حضور جانوران موذی در هر خانه‌ای معضل بزرگی محسوب می‌شود که می‌تواند مشکلات متعددی را برای ساکنان آن خانه به وجود بیاورد. حتما تاکنون راه‌های مختلفی برای خلاصی از آن‌ها امتحان کرده‌اید. سمپاشی با گاز از جمله روش‌هایی به شمار می‌آید که به صورت قطعی و 100 درصد قادر است به نابودی انواع حشرات موذی و تخم آن‌ها (مانند ساس) به طور کامل بپردازد.

بهترین شرکت سمپاشی در تهران

معرفی سمپاشی با گاز

سمپاشی با گاز درواقع نام دیگر بمب‌های دودی محسوب می‌شود که به صورت گاز، در محل مورد نظر آزاد می‌گردد و سبب اشباع شدن کامل آن می‌شود. این گاز می‌تواند با نفوذ به تمام نقاط، درزها و سوراخ‌های اتاق موجب مسمومیت و در نتیجه کشتن حشرات موجود در هر قسمتی از اتاق شود. چرا که هیچگونه مانعی در مسیر این گازها نخواهد بود.
اگر از سمپاشی با گاز در واحد آپارتمانی خود استفاده نمایید، احتمال دارد که تمام فضای آپارتمان شما و حتی راه پله و آپارتمان‌های اطراف را نیز پر کند و بوی گاز در آن بپیچد. به همین سبب ضروری است قبل از استفاده از این روش، نیت خود را  با اطرافیان در میان بگذارید و آن‌ها را از امکا ن ورود بوی گاز مطلع نمایید. از آنجایی که سمپاشی با گاز امری خطرناک به حساب می‌آید، ضروری است که انجام آن را بر عهده مرکزی مطمئن و دارای متخصصانی با مهارت و توانایی بالا در این زمینه بگذارید تا به شیوه‌ای صحیح و در ایمنی کامل صورت بگیرد. هزینه انجام آن با توجه به نوع حشره، وسعت مکان مدنظر و نوع سم مصرفی متفاوت است.

نحوه انجام سمپاشی با گاز

قبل از انجام مراحل سمپاشی، کارشناسان مجموعه مورد نظر باید درمورد پروسه کار و اقدامات لازم، به شما مشاوره دهند. مرحل آن بدین صورت است:
1.    در ابتدا باید تمامی لباس‌های خود را ایزوله نمایید تا از انتقال حشرات موذی و تخم آن‌ها جلوگیری شود.
2.    پس از ورود کارشناسان به محدوده مورد نظر، باید همه راه‌های مربوط به سیستم تهویه مانند انواع درزها، درب و پنجره‌ها بسته و گرفته شوند تا از خروج گاز از محیط خانه جلوگیری گردد.
3.    مواد شیمیایی که به صورت بسته بمب وجود دارند، باید توسط کارشناسان در وسط خانه یا اتاق مد نظر قرار بگیرند و آن را روشن گردانند.
4.    بعد از ایجاد دود، باید درب خانه را پلمپ و درزگیری کنند و در نهایت منزل را ترک نمایند. چرا که پس از گذشت 48 ساعت، امکان برگشت و ورود به منزل وجود دارد.

مکانیسم اثر سمپاشی با گاز

سمپاشی با گاز از مکانیسم خاصی پیروی می‌کند. پیش از اقدام برای انجام سمپاشی با گاز بهتر است که با مکانیسم آن آشنا شوید. مکانیسم آن به ترتیب شامل موارد زیر می‌شود. 
1.    نفوذ گاز به محل حضور حشرات و نشستن روی پوشش کیتینی بدنشان، سپس راه یافتن به پوست
2.    نفوذ ماده به بافت‌های نرم به وسیله کوتیکول
3.    جذب شدن ماده توسط همولنف و رسیدن به گانگلیون‌های عصبی
4.    فلج شدن و مرگ سریع حشره به علت تحریک سلول‌های عصبی
    افزون بر این، فلوراید و سولفات در بدن حشرات حین تماس با مواد شیمیایی گاز تجزیه می‎گردد و از آنجایی که فلوراید ماده‌ای سمی برای حشرات محسوب می‌شود، متابولیسم آن‌ها را مختل می‌نماید و موجب مرگشان می‌شود.

