تردیدها و نگرانی‌های بسیاری در زمینه بهترین زمان شروع یادگیری زبان دوم برای کودکان وجود دارد. برخی افراد بر این باور هستند که بهترین زمان برای یادگیری زبان دوم بعد از خواندن و نوشتن و مدرسه رفتن است. اما باید گفت این باور اشتباه است و کودک می‌تواند به راحتی و بدون خواندن و نوشتن دو زبان را آموزش ببیند و در حافظه بلند مدت خود از آنها را به خاطر سپارد. یادگیری دو زبان به طور همزمان برای کودک راحت‌تر از بزرگسالان است. همچنین مزایای بسیاری برای یادگیری دو زبان برای کودک وجود دارد که باعث تقویت هوش و خلاقیت او می‌شود. 

یادگیری دو زبان همزمان برای کودک

یادگیری دو زبان همزمان برای کودک

تحقیقات و پژوهش‌های بسیاری در زمینه دو زبانه بودن کودک و همچنین فراگیری دو زبان به طور همزمان وجود دارد. این تحقیقات می‌تواند همه چیز را روشن کند و به والدین کمک نماید تا بتوانند بهترین تصمیم را برای کودک خود بگیرند. باید توجه داشت که در شهر زبان می‌توانیم شاهد فضایی جذاب و هوشمند برای یادگیری زبان کودکان باشیم. اما مزایای یادگیری دو زبان همزمان برای کودک به شرح زیر خواهد بود؛ معمولا دوزبانه‌ها به طور متوسط درآمدی در حدود ۴۰٪ بالاتر از سایر افردا دریافت خواهند کرد.

یادگیری سریع و آسان دو زبان در کودکی

یکی از اصلی‌ترین موارد در یادگیری دو زبان به صورت همزمان، یادگیری سریع و آسان توسط کودک به حساب می‌آید. کودک از قدرت ذهنی بالایی برخودار است تا بتواند مفاهیم و مطالب جدید را فرا بگیرد. همچنین کودکان از مشغله ذهنی کمتری برخودار هستند و ذهنی آرام‌تر و بدون دغدغه خواهند داشت همین موضوع باعث می‌شود تا سریع‌تر مفاهیم را بیاموزند. آموزش تنها به صورت تئوری بی‌فایده است و باید به صورت موسیقی، داستان و... آموزش به کودک داده شود که در شهر زبان تمامی آموزشات برپایه بازی و سرگرمی ارائه می‌شوند.

تأثیر فراگیری دو زبان بر توانایی های شناختی کودکان

یکی از فاکتورهای مهم در آموزش دو زبان هم زمان به کودک، تجربه و کسب اطلاعات در مورد تفاوت‌های فرهنگی ملیت‌ها، شناخت تفاوت‌های زبانی و... است. زمانی که آموزش دو زبان را به کودک شروع می‌کنیم باید از انیمیشن، موسیقی، شعر و... استفاده کنیم. همین موضوع به کودک می‌آموزد که تفاوت‌هایی وجود دارد و تاثیری مثبت بر توانایی‌های شناختی کودک خواهد داشت؛ علاوه براین موضوع کودک کنجکاوتر می‌شود، اطلاعات او افزایش می‌یابد و همچنین صبر و تحمل وی تقویت می‌شود. ناگفته نماند تجزیه و تحلیل مسائل برای کودک راحت‌تر و ساده‌تر می‌شود که همگی از مزایای فراگیری دو زبان برای کودک است.

یادگیری دو زبان و اثر مثبت بر هوش

برخی افراد حتی در بزرگسالی توانایی انجام دو کار به طور همزمان را با هم نخواهند داشت؛ به همین علت یادگیری دو زبان می‌تواند به کودک این امکان را دهد تا با راه‌های مناسب برای انجام دو کار به طور همزمان آشنا شود و در بزرگسالی بتواند به راحتی دو یا چند کار را به طور همزمان انجام دهد. همچنین یادگیری دو زبان می‌تواند بر روی هوش کودک اثر مثبت بگذارد. ناگفته نماند یادگیری زبان بر روی حافظه، میزان تمرکز، مهارت‌ها و توانایی حل مسئله در کودک اثرگذار خواهد بود. کودک می‌بایست برای یادگیری دو زبان به طور همزمان دقت و تمرکز خود را به کار گیرد، همین موضوع به رفتار و اخلاق او اضافه شده و در کارهای کودک نقش خواهد داشت. کودک در سنین بزرگسالی نیز می‌تواند با دقت و تمرکز کارهای خود را جلو ببرد و موفق باشد. کودکان دسترسی بیشتری به افراد و منابع دارند که از دیگر مزایای یادگیری دو زبان به طور همزمان است. 

