خیاطی این روزها یکی از پرطرفدارترین مشاغل به‌حساب آمده و می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد. زمانی که فرد شروع به آموزش خیاطی می‌کند، بی‌شک می‌تواند آینده خود را تضمین کرده و درآمدی مناسب داشته باشد. زمانی که خیاطی را فرا بگیرید، شما می‌توانید با توجه به سلیقه و خواسته خود، زیباترین لباس‌ها را دوخته و در مجالس بدرخشید. همچنین شرایط برای دوخت انواع لباس برای افراد دیگر نیز وجود دارد و شما می‌توانید هنرنمایی کنید. دوخت لباس می‌تواند هزینه‌های کمتری داشته باشد و شما می‌توانید با قیمتی کمتری دوخت و دوز کنید.

آموزشگاه خیاطی در نارمک

روش‌ های یادگیری خیاطی در خیاطی طوسی

روش‌های بسیاری وجود دارد که خیاطان از این روش‌ها می‌توانند استفاده کنند. اصلی‌ترین تفاوت بین روش‌های مختلف در خیاطی مربوط به کشیدن یا نکشیدن الگو می‌شود. قدیمی‌ترین روش خیاطی گرلاوین بوده که این روزها کمتر آموزش داده می‌شود. روش متریک، گرلاوین، مولر و... از مهم‌ترین روش‌ها هستند که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم.
نام روش یادگیری    توضیحات روش یادگیری
متریک    یکی از روش‌های بسیار دقیق و پرطرفدار است که اصلی‌ترین قوانین آن بر پایه محاسبات و قوانین ارائه شده است. در این روش نیاز است تا شما زمان نسبتا زیادی را صرف کشیدن الگو کنید اما بی‌شک زمان دوخت لباس کاهش پیدا می‌کنید و لباس دوخته شده بسیار شکلی خواهد بود. در روش متریک، الگوها بر اساس جدول اندازه‌گیری موجود نظیر سایز 38، 40 و... الگو تهیه می‌شود.
گرلاوین    قدیمی‌ترین روش، روش گرلاوین است که در این روش باید تمام قسمت‌های بدن اندازه گرفته شود. الگویی که در این روش کشیده می‌شود بسیار دقیق است و بی‌شک لباس دوخته شده بسیار خوش فرم و در زیباترین حالت ممکن ایستایی دارد. در روش گرلاوین نیاز است تا شما چندین بار لباس را پرو کنید که همین موضوع از ایرادات این روش به‌حساب می‌آید.
مولر    در روش مولر اگر تمامی مراحل به درستی اجرا شود حتی نیاز به پرو هم نخواهد بود و شما می‌توانید دقیق‌ترین و بی‌نقص‌ترین لباس را آماده کنید. در روش مولر نیاز است تا شما محاسبات بسیاری انجام دهید تا به الگو موردنظر دست یابید. 
ساده    در روش ساده می‌توانیم شاهد ابتدایی‌ترین اقدامات باشیم که این روش مناسب افراد مبتدی است. در این روش ما به ظریف‌کاری‌ها توجه نمی‌کنیم و لباس دوخته شده ظرافت لازم را ندارد. روش ساده به اندازه دیگر روش‌ها کامل نیست و تنها برای افرادی که تازه با هنر خیاطی آشنا شده‌اند مناسب است.
سایزبندی    روش سایزبندی بیشتر برای تولیدی‌ها و سری‌دوزی‌ها مناسب است و روشی بسیار ساده و راحت به‌حساب می‌آید. این روش بر اساس سایز‌ها موجود نظیر 36، 38 و... الگو تهیه و لباس دوخته می‌شود.

