده‌اند وجود داشته باشد، پروتز متحرک به راحتی می‌تواند حالتی پایدار پیدا کند. 
با توجه به این توضیحات، اگر حمایت کافی در اختیار استخوان فک افراد بیمار قرار نگیرد، ممکن است به منظور افزایش این حمایت از پروتزهای ثابت همانند ایمپلنت استفاده شود. ما با مشاوره رایگان برخی از دندانپزشکی‌ها می‌توانید بهترین پروتز دندانی را برای خود انتخاب و اجرا کنید. 

بهترین دکتر پروتز دندان کیست

کجا دندان خود را پروتز کنیم؟ 

از آنجایی که تعداد دندانپزشکان روبه افزایش است و بیشتر آنها با مناسب‌ترین قیمت‌ها آماده ارائه بهترین خدمات هستند، انتخاب یکی از بهترین مراکز پروتز دندان کمی دشوار محسوب می‌شود.
 به طور معمول برای انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی و اجرای پروتز دندان، بهتر است اطلاعاتی در مورد سابقه و کیفیت کار این کلینیک کسب کنید.
همچنین می‌توانید نظرات کاربران را در مورد کلینیک دندانپزشکی منتخب خود بررسی کنید و در نهایت یکی از بهترین دندانپزشکان را برای تجربه پروتز دندان در نظر بگیرید. دکتر فرهنگ یکی از مجرب‌ترین دندانپزشکان در حوزه پروتزهای متحرک و ثابت است که بهترین خدمات را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهد. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به صفحه اینستاگرام دکتر فریبا فرهنگ مراجعه نمایید.