پرورش تفکر خلاقانه با یادگیری دو زبان

کودکی که در حال آموزش و یادگیری دو زبان به طور همزمان است نسبت به دیگر کودکان طرز فکر واگرا دارد. بدین معنا که کودک می‌تواند به راحتی خارج از چارچوب تعیین شده برای او فکر کند و ایده‌های خلاقانه داشته باشد. ساختن جملات جدید می‌تواند این کمک را به کودک کند تا از خلاقیت‌های خود استفاده کند و آن را پرورش دهد. زمانی که با یک کلمه جدید روبه‌رو می‌شوید باید توانایی خود را به کار گیرید تا بهترین و بی‌نقص‌ترین جمله را تولید کرد که گاهی با شکست روبه‌رو خواهید شد و همین موضوع سبب می‌شود تا کودک بیاموزد چگونه می‌تواند مسائل را حل کند و اگر نتیجه مطلوب کسب نشد چگونه از راه‌های دیگر استفاده کند. در نتیجه کودکانی که در حال فراگیری دو زبان هستند خلاقیت بیشتری دارند  و در حل مسائل پیچیده بهتر از افراد تک زبانه عمل می‌کنند.

آموزش دو زبان به کودکان و مبارزه با فراموشی

یکی از مشکلات اساسی این روزها، آلزایمر در بزرگسالی است. یادگیری دو زبان به طور همزمان می‌تواند شما را کمک کند تا در سنین بالا حدود 8 سال این مشکل را به تعویق اندازید. در حالی که داروهای ضد آلزایمر می‌توانند تنها 12 ماه این بیماری را به تعویق اندازند. اگر به اسکن مغزی افراد توجه شود می‌توان به راحتی تفاوت فعالیت مغز افرادی که چند زبان را فرا دارند و افرادی که تنها یک زبان را می‌دانند متوجه شد. پس یکی دیگر از مزایای عالی یادگیری دو زبان همزمان برای کودک، جلوگیری از زوال عقل در سنین بالا است. بدین حال نتیجه اثرات پیری بر مغز، در بین بزرگسالان دو زبانه کمتر است.

یادگیری دو زبان و اثر مثبت بر هوش

سخن پایانی

شهر زبان برتر با بهره بردن از متدی قوی و خلاق خدمات عالی را به کودکان ارائه می‌دهد که سریع و راحت فرزند شما بتواند در کمتر از ۲ سال زبان انگلیسی را مانند فارسی فرا گیرد. دو زبانه شدن کودک شما امری محال نیست! اولین قدم از سمت شما باشد آموزش و حمایت و پشتیبانی از سمت ما خواهید دید. همین الان شما با قرار دادن شماره خودتان می‌توانید اولین گام را بردایرد تا مشاورین ما با شما تماس برقرار کنند. تصور کنید زمانی که کودک دلبندتان به سن مدرسه می‌رسد بتواند زبان انگلیسی را همانند فارسی صحبت کند. در شهر زبان آموزش زبان انگلیسی را برای کودک به تفریح تبدیل می‌کنیم و کودک در فضایی جذاب و هوشمند یادگیری زبان را تجربه می‌کند.
آدرس۱:میدان رسالت به سمت چهارراه سرسبز، پلاک ۷۲۴
آدرس ۲:یوسف آباد، خیابان فتحی شقاقی، خیابان جهانمهر، پلاک ۳۷
شماره تماس: ۰۲۱-۸۸۳۵۴۸۱۲ ۰۲۱-۷۷۰۹۱۰۲۴
 ۰۹۰۲۶۵۱۶۴۸۰ 
۰۹۰۳۳۲۹۴۹۸۳
آدرس وبسایت : kidomoon.com