مزایا و شرایط یادگیری خیاطی

زمانی که بخواهید خیاطی را آموزش ببینید، می‌توانید از مزایای بسیاری بهره ببرید. البته یادگیری خیاطی شرایطی دارد که فرد باید از آنها برخودار باشد. در این شرایط می‌توانید بهترین و شکیل‌ترین طرح‌ها و مدل‌ها را دوخته و آماده پوشیدن کنید. مزایا و شرایط یادگیری خیاطی به شرح زیر است:
شماره    مزایا و شرایط یادگیری خیاطی
1    شما می‌توانید به راحتی هر نوع الگویی بکشید.
2    ویزگی‌ها و انواع پارچه را مورد بررسی قرار می‌دهید و می‌توانید آنها را مورد ارزیابی قرار دهید.
3    افرادی که می‌خواهند این هنر را آغاز کنند باید علاقه‌مند به طراحی، دوخت و دور، مد و... باشد.
4    فرد باید بتواند نظرات مشتریات را بر روی مدل و پارچه اجرا کند.
5    فرد همیشه شیک پوش و آراسته خواهد بود.
6    بالا بودن روابط عمومی خیاط باعث می‌شود تا بتواند مشتریان بسیاری را جذب کند.
7    داشتن توجه بالا در حین دوخت از شرایط اصلی دوخت و دوز است.
8    داشتن پشتکار زیاد و عدم خسته شدن نیز موردی بسیار مهم است.

نکات مهم برای یادگیری بهتر خیاطی در خیاطی طوسی

اگر بخواهید در زمانی کوتاه به خیاطی ماهر و باتجربه تبدیل شوید باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. توجه به نکات مربوطه باعث می‌شود تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید و شاهد مهارت بالا خود شوید. از سری نکات مهم برای یادگیری خیاطی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.
•    ثبت نام در دوره نازک دوزی: انتخاب آموزشگاه مناسب باعث می‌شود تا شما بتوانید بهترین موضوعات را در زمینه خیاطی آموزش ببینید. در واقع برخی آموزشگاه‌ها، مطالب مناسب سطح شما، برای مثال مبتدی را ارائه نمی‌دهند و قطعا شاهد عملکرد و بازدهی مناسبی نخواهید بود. دوره نازک دوزی در مراحل ابتدایی بسیار مناسب است و می‌تواند شما را حرفه‌ای‌تر کند.
•    ثبت نام دوره ضخیم دوزی: ضخیم دوزی جزو دوره‌های سطح اول خیاطی به‌حساب می‌آید و شما می‌توانید به راحتی کت، پالتو و... را بدوزید. طول دوره بیشتر از سه ماه است و باید پس از نازک دوزی آموزش داده شود.
•    صبر و تحمل: باید بدانید که افراد با صبر و تحمل و پشتکار می‌توانند به خیاطی ماهر تبدیل شوند. عجله می‌تواند منجر به سهل‌انگاری و حتی کسب نتیجه عکس شود.
•    چرخ خیاطی مناسب: داشتن چرخی مناسب و ایده‌آل می‌تواند تاثیر بسیاری بر روی دوخت شما داشته باشد. چرخ خیاطی می‌تواند دوخت شما را یکدست، منظم و باکیفیت ارائه دهد و نتیجه نهایی را بهبود بخشد.
•    پارچه مناسب: مهم است که شما از پارچه‌ای مناسب استفاده کنید و پارچه‌های مورد استفاده ارزان قیمت باشند تا در صورت ایجاد مشکل، با هدر رفت پول خود مواجه نشوید.

آموزش خیاطی در خیاطی سپیده راثی طوسی

در آموزشگاه خیاطی طوسی می‌توانید بهترین و کارآمدترین متدهای خیاطی را شاهد باشید که با بالاترین کیفیت ارائه و آموزش می‌دهند. دوره‌های ضخیم دوزی و نازک دوزی به بهترین نحو آموزش داده شده و توانسته با 20 سال سابقه خود توانسته در این زمینه خوش بدرخشد. شرایط برای آموزش و دوخت انواع مانتو، سارافون، شوميز، لباس های كراپ وجود دارد و شما را به خیاطی ماهر تبدیل می‌سازد. 
آدرس۱: نارمک، خيابان شهيد بختياری (سامان شمالی)، خيابان شهيد ابراهيم تهرانی(۱۱۶) ، خياطی سپيده 
آدرس۲: نبوت، جانبازان غربی، خيابان بختياری شمالی (سامان شمالی)، خيابان ابراهيم تهرانی(۱۱۶)، خياطی سپيده 
شماره تماس: 77199153 و 09196313446 و 09382930204 
آیدی اینستاگرام: sepideh.style2021