خانم‌ها نیاز مبرمی به مانتو داشته و همین موضوع باعث شده تا به یک معضل برای آنها تبدیل شود. برای هر محیط و شرایطی به مانتو مناسبی نیاز است و شما با توجه به موقعیت خود باید مانتو متناسب با آن را بپوشید. در حالت کلی پنج دسته برای مانتوهای دخترانه و زنانه درنظر می‌توان گرفت. یکی از راه‌های ساده، کاربردی و کم هزینه، دوختن مانتو است. اگر شما با کمک گرفتن از خیاطی باکیفیتی این مهم را آموزش ببینید، بی‌شک می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین مانتوها را برای خود یا عزیزان بدوزید. در این راه توانایی کسب درآمد بسیار مناسبی را خواهید داشت همین موضوع می‌تواند مزیت عالی آموزش دوخت مانتو باشد. 

بهترین آموزشگاه خیاطی در تهران

تقسیم بندی کلی مانتو

تنوع مانتوهای موجود بسیار متنوع بوده و شما می‌توانید به راحتی به سلیقه خود پاسخ مثبتی دهید. در حالت کلی مانتوهای موجود در بازار و در میان خانم، پنج دسته دارند که می‌توان به مانتوهای مجلسی، مانتو اسپرت و دخترانه، مانتو فصلی، مانتوهای بلند، مانتو کوتاه و کژوال اشاره کرد. هر یک از این دسته‌بندی‌ها خود به دسته‌ها و زیر شاخه‌های مختلفی و متعددی تقسیم می‌شوند. برای مثال فانتو فصلی خود شامل مانتو تابستانه، پائیزه، زمستانه و بهاره می‌شود.

آموزش دوختن مانتو

باید توجه داشت که با تنوع به وجود تنوع بسیار بالا در مانتو، نمی‌توان تنها چند مدل را توضیح یا آموزش دید. یقه مانتو می‌تواند چندین مدل و روش دوخت داشته باشد که می‌توان از جمله آنها به گرد، انگلیسی، ایستاده، آمریکایی، کارشده، آرشال و... اشاره کرد. همچنین در قسمت آستین نیز می‌توانید با توجه به سلیقه خود، از تنوع موجود بهره برده و آستین کیمونو، آف سولدر، کلوش، رومی، پفی، پاکتی و... را انتخاب کنید. در زمان دوخت مانتو باید به اندازه‌های موجود دقت بالایی داشته باشید. برای مثال دور کمر، دور باسن، دور سینه، سر شانه، قدآستین، دور بازو، دور مچ، بلندی سینه، قد باسن و... از مواردی هستند که باید در وهله اول به آنها توجه داشت. برای دوخت مانتو متدهای مختلفی وجود دارد که می‌توان به متد گرلاوین، مولر، ایتالیایی، متریک، ساده و... اشاره کرد. با کمک هر یک از این روش‌ها می‌توانید مانتو مورد نظر خود را بدوزید. 

وسایل مورد نیاز برای دوخت مانتو

برای دوختن ماتویی شکیل و چشم‌نواز باید وسایلی را در اختیار داشته باشید. این وسایل برای هر نوع دوختی با هر مدلی لازم و ضروری بوده و بدون وجود این وسایل بی‌شک با مشکل روبه‌رو خواهید شد. وسایلی نظیر پارچه با توجه به اندازه‌ مانتو، کاغذ الگو برای رسم الگوی مانتو، قیچی، سوزن ته گرد برای وصل کردن پارچه به الگو، نخ هم رنگ پارچه، سوزن خیاطی، چرخ خیاطی، گچ خیاطی برای علامت‌گذاری، متر و خط کش مورد نیاز است. نکته مهم در زمان تهیه وسایل مورد نیاز برای دوخت مانتو این است که شما باید به چرخ خیاطی خود بسیار توجه کنید. در واقع اگر چرخ خیاطی مناسب و کارآمد نباشد، مانتوی دوخته شده کیفیت پایینی دارد و دوخت ایجاد شده تمیز و بی‌نقص نخواهد بود.

مراحل دوخت مانتو

برای دوختن مانتویی زیبا و آراستی باید مراحلی را طی کنید. این مراحل برای تمامی مدل‌ها یکسان است و شما تنها نیاز است نوع پارچه و الگوی خود را تغییر دهید. مراحل دوخت مانتو به شرح زیر است.
•    مرحله اول: در ابتدا باید مدل موردنظر و متناسب برای خود را انتخاب کنید.
•    مرحله دوم: با توجه به مدل مانتو باید پارچه‌ای متناسب با آن انتخاب کنید. در این مرحله باید پارچه را بشویید و آن را اتو بکشید. این موضوع باعث می‌شود تا اگر پارچه انتخابی آب‌رفت داشته باشد، مانتو ما را دچار ایراد نکند.
•    مرحله سوم: باید در این مرحله باید اندازه‌های خود یا مشتری را بزنید.
•    مرحله چهارم: با توجه به مدل موردنظر و اندازه‌های موجود باید الگوی لباس را ترسیم کنید.
•    مرحله پنجم: تطبیق پارچه و الگو با هم و برش زدن پارچه در این مرحله صورت می‌گیرد.
•    مرحله ششم: پس از برش زدن باید تکه‌های پارچه را کوک زد و به هم متصل نمود.
•    مرحله هفتم: گاهی نیاز است که لباس کوک زده شده پرو شود تا ایرادات احتمالی اصلاح شوند.
•    مرحله هشتم: در این مرحله شما باید پارچه را دوخته و آن را آماده سازید.
•    مرحله نهم: اتو کشیدن حرفه‌ای و اصولی می‌تواند تکمیل کننده دوخت شما باشد.

آموزش دوخت مانتو در خیاطی سپیده راثی طوسی

شما با دوخت مانتو برای خود و عزیزانتان، می‌توانید به دغدغه‌های آنها پایان دهید. بی‌شک دوخت مانتو هزینه کمتری را دربر می‌گیرد و می‌تواند گزینه‌ای اقتصادی باشد. همچنین در این روش شما می‌توانید مانتویی متناسب با سلیقه خود یا مشتری را بدوزید. در خیاطی طوسی می‌توانید به راحتی این آموزش مهم و کارآمد را فرا گیرید و در مدت زمانی کوتاه به خیاطی چیره‌دست تبدیل شوید. شما با آموختن خیاطی می‌توانید درآمدی ایده‌آل داشته باشید و از هنر خود لذت ببرید. 
آدرس۱: نارمک، خيابان شهيد بختياری (سامان شمالی)، خيابان شهيد ابراهيم تهرانی(۱۱۶) ، خياطی سپيده
آدرس۲: نبوت، جانبازان غربی، خيابان بختياری شمالی (سامان شمالی)، خيابان ابراهيم تهرانی(۱۱۶)، 
شماره‌ تماس: 77199153 و 09196313446 و 09382930204
آیدی اینستاگرام: sepideh.style2021