به دلیل کاربرد زیاد از سرویس‌های بهداشتی و حمام در زندگی روزمره این مکان‌ها به مرور دچار فرسودگی می‌شوند. ترمیم و بازسازی سرویس‌های بهداشتی یکی از اقدامات ضروری است که در مواقعی مانند خراب شدن شیر‌الات، فرسودگی کف یا سنگ‌های توالت، مشکل در فاضلاب یا راه آب به وقوع می‌پیوندد. این مشکلات گرچه ناخوشایند هستند ولی مراکزی وجود دارند که با تخصص و سرعت عمل این مشکلات را رفع کرده و محیطی بهتر از فضای گذشته را برای افراد فراهم می‌کنند. 

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

بازسازی سرویس بهداشتی به چه دلایلی انجام می‌شود؟

بسیاری از افراد ممکن است بازسازی از سرویس بهداشتی را با دید تعمیر و اصلاح پیش برده و مشکلاتی که در آن وجود دارند را رفع کنند؛ اما گاهی این بازسازی فقط جنبه‌ی زیبایی داشته و با هدف تغییر محیط یا رفع دلگیر بودن آن انجام شود. در زیر به چند دلیل شایع برای بازسازی سرویس بهداشتی اشاره خواهیم کرد:

  • نیاز به تعمیر لوله‌ها، شیر‌الات، دوش و آبگرم کن
  • نیاز به اصلاح فاضلات و رفع چکه کردن شیر آلات که به میزان زیادی باعث رطوبت و بوی نا مطبوع در سرویس بهداشتی می‌شود.
  • کف و دیوار پوش پوسیده که نیاز به بازسازی و روتین داشته باشد
  • استفاده از پارتیشن برای تفکیک فضا و دلبازتر شدن سرویس‌های بهداشتی
  • نصب توالت فرنگی یا جکوزی در سرویس بهداشتی
  • نیاز به تعمیرات برای برق کشی سرویس بهداشتی

چگونه بازسازی سرویس بهداشتی را بهتر انجام دهیم؟

پاسخ به این سوال به میزان زیادی به نحوه‌ی بازسازی شما و هدف شما از بازسازی بستگی دارد. بهتر است در همه‌ی مراحل با آگاهی کامل اقدام کرد و علاوه بر جنبه‌های زیبایی به جنبه‌های دیگر مانند کیفیت متریال، موقعیت سرویس بهداشتی در منزل، میزان فضا و ... نیز توجه کافی داشت. با دقت به چند نکته‌ی ساده که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌توانیم به میزان زیادی عمر سرویس بهداشتی را افزایش دهیم و نیاز به بازسازی مجدد آن را تا حد امکان کاهش دهیم. 

  • استفاده از شیر‌آلات با کیفیت‌تر

مشخص است که تهیه‌ی شیر‌الات محکم و با کیفیت علاوه بر جنبه‌ی زیبایی باعث عدم چکه آب و صرفه جویی بسیاری در مصرف آب می‌شود. هرچند که قیمت شیرآلات با کیفیت بالاتر است، اما مجهز بودن به سیستم پر فشار کردن آب باعث مصرف بهینه‌ی آب و جلوگیری از هدر رفت آب می‌شوند. 

  • استفاده با دقت از متریال

دقت داشته باشید سرویس بهداشتی محیطی است که رطوبت بالایی دارد؛ در نتیجه باید تا حد امکان از به کار بردن کشو یا نظم دهنده‌های فلزی که در معرض زنگ زدگی هستند جلوگیری کرد. همچنین جنس چوب یا ام دی اف نیز برای این فضا مناسب نیست؛ چراکه به سرعت در معرض خراب شدن قرار می‌گیرد. استیل‌های به کار گرفته شده نیز باید آلومینیومی یا استیل ضد زنگ باشند. تهیه‌ی این ابزار از فروشگاه لوازم بهداشتی ساختمان زمانی به صورت آنلاین نیز برای رفاه حال مشتریان امکان پذیر است. 

