نقاشی و طراحی جلا دهنده روح به حساب می‌آیند. افراد در کنار فعالیت‌های کسل کننده و اخبار ناگوار باید به ذهن خود استراحت دهند. طراحی و نقاشی بهترین فعالیت هستند که به کمک آن‌ها می‌توانیم از زندگی روزمره و خسته کننده دور شویم. آموزشگاه هنرهای تجسمی رسام از سری آموزشگاه‌هایی است که می‌توان در آن انواع سبک‌های نقاشی را آموزش دید و در کنار مربیان باتجربه از هنری زیبا لذت برد و استعدادهای خود را شکوفا کرد.

بهترین آموزشگاه نقاشی در میدان هروی

شناخت اصول اولیه طراحی و پرسپکتیو

پرسپکتیو سبکی در نقاشی است که تصویر را تقریبا به همان اندازه اصلی طراحی و اجرا می‌کند. در پرسپکتیو می‌توان اشیاء و اجسام را از فضای سه‌بعدی و حقیقی به فضای دوبعدی کاغذ و غیره انتقال داد. در طراحی و پرسپکتیو باید چند نکته مهم را در نظر گرفت. در زمان طراحی باید در ابتدا خط افق را مدنظر قرار داد. شناخت خط افق در این نوع سبک نقاشی اهمیت بالایی دارد و افراد می‌بایست به زاویه دید خود و بیننده توجه داشته باشند. نقطه گریز، نکته دیگری است که باید به آن اهمیت داده شود. در حقیقت نقطه گریز نقطه‌ای است که خط‌های زاویه‌داربه هم می‌رسند. البته این به همین رسیدن باید در شرایطی باشد که زاویه آنها با سطح صورت ناظر به یک نقطه برسد. خطوط گریز نیز خطوطی هستند که به نقطه گریز می‌رسند و از آن عبور می‌کنند و خارح می‌شوند. خطوط گریز معمولا در پایین و بالا اجسام یا اشیاء رسم می‌شوند و به صورت افقی هستند. 
در طراحی و پرسپکتیو سه اصل اساسی و کلی وجود دارد. این موارد شامل اصل کوچک شدن، کوتاه شدن و نزدیک شدن می‌شود. برای مثال اگر بخواهیم جسمی که در فاصله دوری از ما قرار دارد را طراحی کنیم باید آن را کوتاه‌تر و کوچک‌تر بکشید و آن را مات نماییم. 

جنسیت سازی و حجم پردازی  با سایه روشن

حجم دادن به طرح یکی از اصلی‌ترین بخش‌های نقاشی به حساب می‌آید. اگر این تکنیک به درستی اجرا شود، طراحی ما واقعی‌تر به نظر خواهد رسید. با سایه‌زنی اصولی می‌توانیم شاهد زنده بودن نقاط خود باشیم. در حقیقت با جنسیت سازی و حجم پردازی می‌توانیم زیبایی طراحی خود را دوچندان برابر کنیم. برای حجم دادن به طراح خود می‌توانیم تکنیک‌های مختلفی را پیش بگیریم. هچینگ یکی از روش‌های سایه‌زنی است که با استفاده از خطوط موازی می‌توانیم به طرح خود حجم و بعد دهیم. روش دیگر، استفاده از خطوط تقاطع نام دارد. Cross-Hatching یا خطوط تقاطع به این صورت است که شما خطوط افقی را می‌کشید و در ادامه خطوط عمودی را قرار می‌دهید. 

ترکیب بندی و فضا سازی در طراحی و نقاشی

در حالت کلی ترکیب بندی نقش مهمی دارد و کادر مناسب را برای طرح ایجاد می‌کند. با بهره بردن از قوانین ترکیب بندی می‌توانیم شاهد جلوه بهتر اثر و طرح خود باشیم. در یک کلام باید گفت که ترکیب بندی شرایط را طوری فراهم می‌کند که شما بتوانید اشیاء را به بهترین نحو در کنار هم قرار دهید. در ترکیب بندی می‌توانیم زیبایی، یکپارچگی، وحدت و غیره را در طرح مشاهده کنیم. ترکیب بندی نیز انواع مختلفی دارد که از جمله نمونه‌های آن می‌توان به قطری، مثلثی، اسپیرال و غیره اشاره داشت.

مبانی رنگ به روش کاملا کاربردی

حتما می‌دانید که برخی از رنگ‌ها سازنده رنگ‌های دیگری هستند و با داشتن این رنگ‌ها می‌توان دیگر رنگ‌ها را تولید کرد. رنگ‌های آبی، زرد و قرمز رنگ‌های اصلی در نقاشی هستند. در حالی که رنگ‌های نارنجی، سبز و بنفش در لیست رنگ‌های گروه دوم یا ثانویه قرار دارند و از ترکیب شدن رنگ‌های گروه اول به دست می‌آیند. رنگ قرمز گرم‌ترین رنگ و آبی سردترین رنگ است. زرد نیز رنگی گرم به حساب می‌آید اما این رنگ، به اندازه رنگ قرمز گرما ندارد. در رنگ‌های ترکیبی، تمامی رنگ‌هایی که از آبی به دست می‌آیند، رنگی سرد هستند و رنگ‌هایی که از قرمز تولید می‌شوند، رنگی گرم به شمار می‌روند. شاید جالب باشد اما رنگ سیاه بسیار سرد است و سفید سردی کمتری نسبت به سیاه دارد.

