فرش خاص، یکی از جدیدترین نوع فرش‌ها به حساب می‌آید که هم‌اکنون توجه زیادی را به‌‌ خود جلب کرده ‌است. باتوجه به‌‌ رواج معماری مدرن و علاقه‌ افراد به ‌‌سبک‌‌های اروپایی، استفاده از فرش مدرن در حال افزایش است. فرش ماشینی مدرن دارای ویژگی‌های خاصی بوده که می‌تواند در انتخاب به‌‌ ما کمک کند. این نوع فرش‌‌‌ها بیشتر جوانان را جذب خود کرده و به‌دلیل برخورداری از طرح‌ها و الگوهای خاص، با دکوراسیون سنتی همخوانی نداشته و نیازمند ترکیب با دکوراسیون مدرن هستند. امروزه در بیشتر کارخانه‌‌های فرش‌‌بافی در ایران، انواع فرش خاص و مدرن تولید می‌شوند.

فرش طرح سنتی

فرش اسپرت در فرش ریحان

فرش اسپرت یکی از مدل‌های محبوب و جدید در بازار فرش شناخته می‌شود. این نوع فرش با طرح‌ها و اشکال متنوعی که دارد، قابل استفاده در بخش‌های مختلف خانه است. با این حال، رعایت چند نکته می‌تواند در خرید فرش ماشینی اسپرت جدید به ‌‌شما کمک کند. اگر قصد دارید که فرش را با کمترین زمان ممکن تهیه کنید، بهتر است نکات مهم را رعایت نمایید.

نکات مهم خرید فرش در فرش ریحان

خرید یک فرش ماشینی اسپرت، اگر با برنامه‌‌ریزی قبلی انجام شود، می‌تواند یک فرآیند لذت‌بخش باشد؛ اما قبل از هر چیز، بهتر است که مدل مورد نیاز خود را مشخص کنید. همانند دیگر کالاها، فرش‌ها نیز توسط تولیدکنندگان مختلفی ساخته می‌شوند و به ‌‌همین دلیل از انواع و طرح‌های مختلفی برخوردار هستند. 
به عنوان مثال، فرش‌های اسپرت برای اتاق کودک، نشیمن و... در بازار موجود هستند و هر کدام می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. بنابراین قبل از خرید و تلف کردن زمان و انرژی، بهتر است با تهیه یک لیست از ویژگی‌های مد نظر خود، مشخصات مورد نظر را ثبت نمایید. به ‌‌عنوان مثال، با داشتن یک لیست قیمت، می‌توانید هزینه‌های ممکن را تخمین بزنید.

تعیین نوع فرش در فرش ریحان

به ‌‌منظور خرید فرش مناسب برای هر بخش از خانه، باید توجه کافی را به ‌‌نیازها و مشخصات مورد نظر داشته باشید. برای اتاق خواب، بهتر است که از فرش‌های اسپرت با ظاهر زیبا و مناسب برای این فضا استفاده کرد. در حالی که برای راهرو یا اتاق نشیمن، می‌بایست بیشتر به ضخامت و مقاومت فرش توجه نمایید؛ زیرا معمولاً در این بخش‌ها تردد بیشتری صورت می‌گیرد و احتمال فرسودگی زودتر از بخش‌های دیگر وجود دارد. 
علاوه‌بر این، تعداد اعضای خانواده نیز نقش مهمی در انتخاب فرش مناسب ایفا می‌کند. خانواده‌‌های پررفت‌و‌آمد و شلوغ باید ضرورت تقویت مقاومت فرش را در نظر بگیرند و در خرید فرش ماشینی اسپرت، این عامل را بر سایر فاکتورها با تاکید بیشتری ترجیح دهند.

طرح و رنگ فرش در فرش ریحان

زمانی که قصد خرید فرش اسپرت جدید را دارید، می‌بایست به طرح و رنگ آن توجه کنید. هر قسمت از خانه معمولاً دارای دکوراسیون خاصی است و طرح و رنگ فرش می‌تواند به ‌‌زیبایی آن قسمت کمک کند. در صورتی که از قبل طرح یا رنگ خاصی را مد نظر داشته‌اید، می‌توانید در خرید تنها به‌‌دنبال فرش‌هایی با همان طرح یا رنگ باشید. این روش می‌تواند به ‌‌شما کمک کند تا سریع‌تر فرش اسپرت مورد نظر خود را یافته و انرژی کمتری را در این زمینه صرف نمایید.

جنس فرش در فرش ریحان

 اهمیت به ‌‌جنس فرش در نکات خرید بسیار مهم است؛ زیرا کیفیت بالا می‌تواند باعث ماندگاری و طولانی مدت بودن فرش اسپرت مدرن شود. مرغوبیت جنس فرش عموماً با قیمت آن ارتباط مستقیمی داشته، به این معنا که هر چقدر کیفیت بهتر باشد، هزینه فرش اسپرت نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین، در تعیین جنس فرش اسپرت، لازم است که بودجه خود را در نظر بگیرید تا در هنگام خرید مشکلی به وجود نیاید.
یکی از نکات مهم در افزایش یا کاهش کیفیت فرش، میزان لطافت و نرمی آن است. علاوه‌بر این، جنس نخ‌های استفاده شده در فرش نیز می‌تواند در کیفیت آن تاثیرگذار باشد. برای خرید فرش اسپرت مدرن و با کیفیت بالا، می‌توانید از راهنمایی یک متخصص یا فروشنده فرش بهره ببرید. یک نکته دیگر در رابطه با جنس فرش، استفاده محل مورد نظر از آن است. به‌‌ عنوان مثال، اتاق پذیرایی بیشتر از سایر قسمت‌های خانه مورد استفاده و مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین، در خرید فرش اسپرت برای این نقطه مهم است که مرغوبیت و کیفیت آن را در نظر داشته باشید.

فرش وینتیج آبی

سخن پایانی 

فرش ریحان، هنری است که از نخ و رنگ در دستان هنرمندان برجسته تبدیل به‌‌‌ دستاوردی زیبا و زنده می‌شود. این فرش زیبایی و تاریخ را به‌‌ خانه‌ها و فضاهایی که در آن قرار می‌گیرد، منتقل می‌کند. بافت‌‌های دقیق، طرح‌های خلاقانه و رنگ‌های روشن و زنده، فرش ریحان را به ‌‌یک اثر هنری تبدیل کرده‌اند که از لحاظ ظاهری فوق‌العاده است. فرش ریحان نه تنها یک انتخاب زیبا و لوکس برای دکوراسیون خانه به شمار می‌رود، از کیفیت و دوام بالایی نیز برخوردار است. برای مشاهده آثار هنری این مجموعه می‌توانید به پیج اینستاگرام tablofarsh_reihan سری بزنید. جهت اطلاع از قیمت‌ها می توانید با شماره 02166760847 تماس بگیرید یا به آدرس خیابان فردوسی، کوچه تمدن، پلاک 11، طبقه 2، واحد 8 مراجعه کنید.