داشتن موهای سالم، دغدغه خیلی از خانم‌هایی بوده که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند. داشتن موهای سالم و خوش‌حالت، چندین برابر به زیبایی شما می‌افزاید و نشان از سبک زندگی سالم و مصرف کافی فیبر و پروتئین در رژیم‌غذایی شما دارد. سالن زیبایی دیبا مسیح، ارائه دهنده انواع خدمات پوست، مو، ناخن، کراتین، احیا و پروتئین‌تراپی، با کادری مجرب و محیطی بی‌نظیر، فرصت داشتن موهایی سالم و درخشان و خوش‌حالت را برای شما فراهم‌ کرده است. اگر تابه‌حال به‌درستی از موهای خود مراقبت نکرده‌اید و خشکی و موخوره موها شدیداً شما را آزار می‌دهد، می‌توانید پروتئین‌تراپی در سالن زیبایی دیبا مسیح را امتحان کنید و از داشتن موهایی سالم لذت ببرید.

پروتئین‌تراپی مو چیست

پروتئین‌تراپی مو چیست؟

کوتیکول یا ساقه مو‌های هرفرد از انواع پروتئین مانند کراتین ساخته شده است. بنابراین آسیب به پروتئین باعث آسیب به مو شده و ظاهری نامناسب به موهای ما می‌دهد. پروتئین‌تراپی روشی ترمیمی برای موهای آسیب‌دیده است. پس برای جان بخشیدن دوباره به موهای آسیب‌دیده، پروتئین تراپی می‌تواند گزینه خوبی باشد. استفاده از رنگ‌موهای نامرغوب، دکلره مو، استفاده از اتو‌مو و ویو و دیگر ابزارهای حرارتی، مصرف ناکافی پروتئین و فیبر و رژیم غذایی نامناسب و اشعه‌های مضر آفتاب، می‌توانند باعث تخریب پروتئین مو و ایجاد موهای ناسالم شوند.
دو نوع پروتئین‌تراپی وجود دارد؛ نوع اول پروتئین‌تراپی با کراتین و نوع دوم پروتئین‌تراپی با سیستئین است. پروتئین‌تراپی با روش کراتینه، بسیار مرسوم بوده و به ‌خوبی موهای آسیب‌دیده شما را ترمیم و بازسازی کرده و موهایی ابریشمی و درخشان به شما تحویل می‌دهد. البته نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که حین کار حتما از مواد بدون فرمالدئید برای موهای شما استفاده شود تا دچار حساسیت تنفسی نشوید. 
روش دوم پروتئین‌تراپی با روش سیستئینی است. در این روش به هیچ وجه از مواد شیمیایی استفاده نشده و شما با خیال راحت می‌توانید موهایتان را با آمینواسید، ترمیم کنید و ظاهری صاف و طبیعی برای موهایتان به ارمغان آورید. نقطه ضعف این روش ماندگاری کم و حدوداً سه ماهه آن است.

مزایای پروتئین تراپی تخصصی در مجموعه زیبایی دیبا مسیح

پروتئین‌تراپی اصولی علاوه‌بر اینکه آسیب‌های مو را به‌وسیله پروتئین ترمیم می‌کند، از ساختار مو در برابر آسیب‌های بعدی نیز مراقبت می‌کند. اگر تخلخل کوتیکول موهای شما بالا باشد، موها خشک و فرفری به‌نظر آمده و به ‌راحتی گره می‌خورند و پر از موخوره هستند. اینجاست که ظاهر نامناسب موهایتان شما را آزار می‌دهد و به فکر چاره می‌افتید. برای بعضی افراد نیز که موهایی شکننده دارند و خاصیت ارتجاعی موها کاهش یافته، پروتئین‌تراپی روشی بسیار مؤثر است که به موها ضخامت و استحکام می‌بخشد. 
پروتئین‌تراپی باعث پر شدن قسمت‌های متخلخل مو، با پروتئین می‌شود. پس از انجام پروتئین‌تراپی، شما می‌توانید به‌راحتی موهایتان را حالت بدهید و از خوش‌حالتی و صافی بی‌سابقه آن‌ها لذت ببرید.

مراحل پروتئین‌تراپی اصولی

در یک پروتئین تراپی حرفه‌ای و اصولی:
●     ابتدا موهای شما را با شامپوی مخصوص می‌شویند و با حوله و سشوار خشک می‌کنند.
●    حالا موها را به‌صورت لایه‌لایه تقسیم می‌کنند و مواد پروتئین‌تراپی را روی موها قرار می‌دهند. پس از پخش کردن مواد، براساس حجم موها حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت منتظر می‌مانند.
●    پس از یک ساعت، موها را با سشوار خشک می‌کنند و دوباره با آب ولرم می‌شویند.
●    در مرحله آخر نیز، موها را با دقت اتوکشی می‌کنند.

مراقبت‌های پروتئین‌تراپی مو

پس از انجام پروتئین تراپی تا حدود ۷۲ ساعت از حمام رفتن بپرهیزید. تا یک هفته موهای خود را نبسته و از کلیپس و کش‌مو استفاده نکنید تا موهایی کاملا صاف تحویل بگیرید. دو هفته قبل از انجام پروتئین‌تراپی و سه هفته بعد از انجام آن از خدمات رنگ و لایت مو استفاده نکنید. پس از سه هفته اگر قصد رنگ کردن موهای خود را داشتید، حتما از رنگ مو و اکسیدان فاقد سولفات و پارابن استفاده کنید. 
پس از انجام پروتئین تراپی فقط از شامپوهای بدون سولفات و ماسک داخل حمام بدون سولفات استفاده کنید. داخل حمام شامپو فری سولفات را به‌آرامی به کف سر بمالید و سپس ساقه موها را از بالا به پایین بشویید. پس از حمام، موهای خود را کاملا با سشوار خشک کنید و برای محافظت از موها حین سوار کشیدن، چند قطره روغن آرگان یا نارگیل بدون پارابن به ساقه موها بمالید و مجدد سشوار بکشید. 

مراقبت‌های پروتئین‌تراپی مو

سخن پایانی

همانطور که گفته شد پروتئین تراپی علاوه‌بر مزایای بسیار برای موها، مثل بازسازی، صافی، درخشندگی و…، می‌تواند عوارضی هم داشته باشد. این عوارض بیشتر به مهارت آرایشگر شما و نوع ماده مورد استفاده در پروتئین‌تراپی بستگی دارد. اگر ماده مورد استفاده مرغوب نباشد یا کراتین به‌صورت اصولی انجام نشود، خارش پوست سر، حساسیت، ریزش مو و مشکلات تنفسی را به‌دنبال دارد. سالن زیبایی دیبا مسیح با فضایی مجهز و کادری آموزش دیده، خدمات پروتئین و کراتین‌تراپی مو را با جدیدترین متد و بهترین مواد برای شما ارائه می‌دهد و با خیال راحت می‌توانید سلامت موهای خود را به آن‌ها بسپارید. سالن دیبا مسیح همه روز از ده صبح تا ۸ شب پذیرای شما خواهد بود.
آدرس: بلوار شاهین شمالی، نبش لاله پنجم، پلاک ۵۲، طبقه ۴، واحد ۵۰۴
شماره تماس: 09037273046
آیدی اینستاگرام: dibamasih_beautysalon