آموزشگاه نقاشی خوب در میدان هروی

آشنایی با تکنیک های مختلف نقاشی

زمانی که بخواهیم طرحی را اجرا کنیم، می‌توانیم از چند روش کمک بگیریم. رنگ روغن، مداد رنگی، پاستل، سیاه قلم و غیره مواردی هستند که با توجه به سلیقه خود می‌توانیم یکی را انتخاب کنیم. رنگ روغن یکی از تکنیک‌ها و روش‌های شناخته شده به حساب می‌آید که بسیاری از هنرمندان و نقاشان این سبک را برای اجرای ایده‌های خود به‌کار می‌گیرند. برای نقاشی رنگ روغن باید وسایلی نظیر رنگ روغن، بوم نقاشی، قلمو، تینر، سه پایه و غیره را در اختیار داشته باشیم. مورد دیگر نقاشی با پاستل است. پاستل در واقع به پیگمنت‌هایی گفته می‌شود که به شکل پودر هستند و در تکه‌هایی کوچک و فشرده تهیه می‌شوند. کودکان از پاستل بسیار استقبال می‌کنند. نقاشی با پاستل بسیار حساس است و نقاشی شما در معرض خراب شدن و لکه‌دار شدن قرار دارد. در این شرایط، باید از فیکساتور یا دیگر روش‌ها استفاده کرد و از نقاشی خود مراقبت نمود.
یک روش جذاب دیگر در نقاشی و طراحی، استفاده از ذغال یا گرافیت است. سیاه قلم یک تکنیک‌ کم هزینه اما جذاب محسوب می‌شود که قدمتی طولانی دارد. نقاشی با مداد رنگی نیز روشی است که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است و می‌توان به کمک آن، طرح‌ها و ایده‌های خود را با هزینه‌ای نسبتا کم اجرایی کرد. هنرمندان بسیاری نیز برای جزئیات و ریزه‌کاری‌های خود از مداد رنگی استفاده می‌کنند.

  • ایده پردازی

در کنار طراحی و کشیدن اشیاء، اجسام، منظره و طبیعت گاهی لازم است تا از ذهن و خلاقیت خود نیز استفاده کنیم و ایده‌پردازی نماییم. بهترین کار این است تا هرچه که در ذهن دارید را به تصویر بکشید یا بنویسید. نوشتن ایده‌ها امکان بررسی آن‌ها را فراهم می‌سازد. همچنین می‌توان با ایده پردازی جنبه‌های نادرست آن را اصلاح کرد و بهترین ایده را اجرایی نمود. 

  • نقاشی موضوعی

نقاشی موضوعی یکی از راه‌های پیش‌رو برای طراحی است که شما را در یک بعد از نقاشی قرار می‌دهد. در این روش شما باید بر اساس موضوع مطرح شده نقاشی خود را بکشید. نقاشی موضوعی می‌تواند انسان، پرتره، طبیعت بی‌جان، طبیعت، حیوانات، دریا،میوه، کوه و غیره باشد. هر یک از این موضوعات سختی‌های خود را دارد و شما باید با جنبه‌های مختلفی از طراحی و نقاشی آشنا باشید تا بتوانید هر یک از آنها را اجرایی کنید.

آموزش کودک و نوجوان

آموزش نقاشی به کودکان و نوجوانان یکی از حساس‌ترین آموزش‌ها است. چراکه کودکان باید به درستی خطوط را ترسیم کنند. مربی نقاشی باید از تجارب خود به خوبی استفاده کند و در کنار آموزش بتواند کودک را به تفکر وا دارد تا بتواند از قوه تخیل خود نیز استفاده کند. بهره بردن از سلیقه کودک و نوجوان در رنگ‌آمیز و طراحی نکته کلیدی و مهمی به حساب می‌آید. کودک را بهتر است با اشتباه کردن آشنا کنید و باید به او بیاموزید که اشتباه کردن در طراحی و نقاشی امری طبیعی است و نباید از این موضوع واهمه داشت. در زمان آموزش نقاشی به کودکان و نوجوانان باید سوژه‌هایی را طراحی کرد که جدید و تازه باشند تا کودکان با شوق به استقبال کشیدن نقاشی بروند و نکات مورد نیاز را آموزش ببینند.

بهترین آموزشگاه نقاشی در شرق تهران

سخن پایانی

آموزشگاه هنرهای تجسمی رسام توانسته است با وجه تمایزی که بین خود و دیگر آموزشگاه‌ها ایجاد کرده، بدرخشد و باعث کسب اعتبار در بین افراد شود. وجه تمایز ایجاد شده را می‌توان کسب مقام دوم پرتره در مسابقات جهانی آرت رنوال آمریکا در سال 2022 دانست. همچنین کسب جایزه انتشارات هنرمندان شاعران در مسابقات جهانی آرت نوال در سال 2023 از دیگر مواردی است که می‌توان به آن اشاره داشت. آموزشگاه هنرهای تجسمی رسام تمامی فعالیت‌های خود را زیر نظر کارشناس ارشد نقاشی از دانشگاه هنر تهران اجرا می‌کند. این آموزشگاه تمامی روش‌ها و تکنیک‌های هنرهای تجسمی را با باکیفیتی بالا ارائه می‌دهد. 
آدرس: تهران، میدان هروی، بلوار پناهی نیا، خیابان حسن خاک، نبش کوچه بنفشه، پلاک ۲۳، طبقه سوم، واحد ۴
شماره تماس: 
۰۲۱-۸۸۱۰۶۹۷۶
 ۰۹۱۹۶۳۵۱۵۷۵
آیدی اینستاگرام: marjan_painting