  • اهمیت توجه به جنس کف و رنگ آن

جنس کف سرویس بهداشتی ممکن است بتنی، سنگی یا سرامیکی باشد. آنچه در این میان مهم است استحکام کاشی و دوغ آب کاری مناسب است تا از نشت رطوبت جلوگیری شود. شاید در انتخاب رنگ سلیقه‌ی افراد حرف اول را بزند؛ اما حقایقی وجود دارد که به ما می‌گوید رنگ فضا می‌تواند جلوه‌های فراتری از زیبایی نیز داشته باشد. هیچکس منکر این حقیقت نیست که به کار بردن رنگ‌های تیره باعث تاریک شدن و احساس خفگی در محیط‌هایی مانند سرویس بهداشتی می‌شود؛ در نتیجه بهتر است برای چنین محیط‌‌هایی از کاشی‌های رنگ روشن و براق استفاده کرد تا از این موضوع جلوگیری کرد. همچنین برای تهیه کاشی کف نیز توجه به صیقلی نبودن آن اهمیت زیادی دارد. این موضوع از لیز خوردن افراد در محیط‌هایی مانند حمام و توالت جلوگیری می‌کند. 

  • اهمیت استفاده از پارتیشن حمام

در دکوراسیون مدرن امروز پارتیشن‌ها ابزارهای بسیار پر طرفداری هستند. بسیاری از سرویس‌های بهداشتی با به کار بردن پارتیشن بسیار منظم‌تر و شیک‌تر به نظر می‌رسند. در این میان پارتیشن‌های شیشه‌ای به دلیل انعکاس نور و ایجاد محیطی روشن بسیار پر طرفدارند. همچنین می‌توان با به کار بردن پارتیشن‌های آینه‌ای حریمی را برای حمام در نظر گرفت و علاوه بر آن از مزایای آینه در حمام نیز استفاده کرد. می‌توان برای جداسازی محیط حمام یا توالت از یکدیگر از پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم لس مات استفاده کرد. این پارتیشن‌ها به دلیل نداشتن فریم بسیار شیک‌تر هستند و برای نظافت نیز مشکلی را برای افراد به وجود نمی‌اورند. 

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و حمام در فروشگاه لوازم بهداشتی ساختمانی زمانی

مشخص است هرچقدر که بخواهید از اقلام و ابزار با کیفیت‌تری برای سرویس بهداشتی استفاده کنید، باید هزینه‌ی بیشتری نیز پرداخت کنید. اما فراموش نکنید استفاده از ابزار معتبر نیاز به تعویض را کمتر می‌کنند و ضرر کمتری برای افراد دارند. بسته به میزان بازسازی شما هزینه‌ می‌تواند بین 15 تا 30 میلیون تومان متغیر باشد. فروشگاه لوام بهداشتی ساختمان زمانی با40 سال سابقه در عرضه انواع شیر‌الات، دوش و سر دوش، پارتیشن‌های حمام، انواع سنگ‌های توالت ایرانی و فرنگی، وان و جکوزی بسیار لاکچری آماده‌ی خدمات رسانی به مشتریان عزیز است. 

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام توسط فروشگاه لوازم بهداشتی ساختمانی زمانی

هرچند در یک ساختمان نمای سالن‌های پذیرایی و اتاق‌ها اهمیت زیادی دارند اما سرویس‌های بهداشتی نیز سهم زیادی در لوکس بودن یک بنا را دارا هستند. امروزه با پیشرفت علم معماری و دکوراسیون ایده‌های بسیار زیبا و خلاقانه‌ای در تولید و طراحی وسایل بهداشتی ساختمان ایجاد شده که علاوه بر جنبه‌ی زیبایی از لحاظ ارگونومیک نیز بسیار مطلوب هستند. استفاده از این ابزارها در بازسازی سرویس‌های بهداشتی نیز باعث ایجاد زیبایی و ایجاد سلامتی در افراد خواهد شد. 

نشانی: تهران، منطقه 3، محله آرارات، خیابان شیرازی جنوبی، خیابان گرمسار غربی، پلاک.
شماره تماس: 02122718373 / 02122741237 / 09121453186
آدرس اینستاگرام: zamani._.shop