موهای فر شده و موج‌دار در همه‌ی دوران‌ها طرفداران خاص خود را داشته و هیچگاه این مدل مو هیچ وقت از مد نمی‌افتد. همچنین برای افرادی که موهای کم‌ حجم دارند، فر کردن مو یک روش آسان برای حجم دادن به مو است.  البته اگر شما به تازگی موهای خود را دکلره یا رنگ کرده‌اید و می‌خواهید نسبت به فرکردن آنها اقدام کنید، باید خیلی احتیاط کنید؛ چرا که موها در این حالت بسیار آسیب‌پذیر هستند. موهایی که دکلره یا رنگ شده‌اند در واقع یک‌بار تحت مواد شیمیایی قرار گرفته‌اند و انجام یک روش شیمیایی دیگر بر روی آنها ممکن است سبب آسیب به مو شود‌.

بهترین مرکز فر مو در هروی

انجام تست چانک (آبرسانی مو)

قبل از فر کردن موهای رنگ شده با دکلره شده، باید تست چانک را انجام دهید‌. اگر موهای شما این آزمون را پشت سر گذاشتند، شما مجاز به فر کردن موهای خود هستید. آزمون چانگ به این صورت انجام می‌شود که در یک دسته از موهایتان را داخل یک لیوان آب فرو ببرید، اگر به سرعت موهایتان ته لیوان ته‌نشین شود، نشان دهنده‌ی این بوده که موهایتان آسیب‌دیده و کم‌ آب است؛ چراکه توانسته آب را به سرعت جذب کند. توصیه‌ی ما به شما زیباجویان این است که موهایتان را فر نکنید!

اقدامات لازم قبل از فر کردن موهای دکلره یا رنگ شده

برای انجام پروسه‌ی فر کردن موهایتان، باید از شامپو و نرم کننده‌ی طبیعی استفاده کنید؛ چراکه این شامپوها بخش‌هایی از مویتان که آسیب دیده است را ترمیم کرده و سبب حفظ رطوبت مو می‌شود.
قبل از فر کردن موهایتان را به خوبی شانه بزنید و تمام گره های آن را باز کنید. از آنجایی که فر کردن موهای دکلره و رنگ شده سبب خشک‌تر شدن مو می‌شود، بهتر است بعد از فر کردن از شامپوهای استفاده کنید که فاقد پاراچنار و سولفات هستند. 
این کار سبب می‌شود تا آسیب دیدگی موهایتان ترمیم شود. همیشه برای قسمت قبل از فر کردن مو و پس از فر کردن مو، از شامپو و نرم‌کننده طبیعی استفاده کنید. این شامپوها به حفظ رطوبت مو کمک کرده و بخش‌های آسیب‌دیده را ترمیم می‌کنند. پس از فر کردن موهای دکلره و رنگ شده، شما باید از مواد مراقبتی مو از جمله نرم کننده‌های عمیق، شامپوهای مناسب مویتان، ماسک‌های مناسب موی رنگ شده و دکلره شده و همچنین اب‌رسان‌های مو استفاده کنید تا موهایتان را از آسیب دیدگی حفظ کنید.
برای تغدیه‌ی موهایتان پس از فر کردن باید هر ماه دو بار از محصولات مغذی مو استفاده کنید تا نیاز تارهای مویتان برطرف شود. برای شانه کردن موهایتان بعد از فر شدن بهتر است از شانه‌‌ای با دندانه‌های درشت استفاده کنید و با ملایمت آن‌ها را شانه کنید، این کار به باز شدن بهتر گره‌ موهایتان کمک می‌کند.

آیا فر کردن موهای رنگ یا دکلره شده ایمن است؟

اگرچه بسیاری از افراد پیش از انجام این کار توجهی به عوارض آن ندارند، اما باید بدانید اگرچه انجام فر مو خطرناک نیست، اما اکثر پزشکان انجام این کار را برای افراد منع می‌کنند. علت منطقی و قطعی این توصیه نیز به دلیل ساختار آسیب دیده مو به وسیله مواد شیمیایی حاصل از رنگ و دکلره است. اگر می‌خواهید سلامت مو‌های خود را حفظ کنید، توصیه می‌کنیم نزد مرکز زیبایی معتبر برای انجام این کار مراجعه کنید تا از صحت و نحوه انجام کار آن‌ها مطمئن باشید. لازم به ذکر است هرچه فرمولاسیون بکار رفته در مواد حین فر کردن مو‌ها ملایم‌تر باشد، میزان آسیب به مو‌های شما نیز تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

بهترین سالن زیبایی در هروی

سخن پایانی

اگر موهایتان دکلره یا رنگ شده است و قصد فر کردن آن ها را دارید، در ابتدا باید حدودا ۲ تا ۳ هفته از رنگ کردن ان‌ها گذشته باشد. حتماً همه‌ی جوانب را خوب بسنجید و با یک آرایشگر حرفه‌ای مشورت کنید.
در سالن الهه ونوس ما بهترین شرایط را برای شما فراهم کرده‌ایم تا اگر قصد فر کردن موهای خود را دارید، به بهترین نتيجه دست پیدا کنید. سالن الهه ونوس دارای کادری ماهر است که می‌توانید از آن ها راهنمایی بگیرید. در این سالن از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد برای شما استفاده می‌کنیم تا بهترین کیفیت را برای شما به ارمغان بیاوریم.
•    نشانی: هروی، میدان شریفی، پلاک ۹۶۴، طبقه‌ی اول
•    شماره تماس: 02122314956 /  09190850879
•    آدرس اینستاگرام: shabnamati_makeup