وجود غذاهای انگشتی و کوچک که باعث می‌شوند تا بتوانیم به راحتی از انواع آنها تست کنیم،. همچنین یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های هر مهمانی به‌ حساب می‌آید. فینگرفود یا غذای انگشتی تنوع بالایی داشته و به دلیل ایجاد جلوه‌های بصری، می‌تواند بهترین انتخاب برای تولد، مهمانی‌های مختلف و... باشد. طعم بی‌نظیر هر یک از آنها سبب می‌شود تا ما از حضور خود لذت ببریم و طعمی متفاوت را بچشیم. فینگرفود از سری غذاهای ساده و فوری است که می‌تواند تنها در چند دقیقه آماده شود و باعث زیبایی سفره و میز شما گردد.

آموزش فینگرفود ذر غرب تهران

فینگرفود چیست؟

اگر بخواهیم به معنی فینگرفود توجه کنیم، می‌بایست بگوییم که فینگر معنی انگشت و فود معنی غذا را دارد. غذای انگشتی یعنی غذایی که نیاز به قاشق و چنگال نیست و با ابعاد کوچکی روبه‌رو هستیم. فینگرفود به راحتی خورده می‌شود. البته طرز تهیه و آماده سازی این غذای لذیذ ساده است و می‌توان با چند قلم مواد اولیه، یک فینگرفود خوش طعم و زیبا تهیه کرد. برای تهیه هر یک از فینگر فودهای موجود، می‌بایست به این شاخه آشپزی رفت و آن را دنبال کرد. 
در حقیقت به دلیل گسترده بودن این غذای مهیج، شاخه‌ای برای آن در آشپزی تعریف کرده‌اند. فینگرفود در حقیقت روبه‌روی غذای مفصل و کامل قرار می‌گیرد و این وعده غذایی بیشتر در غرب رواج دارد. پس برای تهیه آن می‌بایست از قوانین خاصی پیروی کرد و طبق اصول آن را تهیه نمود.

انواع فینگرفود با میزبان

برای تهیه فینگرفود معمولا از سس‌های مختلف، نان، سوسیس، مرغ، سبزیجات و... استفاده می‌شود. باید بدانید فینگرفود‌های موجود که می‌توان آنها را آموزش داد و نهایت لذت را از طعم، عطر و زیبایی آنها برد شامل موارد زیر می‌شود:
•    انواع اسنک نظیر اسنک مرغ، کالباس و...
•    الویه
•    پاستا
•    ته‌چین
•    مرغ سوخاری
•    همبرگر کوچک
•    سالادهای میوه در سیخ
•    انواع پیتزا در ابعاد کوچک
•    کوفته
•    کاناپه ماهی
•    دلمه برگ مو
•    رول مرغ و سیب‌زمینی
•    کراکت مرغ و پنیر
•    قارچ شکم‌پر

مواد اولیه فینگرفود

فینگر فود غذایی است که می‌توان با چند قلم آن را تهیه کرد اما باید توجه داشت که در زمان تهیه این غذای دلربا، باید از اصول و قواعد خاصی پیروی شود تا نتیجه مطلوب کسب گردد. برای تهیه فینگرفود معمولا از انواع محصولات گوشتی نظیر سوسیس، مرغ، کالباس، گوشت چرخ‌کرده و... استفاده می‌شود. همچنین وجود خمیر‌های مختلف یا نان‌های متفاوت نظیر نانلواش، یوفکا، تست و... همچنین بهره بردن از سبزیجات مختلف نظیر ذرت، قارچ، نخود فرنگی و لذیذ کردن این غذای کوچک با پنیر پیتزا که می‌تواند مهر تاییدی بر عالی بودن آن باشد.

انواع فینگرفود با میزبان

فینگرفود در حالت ملی به دو صورت تهیه می‌شود. یک سری از آنها گرو یک سری سرد هستند که با توجه به سلیقه و ذائقه می‌توان یکی را برگزید. فینگرفود گرم به شما کمک می‌کند تا در زمانی کوتاه آن را تهیه کنید. یعنی اگر وقت کافی ندارید، می‌توانید این غذای لذیذ را به صورت نیمه آماده در آورده و سپس با ورود میهمانان، مرحله آخر یعنی گذاشتن در فر را اجرایی کنید. این نوع فینگر فود هم به شما در صرفه‌جویی وقت کمک می‌کند و هم می‌توانید غذایی داغ و لذیذ داشته باشید. اما نوع دوم از فینگرفودها که سرد هستند، باید به طور کامل آماده شوند و در درون یخچال قرار بگیرند تا هم به طور کامل طعم مواد با هم مخلوط شود و هم سرد گردد. 

فینگرفود مناسب چه میهمانی‌هایی است؟

به دلیل کاربردی بودن این غذای لذیذ، می‌توان از آن در همه میهمانی‌ها استفاده کرد و زیبایی و جذابیت سفره و میز خود را بالا برد. میهمانی‌های دوستانه، جشن تولد، میهمانی‌های سلف سرویس، میهمانی‌های عصرانه، مولودی، جشن فارغ‌الحصیلی، میهمانی سالگرد ازدواج و... مواردی هستند که می‌توان با بهره بردن از فینگرفود، زیبایی‌های بصیری را افزایش داد. 

سخن پایانی

با توجه به اهیمت زیبایی میز و سفره در میان ایرانیان و توجه به مزه هر غذا، فینگرفود نیز باید با اصول و قواعد درستی تهیه کرد تا طعم و زیبایی بسیاری داشته باشد. در مجموعه میزبان می‌توان بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را شاهد بود که می‌توانند به شما اصولی‌ترین فینگرفودها را آموزش دهند. تمامی کلاس‌های برگزار شده در مجموعه میزبان با ارائه مدرک بین‌المللی مورد تایید وزارت امور خارجه ایران است که شما می‌توانید به راحتی برای کار در خارج از کشور اقدام کنید. در مجموعه میزبان کیفیت، اصالت، طعم و مزه خوش حرف اول را می‌زند و شما می‌توانید باکیفیت‌ترین خدمات را شاهد باشید. برای برقراری ارتباط می‌توانید به شماره‌های 02144414315 و 09355355819 تماس بگیرد و همچنین برای مراجعه حضوری می‌توانید به جنت آباد جنوبی، چهارباغ شرقی، پلاک ۵۹، طبقه چهارم، پلاک۸ مراجعه نمایید.
آیدی اینستاگرام: mizban.yavari