علت برتری سمپاشی با گاز نسبت به روش های دیگر

شاید برایتان سوال پیش بیاید که سمپاشی با گاز نسبت به دیگر روش‌ها چه مزیت‌هایی دارد؟ دلایل بسیاری وجود دارد که ثابت می‌کند سمپاشی با گاز گزینه بهتری به نسبت سایر روش‌ها به حساب می‌آید. موارد زیر اشاره به علت برتری سمپاشی با گاز در مقایسه با سایر روش‌ها دارد. 

  • با این روش، نیازی نیست که مدت‌ها به دنبال حشرات بگردید.
  • عملکرد آن مانند حشره کشی بسیار قوی است که به علت نشستن ذرات مواد شیمیایی ناشی از گاز بر انواع سطوح خانه، چندین ساعت در محیط ماندگار است. در صورت عبور حشرات از روی آن سطوح، به علت چسبیدن ماده شیمیایی به شکم آن‌ها و در نهایت ورود به بدنشان، می‌میرند.
  • قدرت نفوذ به تمامی بخش‌های خانه و کشتن حشرات مخفی در سطوح مختلف را دارند.
  • اثر آن تا مدت‌ها درون شکاف‌ها و بخش‌های غیر قابل دسترس می‌ماند و علاوه بر حشرات بالغ، لارو و تخم‌هایشان را نیز نابود می‌گردانند.

ملاحظات لازم برای استفاده از سمپاشی با گاز

پیش از اقدام برای انجام سمپاشی با گاز می‌بایست به یک‌سری نکات توجه داشته باشید. با رعایت این موارد، دیگر به هنگام سمپاشی با گاز و پس از آن، خطری شما را تهدید نخواهد کرد و این کار را در ایمنی کامل انجام می‌دهید. ملاحظات لازم برای استفاده از سمپاشی با گاز شامل موارد زیر می‌شود. 

  • فاصه دادن مبلمان از دیوارها جهت ورود راحت‌تر دود به سطوح
  • بستن کامل پنجره‌ها و همچنین توری‌های تهویه با نوار چسب
  • بسته‌بندی لوازم مختلف مانند، لباس‌ها، کفش‌ها، لوازم الکترونیکی و اسباب بازی بچه‌ها در کیسه‌های پلاستیکی
  • خودداری از ورود افراد و حیوانات در حین سمپاشی و تا قبل از 48 ساعت بعد به علت احتمال خطر مسمومیت، سرگیجه، تهوع و غیره
  • مراجعه فوری به پزشک در صورت بروز حالت آلرژی در اثر مواجهه با سمپاشی
  • خارج نمودن مواد آتش‌زا از خانه
  • پاک کردن سطوح مختلف قابل تماس با افراد و حیوانات با محلول جوش شیرین و سرکه و پارچه‌ای مرطوب

سمپاشی با گاز در تهران

سخن پایانی

سمپاشی با گاز از جمله بهترین روش‌های جدید و سریع جهت نابودی حشرات موذی به شمار می‌آید که بسته به نوع حشره و مجموعه ارائه دهنده خدمات آن، ماده شیمیایی مورد استفاده می‌تواند متفاوت باشد. از آنجایی که به‌کارگیری این روش در صورت عدم دانش و تخصص کافی، خطراتی را در پی خواهد داشت؛ لازم است مجموعه‎ای متخصص و حاذق را در این زمینه برگزینید. شرکت سمپاشی ایرانیان با کارشناسانی متخصص و توانا، آماده ارائه مشاوره رایگان و خدمات سم پاشی با انواع مواد باکیفیت، قوی به همراه حفظ نکات ایمنی لازم، جهت نابودی قطعی حشرات مزاحم مکان مورد نظر شما است. 
شماره تماس : 02166475814-02188724165
وبسایت: saampash.com