امروزه با پیشرفت تکنولوژی، اهمیت آموزش زبان بیش از هر زمان دیگری در جامعه احساس می‌‌شود و تمامی اقشار جامعه با هر سن و سالی، به دنبال روشی موثر برای یادگیری زبان هستند. شیوه تدریس، نقش موثری در میزان بازدهی افراد به هنگام یادگیری زبان دارد. در آموزشگاه زبان قاصدک سپید، جدیدترین متدهای آموزشی همچون TPR و CLT به کار گرفته می‌شوند‌. این متدهای نوین، به شیوه‌ای موثر کلمات زبان را در ذهن و حافظه شخص به تثبیت می‌رسانند.

آموزش زبان تخصصی به کودک در شهرک غرب

آموزش زبان ارتباطی (CLT) در آموزشگاه زبان قاصدک سپید 

آموزش زبان انگلیسی همواره به شیوه‌ها و متدهای متنوعی در آموزشگاه‌های زبان در حال اجرا بوده و جدیدترین متد برای آموزش زبان در این حوزه را می‌توان CLT دانست. متد CLT در اصل، مخفف Teaching Language Communicative بوده و به صورت آموزش زبان ارتباطی معنا می‌شود. تمرکز این متد محبوب آموزشی، روی برقراری ارتباط در زمینه‌های مختلف زندگی واقعی قرار دارد. به کمک این شیوه نوین، دانش آموزان آموزش می‌بینند که چگونه درخواست‌ها را پذیرش کنند و موضوعات مهم را شرح دهند. همچنین یاد می‌گیرند که چگونه احساسات و ترجیحات خود را به زبان آورند. 
روش CLT بیشتر به روان و ارتباطات شخص به زبان خارجی اهمیت می‌دهد و کمتر به رعایت دستور زبان توجه دارد. هدف از متد آموزشی سیلتی، یادگیری هدفمند و معنادار است که افراد بتوانند از آموزه‌های خود در دنیای واقعی استفاده کنند و ارتباطات خود را با دیگر انگلیسی زبان‌ها گسترش دهند. دانش آموزان، در محیطی که متد CLT به کار برده می‌شود، به واسطه تعامل با دیگر دانش آموزان و استاد به همراه متون معتبر، زبان انگلیسی را فرا می‌گیرند. در چنین محیطی، زبان‌آموزان در مورد موضوعات مختلف به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند. اساتید در حین آموزش، توجهی بر گرامر یا همان دستور زبان سنتی ندارند و تمام تلاش آن‌ها، بر آن است که افراد محاوره و زبان ارتباطی خوبی در تمامی موقعیت‌ها داشته باشند. 
متد آموزشی CLT، مشوق شما در به‌کارگیری تجربیات شخصی خود در محیط آموزشی است و شما در چنین محیطی، در کنار آموزش زبان، به تجربیات خود نیز اضافه می‌کنید. در حالت کلی، با آموزش از طریق متد CLT شما به خوبی قادر خواهید بود در کشور مقصد ارتباط برقرار کنید.

آشنایی با متد پاسخ فیزیکی کل (TPR) و چگونگی اجرای آن در آموزشگاه زبان قاصدک سپید

شاید تاکنون متد آموزشی TPR به گوش شما خورده باشد. این شیوه آموزشی، از جمله روش‌های محبوب آموزش زبان است که طرفداران بسیاری دارد. TPR در اصل، به صورت پاسخ فیزیکی کل معنا می‌شود. در طی این متد آموزشی، واکنش زبان‌آموزان به آموزش‌های استاد به صورت تقلید، اشاره یا نمایش زبان صورت می‌گیرد. برای نمونه، استاد و زبان‌آموزان امکان دارد به هنگام به‌کارگیری واژه غمگین، چهره ناراحتی را از خود به نمایش بگذارد و وانمود به گریه کند. 
طبق متد TPR، زبان‌آموزان زبان مقصد را به واسطه پاسخ فیزیکی فرا می‌گیرند و در این شیوه تجزیه و تحلیل نقشی ندارد. این شیوه آموزشی، تمرکز بالایی را می‌طلبد و به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا در طول تدریس، متمرکز بمانند. از جمله مزیت‌های متد آموزشی TPR می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این شیوه آموزشی، سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد و موجب افزایش سرعت یادگیری زبان‌آموزان می‌شود. 
  • با انجام این متد، حرکات نمایشی برای زبان‌آموزان تبدیل به خاطره خواهد شد و به این صورت، واژه‌ها به حافظه بلندمدت سپرده می‌شوند. 
  • این شیوه آموزشی، بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که با انجام فعالیت‌های حرکتی، بیشتر درس را یاد می‌گیرند و به ذهن می‌سپارند. 
  • این شیوه آموزشی، زبان‌آموزان را ترغیب به یادگیری کرده و سطح استرس آن‌ها را پایین می‌آورد. 

جدیدترین متد آموزش زبان به کودک در شهرک غرب

سخن پایانی

امروزه، افراد زیادی نسبت به آموزش زبان، تمایل نشان می‌دهند. برای اینکه آموزش زبان به شیوه‌ای موثر صورت بگیرد، می‌بایست استاد شما، بهترین‌ متدهای آموزشی را به‌کار گیرد تا لغات زبان در ذهن شما به تثبیت برسد. از جمله موثرترین متدهای آموزشی که در آموزشگاه قاصدک سپید به کارگرفته می‌شود و تاکنون بسیار موفق عمل کرده، می‌توان به متدهای آموزشی TPR و CLT اشاره کرد. به کمک آموزش زبان ارتباطی و متد پاسخ فیزیکی کل، شما هیچ‌گاه کلمات زبان را از یاد نخواهید برد و واژه‌ها در ذهن شما تثبیت خواهند شد. بنابراین در صورتی که قصد یادگیری زبان دارید، می‌توانید به آموزشگاه زبان قاصدک سپید مراجعه کرده و از جدیدترین متدهای آموزشی بهره‌مند شوید. 
آدرس: شهرک غرب، بلوار شهید دادمان، روبه‌روی خیابان درختی، پلاک ۹۰
شماره تماس: 02188367138
اینستاگرام: ghasedakesepid