بوتاکس یکی از روش‌های موثر برای جلوگیری از پیری زودرس پوست صورت است. در دوره‌های زمانی مختلف، انسان‌ها از روش‌های مختلفی برای کاهش روند پیری استفاده می‌کردند؛ اما امروزه بوتاکس توانسته جایگزین سایر روش‌ها شود. این روش زیبایی برای رفع چین و چروک روی پوست کاربرد زیادی دارد. نبود چین و چروک در اطراف چشم‌ها و یا ابروها باعث زیباتر و جوان‌تر دیده شدن چهره یک خانم و حتی آقا می‌شود. برای آشنایی با این روش رایج قطعی و کاندیدهای مناسب برای آن با ما تا انتهای مطالب همراه باشید.

بهترین مرکز تزریق بوتاکس در یوسف آباد

بوتاکس چیست؟

بوتاکس در واقع مواد و داروهای تزریقی بوده که با استفاده از لوازم مخصوص، در نواحی مختلف پوست تزریق می‌شود. این ماده در عضلات زیر پوستی نفوذ کرده و باعث از بین رفتن چین و چروک می‌شود. البته جالب است بدانید که بوتاکس یک ماده سمی بوده که از طریق یک نوع باکتری به نام کلستریدیوم به وجود می‌آید. این ماده باعث فلجی موقت عضلات شده و مشکلات پوستی را رفع می‌کند. 
در واقع عامل اصلی ایجاد چین و چروک و خطوط روی پوست، انقباض عضلات موجود در زیر پوست است که با فلج شدن آنها این مشکلات نیز برطرف خواهند شد. تزریق بوتاکس روشی موثر برای متوقف کردن حرکت عضلات بوده؛ اما بعد از گذشت مدتی طولانی، نیاز به انجام دوباره خواهد داشت. این روش درمانی برای درمان و رفع بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می‌شود که در ادامه به کاربردهای آن خواهیم پرداخت.

کاربردهای تزریق بوتاکس

همانطور که در مطالب بالا به این مبحث اشاره کردیم، بوتاکس نوعی سم بوده که امروزه در روش‌های درمانی کاربرد فراوانی دارد. در واقع کشف این ماده توسط بشر کمک زیادی به خدمات زیبایی نمود تا بانوان و حتی آقایانی که به دلیل افزایش سن و دلایلی دیگر با چین و چروک پوستی مواجه هستند، به راحتی از پیری پوست خود جلوگیری کنند و چهره‌ای شاداب و جوان داشته باشند. بوتاکس علاوه‌بر رفع خطوط پوستی و یا جوانسازی صورت، کاربردهای بی‌شماری به همراه دارد که از نمونه‌های آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان سردردهای مزمن و یا میگرن
  •  درمان افتادگی پلک
  •  درمان اسپاسم عضلات
  •  درمان پریدن پلک
  •  رفع انحراف چشم
  • قرینه کردن دوطرف صورت
  • از بین بردن اسکارهای دردناک
  •  درمان خط خنده
  • از بین بردن خط اخم
  • حذف چین و چروک چانه
  • کاهش خطوط روی پوست نواحی گردن
  • بالا بردن ابروها
  •  از بین بردن خطوط پنجه کلاغی
  • کمک به درمان مثانه بیش فعال
  • کاهش تعریق

کاندیدهای مناسب برای انجام بوتاکس

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این روش تنها برای افراد میانسال و یا سنین بالا صدق می‌کند و موثر است؛ اما روش درمانی بوتاکس کاربردهای فراوانی برای سنین مختلف دارد. این روش تنها برای رفع چین و خطوط بروی نواحی مختلف روی پوست نیست؛ بلکه برای کاهش تعریق و یا سایر موارد نیز کاربرد دارد. به طورکلی افراد بالای 25 سال می‌توانند از بوتاکس برای حل برخی مشکلات استفاده کنند. در سنین 25 سالگی به طور معمول وجود خط لبخند و یا خطوط روی چانه، مشهود است از این رو آنها کاندیدهای مناسبی برای تزریق بوتاکس هستند. بوتاکس علاوه‌بر رفع چین و چروک، یک روش پیشگیرانه نیز محسوب می‌شود که می‌توانید از تزریق بوتاکس برای پیشگیری از بروز خطوط روی پوست و یا تعریق بدن استفاده کنید.

