فهرست:

تفاوت اپیلاسیون دائم با موقت
روش‌های اپیلاسیون
نکات مهم قبل از اپیلاسیون
سخن پایانی

اپیلاسیون به‌معنای از بین بردن موهای زائد است و این لغت از زبان فرانسوی گرفته شده است. از بین بردن موهای زائد از ریشه، یکی از روشهای اپیلاسیون است. اپیلاسیون روش‌های متنوعی دارد که هر یک به‌شکل مختلفی موهای زائد را از بین می‌برند. بسیاری از بانوان از اپیلاسیون به‌عنوان یک روش دائمی و منظم برای از بین بردن موهای زائد استفاده میکنند.

تفاوت اپیلاسیون دائم با موقت

تفاوت اپیلاسیون دائم با موقت

موم دائم با توجه به‌ترکیباتش، بیشتر چسبندگی دارد و به صورت کامل تمامی موهای زائد را در جا می‌کند. با این حال، نمی‌توان انتظار داشت که موم معمولی یا موقت،  تمیزی را به دنبال داشته باشد. همچنین، افرادی با پوست حساس نباید از موم دائم استفاده کنند. مصرف مداوم موم دائم می‌تواند باعث کاهش رشد موها یا حتی عدم رشد آن‌ها در برخی مناطق خاص بدن شود و به همین دلیل، نیازی به استفاده مکرر از موم نخواهند داشت.

روش‌های اپیلاسیون

در اپیلاسیون دائم از مادهای به نام موم دائم استفاده می‌شود. موم یک ماده چسبنده بوده که از ترکیب آب شکر و موم زنبور عسل به‌دست میآید و از بین بردن موهای اضافی بدن استفاده میشود. این روش را هم می‌توان به عنوان واکس نامید. موم به‌موهای اضافی چسبیده و هنگام جدا شدن آن از پوست، موهای اضافی نیز همزمان جدا می‌شوند. در این روش حدود ۴۵ تا ۶۰ روز زمان نیاز دارد تا موها دوباره رشد کنند. بنابراین منظور از موم دائم از بین رفتن دائمی موها نبوده بلکه این کار موجب به‌تاخیر انداختن رشد آن‌ها می شود.

استفاده از اپیلاسیون دائم

در روش موم دائم، برای اعمال موم یا وکس، چوب بستنی یا ابسلانک، پد مخصوص موم یا گاز استریل به کار می‌رود. اولین قدم، شست و شوی دقیق و تمیز کردن ناحیه مورد نظر با آب و صابون است تا هیچ گونه چربی و آلودگی روی پوست باقی نماند. سپس موم را به اندازه کافی داغ می کنند. معمولاً از دستگاه موم داغ کن، مایکروویو یا ظرف آب جوش برای این کار استفاده می‌شود تا موم به حالت ژله ای تبدیل شود. هنگامی که موم به حالت داغ و ژله ای رسید، روی پوست مورد نظر قرار داده و با استفاده از چوب بستنی در جهت رویش مو حرکت داده میشود.
پس از قرار دادن پارچه یا پد مخصوص توسط متخصصان حاضر در سالن زیبایی بانو نیکی خلعتبری بر روی موم، به آرامی و با تمام فشار لازم آن را فشار دهید تا موها به‌خوبی به‌موم چسبیده شوند. حدوداً ۱۰ تا ۱۵ ثانیه صبر کنید و سپس گوشه پارچه را بگیرید و به‌طور تند و یکجا آن را بکشید. برای کشیدن پارچه، حتماً باید در جهت مخالف رشد موها عمل کنید. اغلب افراد پس از استفاده از روش اپیلاسیون جوش و التهاب پوست را تجربه می‌کنند، بنابراین پس از استفاده از این روش به‌شدت توصیه می‌شود پوست خود را مرطوب کنید. برای این منظور، میتوانید از روغن نارگیل یا روغن بادام  استفاده کنید.

اپیلاسیون موقت 

این روش شبیه به‌روش اپیلاسیون دائم است،  فرق آن با اپیلاسیون دائمی این است  اگر از موم معمولی استفاده نمایید، موها تقریباً پس از یک ماه دوباره رویش پیدا می‌کنند. این روش شامل استفاده از ابزارهای خاصی مانند واکس گرم  است که موها را از ریشه خارج می‌کند. اپیلاسیون موقت معمولاً برای حذف موهای نامطلوب در مناطق مختلف بدن مانند صورت، بدن  و پاها استفاده می‌شود. این روش موقت است زیرا موها در چند هفته به طور طبیعی رشد می‌کنند و نیاز به تکرار اپیلاسیون دارند.‌ مدت زمان تاثیر اپیلاسیون موقت ۴ هفته است. 

نکات مهم قبل از اپیلاسیون

●پیش از اپیلاسیون حمام نروید
●پیش از اپیلاسیون قهوه ننوشید
●موم نباید بیش از حد داغ باشد
●موم زدایی باید در جهت صحیح انجام شود

نکات مهم قبل از اپیلاسیون

سخن پایانی

سالن زیبایی بانو نیکی خلعتبری، یک مرکز معتبر برای اپیلاسیون در نظر گرفته شده است. موهای زائد، بدون توجه به‌رنگ، طول و چگالی آنها، ممکن است آزاردهنده به‌نظر برسند؛ اما با انجام چندین جلسه اپیلاسیون، میتوانید به طور کامل از موهای زائد خود رهایی یابید. در سالن زیبایی بانو خلعتبری، با تمرکز بر بهداشت و تمیزی، خدمات اپیلاسیون را توسط کادری مجرب و حرفه ای ارائه میدهند، بدون ایجاد هیچ گونه حساسیت.‌ این سالن زیبایی در ارائه خدمات اپیلاسیون، با دقت و حرفه ایت لازم، به‌پوست شما آسیب نمی‌رسانند و سعی می‌کنند هر گونه حساسیت را از بین ببرد.
•    شماره تماس: ۰۲۱۴۴۶۱۸۰۰۶
•    نشانی: اشرفی اصفهانی، میدان عادل، خیابان مخبری
•    آدرس اینستاگرام: Niki.khalatbari