در دنیای امروز، تنها طعم غذا ملاک نیست و غذای طبخ شده یا سفارش داده شده می‌بایست ظاهر زیبایی داشته باشد. میوه آرایی و سفره آرایی و گارنیش فعالیت بسیرا لذت‌بخش و شاداب است که می‌تواند ما را در بالا بردن روحیه کمک کند. همچنین ذوق هنری ما را افزایش دهد و باعث بالا رفتن جلوه‌های بصری غذا و چیدمان سفره شود. اما برای اجرای این اقدامات می‌بایست از افراد کار بلد و ماهر کمک بگیریم تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و در آدمی خبره شویم.

 بهترین آموزشگاه آشپزی برای آموزش گارنیش در تهرانا

اهمیت میوه آرایی و سفره آرایی و گارنیش

زیبایی و آراستگی میز و غذا از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند بر روی اشتها خود و کودکان اثر بگذارد. زمانی که سفره از زیبایی بصری کافی برخوردار باشد می‌توانیم به آرامشی درونی برسیم و از دیدن آنها لذت ببریم. وجود سبزیجات مختلف در میوه‌آرایی و سفره آرایی سبب می‌شود تا از این محصولا سالم و اورگانیک استفاده کنیم و حجم کمتری از غذا را میل نماییم. همچنین افرادی که به این هنر زیبا مشغول هستند روحیه شاداب‌تری دارند و می‌توانند در فعالیت‌اهی مختلف به خوبی تصمیم بگیرند. 
از دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد و آن را باید مهم دانست این است که در زمان سفره آرایی و میوه آرایی و گارنیش حسی به میهمان انتقال داده می‌شود که گویی حضور آنها بسیار قابل احترام است و برای حضور میهمانان محترم وقت و دقت بسیاری صرف شده است.

وسایل مورد نیاز برای میوه آرایی و سفره آرایی و گارنیش

اگر بخواهیم این هنر زیبا و رنگارنگ را دنبال کنیم، می‌بایست از وسایل مختلفی استفاده کنیم تا در زمانی کوتاه به هدف خود دست یابیم و بدون عیب و نقص فعالیت خود را انجام دهیم. قاشق توپی، ورقه کن فنری، کاتر دوطرفه، مجموعه اسکنه‌‌ها، مجموعه قالب‌ها، چاقوهای شماره 1 تا 3 مناسب برای حکاکی، چاقوهای شماره 4 تا 6 مناسب برای خارج کردن سبزیجات، چاقو شماره 7 مناسب برای ایجاد شیار مستقیم، چاقو مناسب برای ورقه کردن گوشت یا میوه، چاقو مناسب برای بریدن و ورقه کردن، رنده، چاقو دندانه‌دار، وسایل مناسب برای فرم دادن هویج و...، ساطور، پوست کن دو طرفه و... مورادی هستند که می‌بایست آنها را تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد. زمانی که تجهیزات ما کامل باشند تنها با بهره بردن از مجموعه‌ای عالی و وجود مربیان ماهر می‌توان به نتیجه‌ای عالی دست یافت.

نکات مهم در زمان میوه آرایی و سفره آرایی و گارنیش

باید توجه داشت که میوه آرایی و سفره آرایی نیاز به دقت و توجه بسیار دارند. بدین معنی که برای اجرایی عالی و کاربردی باید از مربی ماهر یا آموزشگاه باکیفیت بهره برد و تمامی قواعد و اصول اولیه و ثانویه گارنیش و میوه آرایی را آموزش دید. توجه به ترکیب رنگ‌ها، تاثیر هر رنگ و نحوه چیدمان آنها، توجه به چینش میز، آشنایی با ویژه‌های سبزیجات مختلف و اهمیت استفاده هر کدام، توجه به زیبایی قرارگیری هر ماده غذایی در کنار هم، چگونگی برش دادن صحیح و همچنین فرم دادن آنها و... همگی مواردی هستند که می‌بایست به آن توجه شود. این زمانی صورت می‌گیرد که ما به مجموعه ماهری مراجعه کنیم تا به سادگی تمامی نیازات ما را برطرف کنند و نکات کلیدی را بازگو نمایند.

سخن پایانی

در مجموعه آشپزی نمونه تبریز می‌توانید بهترین و اصولی‌ترین تکنیک‌ها را شاهد باشید. این مجموعه حرفه‌ای با 40 سال سابقه آموزشی درخشان در تبریز و تهران، توانسته‌اند بهترین عملکرد را داشته باشند و نتایج علی بر جای بگذارند. زمانی که بخواهیم از میهمانان خود بهتری استقبال را داشته باشیم و همه چیز را به بهترین شکل فراهم کنیم، این انتخاب بهترین اقدام برای زیبا سازی بشقاب، سفره یا میز غذاخوری است. پس برای بالا رفتن روحیه خود و همچنین توجه به میهمانان می‌توانیم آشپزی نمونه تبریز را برگزینیم و شاهد بهترین خدمات باشیم. برای دیدن نمونه کارهای موجود می‌توانید به پیج اینستاگرام مجموعه یعنی nemunetabriz رجوع کنید و از وجود زیبایی‌های بسیار لذت ببرید. همچنین برای برقراری ارتباط می‌توان با شماره‌های 22876033 و 22876089 و 09127224656 تماس حاصل نمایید.