موارد ممنوع برای تزریق بوتاکس

این روش برای برخی افراد اصلا مناسب نیست. برای مثال؛ افرادی که دارای سابقه مشکلات قلبی هستند و یا مشکلات عروقی دارند بایستی از تزریق بوتاکس اجتناب نمایند. همچنین، افراد زیر 18 سال مجاز به تزریق بوتاکس نیستند. مادرانی که در دوران بارداری به سر می‌برند و یا در حال شیردهی هستند، نباید از این روش بهره‌مند گردند. همچنین، افراد دارای اختلال سیستم عصبی  و عضلانی کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس محسوب نمی‌شوند. اگر انعقاد خون دارید و یا دارای بیماری ام اس هستید نباید از بوتاکس استفاده کنید. بوتاکس ممکن است برای افرادی که سیستم بدنی ضعیفی دارند، تاثیر منفی نشان دهد.

مزایای تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش درمانی غیرتهاجمی است. در این روش دیگر نیازی به استفاده از داروهای بیهوشی نیست و مراجعه کننده نیازی به بستری شدن و مراقبت‌های طولانی مدت ندارد. بوتاکس یک روش رایج و قطعی برای رفع خطوط روی صورت است که عوارض چندانی ندارد. از سایر مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
o    بوتاکس باعث کشیده شدن پوست و آسیب رسیدن به آن نمی‌شود.
o    درد تزریق بوتاکس بسیار کمتر از سایر روش‌های تزریقی است.
o    هزینه بوتاکس بسیار باصرفه بوده و متناسب با هر نوع توان مالی است.
o    تزریق بوتاکس دارای دوره نقاهت کوتاه مدتی است.
o    مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس بسیار ساده هستند.
o    نتایج بوتاکس بلافاصله بعد از انجام تزریق، قابل مشاهده است.

مدت ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس به عوامل و فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. برای مثال؛ دلیل تزریق بوتاکس بسیار مهم است. بوتاکس برای انواع مشکلاتی همچون تعریق، رفع خطوط، درمان چین‌وچروک و... استفاده می‌شود که ماندگاری آنها با یکدیگر یکسان نیست. به طور میانگین، اثر این ماده روی پوست بین 4 الی 6 ماه ماندگاری دارد؛ اما با انجام مراقبت‌های لازم در این خصوص می‌توانید مدت ماندگاری آن را افزایش دهید. 

برندهای معتبر بوتاکس در مطب دکتر آزاده فضلی

ماده بوتاکس در انواع نام‌های تجاری روانه بازارها می‌شود که سطح کیفی آنها با یکدیگر برابر نیست. هرکدام از آنها می‌توانند کیفیت قابل توجهی برای رفع چین وچروک و حل سایر مشکلات ارائه دهند؛ اما از بهترین برندهای بوتاکس می‌توان به دیستون و مصپورت اشاره کرد. در کلینیک دکتر آزاده فضلی از بوتاکس‌های این دو برند برای مشتریان استفاده می‌شود که نتایج بسیار مطلوبی را به همراه دارند.

سخن پایانی

انجام بوتاکس و کیفیت و نتیجه آن به تجربه متخصص بستگی دارد. در واقع برای انجام خدمات زیبایی بهتر است که به مرکز معتبری مراجعه کنید تا پس از انجام خدمات، متحمل هزینه زیادی نشده و نتیجه مطلوبی را کسب نمایید. مطب پوست مو و زیبایی دکتر آزاده فضلی انواع خدمات بوتاکس و سایر خدمات پوست و مو همچون مزونیدلینگ، فیلر، فشیال، پروتز سینه، مزوتراپی، الکترونیز، هایفو، لیفت ابرو و... را ارائه می‌دهد. برای دریافت مشاوره با شماره‌های زیر تماس بگیرید.
آدرس مطب: یوسف‌آباد، خیابان اسدآبادی، بالاتر از پمپ بنزین، ساختمان 501، پلاک 451، طبقه سوم و واحد 13
شماره تماس: ۰۲۱-۸۸۶۱۰۸۵۶
 ۰۹۳۵۶۶۹۸۷۱۳ ۰۹۱۹۲۹۹۸۵۲۶ ۰۹۳۶۰۱۳۶۹۶۷

پیج اینستگرام: baranbeauty.clinic