تمامی فعالان حوزه ورزشی، ورزش تایچی را نسبتاً آسان می‌دانند؛ اما باید بدانید در عین حال که تمام افراد از آسانی این ورزش یاد می‌کنند، قطعاً سبک آموزش تأثیر بسزایی در یادگیری فرد دارد. چنانچه شما نیز می‌خواهید سلامتی خود را در چندین سال آینده تضمین کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای یکبار در دوره تایچی مجموعه فرهنگی ورزشی گیو حضور داشته باشید تا متوجه فواید و کیفیت مطلوب آن شوید.

ورزش تايچی در تهرانپارس

تاریخچه تای چی چوان

اگرچه ورزش تای چی ورزشی باستانی به نظر می‌رسد، اما امروزه در مدرن‌ترین کشور‌ها در حال آموزش بوده و تمامی مربیان و حتی شاگردان به دنبال کشف راز مبهم آن هستند. ریشه این ورزش در هنر‌های رزمی چینی، تائوئیسم و آیین کنفوسیوس بوده که توسط یک راهب تائوئیست یا همان ژانگ سانفنگ نهادینه شده است. این فرد ادعا می‌کند توانایی قدرت درونی افراد و نیروی مافوق بشری بسیار زیاد بوده که می‌توان با انجام این ورزش به صورت اصولی و استاندارد، آن را کنترل کرد.

ورزش تای چی و افراد مناسب آن

از جمله ورزش‌های مفید و جذاب برای بدن و ذهن می‌توان به تایچی اشاره کرد. در واقع این ورزش از چین باستان گرفته شده که امروزه علاوه بر چین، در جای جای جهان دیده می‌شود. تای چی را می‌توان نوعی مراقبه روحی در نظر گرفت که دارای تمریناتی ملایم و آرامش بخش به منظور ایجاد تعادل و هماهنگی در بدن و ذهن است. در زبان چینی جی به معنای انرژی حیات بوده که شما می‌توانید با انجام این ورزش، این انرژی و قدرت را در بدن خود تقویت کنید؛ چراکه حین انجام آن تجربیات فیزیکی و معنوی برای شما پدید می‌آید. 
این ورزش برای تمامی افراد مناسب است؛ چراکه تمامی حرکات آهسته، روان، آسان و دایره‌ای بوده و باعث می‌شوند شما در تمامی حالات شرایط بدنی خود را با تغییرات حین تمرین وفق دهید.

انواع تای چی در مجموعه فرهنگی ورزشی گیو

ازآنجا که ورزش تای چی باعث کاهش فشارخون، کاهش درد آرتروز، افزایش قدرت، انعطاف‌پذیری، تعادل، توان هوازی و تعادل جسم می‌شود، تمامی افراد نسبت به انجام آن تمایل زیادی دارند. حال این ورزش این همانند ورزش‌های دیگر دارای ۵ سبک مختلف بوده که هر کدام از آن‌ها مربوط به دوره‌های مختلف در تاریخ است. اگرچه اصول این روش‌ها یکسان است، اما تاریخچه هر کدام با دیگری متمایز بوده که تمایز آن در نیروی حرکت‌ها و سرعت آن مشخص است.
سبک چن    قدیمی‌ترین شکل با نهایت سرعت
سبک‌یانگ    محبوب‌ترین روش همراه با حرکات ملایم و آرام
سبک هائو    توجه ویژه بر نیروی درونی
سبک وو    توجه ویژه بر نیروی درونی همراه با حرکاتی نرم و خمیده به سمت جلو
سبک سان    حرکات سخت‌تر و پر جنب و جوش

فواید تای چی

جالب است بدانید این ورزش تأثیر بسزایی در روند فعالیت افراد داشته و می‌تواند تأثیرات چشمگیری را به همراه داشته باشد. فواید ذیل پس از سالیان سال توسط متخصصان این حوزه جمع‌آوری شده است. این فواید برای تمامی افراد به ویژه کسانی که در حال بهبود یک بیماری هستند، بیشتر نمایان می‌شود؛ در نتیجه شما می‌توانید با انجام به موقع آن نسبت به از بین بردن هرگونه درد و عارضه در بدن خود اقدام نمایید.
1.    کاهش استرس و اضطراب
2.    اثرات چشمگیر در سلامت روانی
3.    انعطاف‌پذیری، تعادل و چابکی
4.    تعادل در افراد مسن
5.    افزایش قدرت و استقامت عضلانی
6.    افزایش قدرت پایین‌تنه و بالاتنه
7.    خواب بهتر
8.    تسکین درد
9.    مدیریت درد‌هایی چون فیبرومیالژیا، آرتروز، آرتریت روماتوئید و سردرد
10.    ترویج جریان آزاد انرژی درونی

ورزش تايچی در مجموعه فرهنگی ورزشی گیو

آیا تا به حال نام تایچی به گوشتان خورده است؟ این ورزش برای ایجاد تمرکز، تنفس مطلوب و تعادل در بدن افراد بوده که می‌تواند در یک زمان روح و جسم شما را به سفری دلنشین و آرامش بخش هدایت کند. تایچی را می‌توان نوعی هنر عمیق دانست که امروزه کمتر کسی نسبت به تمامی نکات آن آگاه است. اگر شما نیز خواهان حضور در دوره‌های آموزشی این ورزش هستید، پیشنهاد ما مجموعه فرهنگی ورزشی گیو است؛ چراکه کادر آموزشی این مجموعه کاملاً با سابقه و مجرب بوده و می‌توانند شما را برای دریافت حس امنیت و آرامش راهنمایی نمایند.
شماره تماس: 02177704101 / 02177872834 / 02177872833
آدرس: تهرانپارس، بین فلکه دوم و سوم، خیابان ۱۸۲ شرقی (شهید رحیمی طاری)، پلاک ۳۳
آیدی اینستاگرام: giv_gym