یکی از سوالات والدین این است که آیا با یادگیری دو زبان به طور همزمان کودک، هوش و خلاقیت او افزایش می‌باید یا خیر؟ افزایش خلاقیت و هوش در کودک یک امر مهم و حیاتی است که باید از کودکی بر روی آن کار شود تا در بزرگسالی بتواند به نتایج خوبی در کار و زندگی دست یابد. یکی از کارهایی که می‌توان در کودکی انجام داد و به نتیجه مطلوب در افزایش هوش و خلاقیت رسید، یادگیری دو زبان به طور همزمان است. زمانی که کودک دو زبان را آموزش می‌بیند در آن واحد از فاکتورهای افزایش هوش و خلاقیت پیروی می‌کند که باعث تقویت و بالا رفتن حافظه می‌شود.

بهترین مهدکودک دو زبانه در یوسف آباد

راهکارهای افزایش هوش و خلاقیت کودک با یادگیری دو زبان

هوش و خلاقیت ذاتی نیست و باید با روش‌هایی آن را پرورش داد. یکی از راهکارهای اساسی، یادگیری دو زبان به طور همزمان برای کودک است. زمانی که کودک آموزش می‌بیند می‌تواند نقاشی کند، موسیقی بشنود، در فضایی امن و راحت آموزش ببیند و... که همگی عواملی هستند که بر هوش و خلاقیت او اثر می‌گذارند و باعث افزایش مواد مذکور می‌شوند. در حالت کلی مواردی که باعث افزایش هوش و خلاقیت کودک با یادگیری دو زبان می‌شوند به شرح زیر هستند:

  • نقاشی روشی برای افزایش هوش و خلاقیت با یادگیری دو زبان

یکی از فاکتورهای مهم برای افزایش هوش و خلاقیت نقاشی است که کودک در شهر زبان می‌تواند نقاشی‌های مرتبط با موضوع آموزشی را بکشد. کشیدن نقاشی برای کودک از اهمیت بالایی برخودار است و همه نقاشی‌ها محتوایی را عنوان می‌کنند. کودک در زمان یادگیری دو زبان می‌تواند در کنار مربی خود نقاشی‌های مختلف و معناداری را طراحی و نقاشی کند که باعث آزاد گذاشتن قوه تخیل و ذهن کودک می‌شود. همچنین تشویق شدن کودک از طرف مربی باعث می‌گردد تا خلاقیت او افزایش یابد و درصدد اجرای طراح‌های بهتر و متنوع‌تر باشد.

  • موسیقی روشی برای افزایش هوش و خلاقیت با یادگیری دو زبان

یکی از موارد موثر موسیقی است که تاثیر شگرفی بر خلاقیت و هوش کودک در زمان یادگیری دو زبان می‌گذارد. کودک در زمان یادگیری دو زبان از موسیقی‌های مختلفی بهره می‌برد و آنها را گوش می‌دهد. همین موضوع بر ذهن و قوه تخلیل او اثر می‌گذارد. همچنین استفاده از آلات موسیقی مثل بلز برای کودکان بسیار موثر است. موسیقی شاد موجود در شهر زبان کودک را شاد و سرحال می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تا ما شاهد افزایش هوش و خلاقیت در زمان یادگیری دو زبان برای کودک باشیم.

  • فضای مناسب روشی برای افزایش هوش و خلاقیت با یادگیری دو زبان

در شهر زبان کودک می‌تواند آزادانه به فعالیت بپردازد، نقاشی کند، با هم سن‌وسالان خود  ارتباط داشته  باشد و... که همین موضوع دلیلی برای افزایش هوش و خلاقیت او است. وجود محیطی امن و شاد این امکان را به کودک می‌دهد تا بتواند در کنار آموزش دو زبان به تکرار وا داشته شود و در کنار مربی خود نبوغ و هنرهای خود را نمایان کند.

  • سوالات متحرک و افزایش هوش و خلاقیت با یادگیری دو زبان

یکی از روش‌ها مطرح‌کردن سوالات متحرک و چالش‌برانگیز است. مربی می‌تواند در حین آموزش دو زبان به کودک، سوالات مختلف و محرک از کودک بپرسد. همین مورد سبب می‌شود تا کودک بکوشد جوابی منطقی و متفاوت ارائه دهد. بهترین روش برای افزایش هوش و خلاقیت سوالات مطرح شده است که سوالات در راستای متد آموزشی هستند و کودک باید به آنها پاسخ دهد همچنین می‌تواند به واسطه مربی و خارج از کتاب درسی باشد.

  • بازی با لغات روشی برای افزایش هوش و خلاقیت با یادگیری دو زبان

یکی دیگر از مواردی که می‌توان از آن بهره برد، استفاده از بازی لغات است که باعث افزایش هوش و خلاقیت در زمان یادگیری دو زبان می‌شود. مربی در این روش چندین لغت را برای کودک قرار می‌دهد. کلمات هیچ ربطی نباید با هم داشته باشند و مربی با ارائه یک لغت هم معنی با یکی از لغات، کودک را به فکر وا می‌دارد. کودک باید ارتباط معنایی بین لغت ارائه شده و دیگر لغات را پیدا کند. 

بهترین مهد کودک دو زبانه در رسالت

سخن پایانی

یکی از راه‌های سریع و راحت برای اینکه کودک بتواند در زمان 2 سال به دو زبان مسلط شود، انتخاب شهر زبان برتر است. آیا می‌دانید دوران کلاس دو زبانه شدن فرزندان دلبندتان از ۳ سالگی تا قبل از سن مدرسه است؟ اجازه ندهید کودک شما از دنیا عقب افتد، آموزش زبان انگلیسی را برای کودک به تفریح تبدیل کنید و با حضور در شهر زبان می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید. با قرار دادن شماره خود مشاورین ما با شما تماس می‌گیرند و می‌توانید از خدمات ممتاز ما در جهت افزایش هوش و خلاقیت کودک خود بهره ببرید.
آدرس۱:میدان رسالت به سمت چهارراه سرسبز، پلاک ۷۲۴
آدرس ۲:یوسف آباد، خیابان فتحی شقاقی، خیابان جهانمهر، پلاک ۳۷
شماره تماس: ۰۲۱-۸۸۳۵۴۸۱۲ ۰۲۱-۷۷۰۹۱۰۲۴
 ۰۹۰۲۶۵۱۶۴۸۰ 
۰۹۰۳۳۲۹۴۹۸۳

آدرس وبسایت: kidomoon.com