از میکروچیپ با عنوان ریزتراشه نیز یاد می‌شود. این قطعه با اندازه کوچک در زیر پوست گربه یا سگ قرار می‌گیرد و برای نصب آن در بیمارستان دامپزشکی لوتوس انجام میکروچیپ را با بهترین کیفیت برای حیوانات شما انجام می‌دهند. پیش از انجام کار این سوال پيش می‌آید که اهمیت میکروچیپ به چه دلیل است؟ میکروچیپ در بیمارستان لوتوس چه مزایایی دارد؟ در دامپزشکی لوتوس کاشت میکروچیپ چگونه صورت می‌گیرد؟ بهترین روش کاشت میکروچیپ چیست؟

کاشت میکروچیپ در پاسداران

میکروچیپ چیست؟

به یک تراشه کوچک الکترونیکی که درون یک شیشه استوانه‌ای به صورت محصور شده قرار می‌گیرد و با تزریق در زیر پوست حیوانات قرار می‌گیرد، میکروچیپ می‌گویند. از نظر اندازه این تراشه همچون یک دانه برنج است. پس از انتقال این دستگاه به زیر پوست به کمک یک اسکنر از قسمت مورد نظر بدن حیوان که ریزتراشه جاسازی می‌گردد، عبور می‌دهند. در واقع امواج رادیویی که منتشر می‌شوند به کمک یک اسکنر تراشه را فعال کرده و  سپس تراشه شماره شناسایی را به کمک اسکنر ارسال می‌کند تا توسط نمایشگر قابل نمایش گردد و بعد از آن شماره در شناسنامه حیوان شما ثبت می‌شود.

روش تزریق میکروچیپ در دامپزشکی لوتوس

میکروچیپ یا همان ریزتراشه به کمک سوزن به شکل زیر پوستی به حیوان تزریق می‌شود. این سوزن از نظر اندازه از سوزن‌های معمولی بزرگ‌تر است. لازم به ذکر است انجام تزریق با این سوزن‌ها برای حیوان هیچگونه دردی به همراه ندارد. در دامپزشکی لوتوس برای انجام میکروچیپ هیچگونه نياز به انجام بی‌هوشی یا جراحی حیوان نبوده و طی یک مرحله مراجعه با بی‌حسی انجام می‌شود. شما در کلینیک دامپزشکی لوتوس انجام کارهایی چون عقیم‌سازی، شست‌وشو، صدور گواهی سلامت حیوان و... را می‌توانید انجام دهید. ناگفته نماند میکروچیپ همچون یک دستگاه جی پی اس نیست و شما هنگام گم‌کردن حیوان آن را پیدا کنید؛ بلکه فقط دارای عدد شناسایی حیوان شما است.

مزایای کاشت میکروچیپ 

انجام میکروچیپ در دامپزشکی لوتوس به شکل دائم انجام می‌گردد و در مقایسه با سایر روش‌ها برای نشان کردن حیوانات چون پلاک کردن، خالکوبی و... مزیت‌ها بیشتری دارد؛ زیرا پلاک‌ها گردنی قابلیت جداسازی از گردن حیوان را دارند. همچنین در خالکوبی احتمال بی‌رنگ شدن وجود دارد اما در میکروچیپ بدون هیچگونه عوارضی تا آخر عمر در زیر پوست حیوان قرار می‌گیرد و موقع نیاز قابلیت اسکن شدن دارد. ناگفته نماند احتمال پیدا کردن حیوانات گمشده که دارای میکروچیپ هستند به نسبت سایر حیوانات بیشتر است. باید بدانید داشتن میکروچیپ برای جابه‌جایی حیوانات به کشور دیگر لزومی است.

بهترین زمان نصب میکروچیپ 

همانگونه که بیان شد اندازه میکروچیپ یا همان ریزتراشه الکترونیکی همچون برنج بوده این دستگاه بدون وجود هیچگونه باطری کار می‌کند و کد روی آن توسط دستگاه RFID در فاصله سه تا سی سانتیمتر صورت می‌گیرد و این امکان وجود دارد به مدت سه روز محل تزریق به رنگ قرمز شود. باید گفت انجام میکروچیپ بدون داشتن هيچگونه عوارضی است.

چرا باید در هنگام کاشت میکروچیپ به بیمارستان لوتوس رفت؟

از نظر بقیه روش کاشت میکروچیپ یک کار ساده است که افرادی که دارای حیوانات خانگی هستند به راحتی این کار را انجام می‌دهند اما باید گفت انجام این کار باید حتما توسط دامپزشک متبحر صورت گیرد؛ در بیمارستان دامپزشکی لوتوس دامپزشکان بسیار با تجربه و کار بلد وجود دارند که این کار را به درستی انجام می‌دهند. باید توجه کرد کاشت ریزتراشه باید به درستی در بدن حیوان قرار گیرد زیرا اگر به خوبی جاسازی نشود برای شناسایی کد با مشکل روبه‌رو می‌شوید به همین دلیل در دامپزشکی لوتوس براساس نظر دامپزشک تزریق انجام می‌شود تا حیوان با خطر کمتر مواجه شوند.

قیمت میکروچیپ در بیمارستان لوتوس

در سامانه مخصوص اسم صاحب حیوان و حیوان در سیستم ثبت شده و پس از نصب میکروچیپ یک کد در اختیار شما قرار می‌گیرند که این کد در شناسنامه حیوان نیز ثبت می‌گردد. ناگفته نماند هزینه میکروچیپ براساس میزان تبحر دامپزشک، موقعیت مکانی بیمارستان و... متغییر است اما در بیمارستان دامپزشکی لوتوس با بهترین قیمت کار کاشت میکروچیپ صورت می‌گیرد و شما با اطمینان کامل این کار در بیمارستان لوتوس انجام دهید؛ چراکه این کار بدون ایجاد هیچگونه عارضه برای حیوان خانگی شما تحت نظر بهترین دامپزشک این کار صورت می‌گیرد.

کاشت میکروچیپ در شمال تهران

سخن پایانی

اگر دارای حیوانات خانگی هستید، بدون شک باید میکروچیپ برای آن‌ها استفاده کنید. همانگونه که بیان شد کاشت میکروچیپ باید تحت نظر دامپزشک معتبر صورت گیرد؛ زیرا این کار از حساسیت بالایی برخوردار بوده و حیوان شما شاید با مشکل مواجه گردد. در واقع به همین علت در بیمارستان دامپزشکی لوتوس دامپزشکان با تبحر بالا کار کاشت را انجام می‌دهند. شما برای نوبت‌گیری از راه‌های زیر می‌توانید اقدام ‌کنید.
آدرس: پاسداران، خیابان داوود اسلامی، تقاطع گلستان سوم
تلفن تماس: 09129731497
آیدی اینستاگرام: lotuspet_clinic