کیک تولد یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین بخش‌های  تولد محسوب می‌شود. کیک‌های تولد به‌طور معمول دارای اشکال و طرح‌های متنوعی هستند که افراد براساس سن و جنسیت و همچنین سلیقه‌ای که دارند، بهترین را انتخاب می‌نمایند. کیک تولد با اینکه دارای تنوع بسیاری است، اما بین میلیاردها انسان در کشورهای گوناگون مفهوم مشترکی را دارد. کیک‌های تولد عموماً با خامه و مواد تزیینی، تشکیل می‌شوند که دارای طعم دلپذیری نیز هستند. در ادامه مطلب از ویژگی‌های کیک تولد برای شما بازگو خواهیم کرد.

بهترین قنادی در غرب تهران

تاریخچه کیک تولد

اولین افرادی که کیک تولد را طبخ کردند یونانیان باستان بودند. یونانیان کیک تولد را به عنوان دسر در روز تولد در نظر گرفته بودند. شکل کیک تولد ابتدا مانند ماه بود که با شمع تزیین می‌کردند. هدف از این مسئله احترام به آرتمیس خدایگان ماه بود. اما گرفتن جشن تولد در قرن 17 و 18 در آلمان شروع شد. آلمانی‌ها برای روز تولد کودکشان، با کیک جشن می‌گرفتند. در قرن 17 و 18 شکل کیک تولد مانند نان بود که به مروز زمان حالت شیرینی به خود گرفت. در قرن 18 با پیشرفت صنعت، تجهیزات آشپزی نیز رونق گرفت و کیک‌ها و شیرینی‌ها شکل متفاوتی به خود گرفتند.

نکاتی مهم در انتخاب و خرید کیک تولد

برای اینکه بتوانید انتخاب بسیارخوب و خرید عالی نسبت به کیک تولد داشته باشید، باید نکاتی را رعایت کنید.

  • بودجه

بودجه شما در خرید کیک تولد اهمیت بسیاری را دارد. بهتر است از قبل مبلغی را برای جشن و کیک تولد در نظر بگیرید تا هنگام سفارش کیک برای شما مشکلی ایجاد نشود. لازم به ذکر است که برای کاهش هزینه تولد، می‌توانید از تزئینات ساده‌تر و در عوض با یادگاری مهمانان خود را خوش‌حال کنید.

  • اندازه و وزن کیک

اندازه کیک نباید آنقدر کم باشد که به هر فردی برش نازکی برسد و نباید آنقدر زیاد باشد که مقداری زیادی از کیک روی دست‌تان باقی بماند. درواقع بهتر است نسبت به تعداد مهمانی که دارید اندازه و وزن کیک را تعیین کنید. حتی اگر تعداد مهمانان را می‌دانید؛ اما در وزن و اندازه کیک دچار مشکل هستید، می‌توانید از قنادی موردنظر برای سفارش کیک کمک بگیرید. زیرا آن‌ها تجربه کافی در این مسئله را دارند.

  • شکل و نوع کیک

شکل و نوع کیک به طرح کیک تولد بستگی دارد. عموماً طرح‌های کیک به شکل مستطیل، دایره و مربع پیاده‌سازی می‌شوند. اما بعضی از کیک‌ها طرح‌های دایره و مربع ندارند و به‌طور متفاوت ساخته می‌شوند. انتخاب کیک تولد بستگی به سلیقه افراد نیز دارد. برای مثال اگر فرزند شما عاشق ماشین یا عروسک است، می‌توانید طرح‌هایی که به ماشین یا عروسک نزدیک هستند را انتخاب کنید.

  • عطر و طعم کیک

عطر و طعم کیک از مهم‌ترین بخش‌های کیک تولد محسوب می‌شود. سعی کنید طعمی را انتخاب نمایید که برای اکثر افراد مورد پسند واقع شود. مثلاً اگر کیک تولد با طعم کره بادام زمینی انتخاب کرده‌اید، مطمئن باشید که کیک روی دست‌تان باقی می‌ماند. اما طعم‌های نیمه وانیلی، خامه‌ای، مربایی و نیمه شکلاتی، از طعم‌های عامه‌پسند محسوب می‌شوند که با ذائقه بسیاری از افراد هماهنگی دارند.

  • هماهنگی کیک با تم مهمان

اگر مهمانی تولد شما با تم خاصی برگذار می‌شود، بهتر است کیک را مطابق با تم تولد انتخاب کنید. برای نمونه اگر فرزند شما به فوتبال یا شخصیت‌های قهرمانی مانند مرد عنکبوتی و بتمن علاقه دارد؛ می‌توانید تم را براساس این موارد برگذار کنید. یا اگر دختر شما به پرنسس و فرشته‌ها علاقه دارند؛ می‌توانید براساس اینها برای تم تولد ایده بگیرید. 

  • طرح کیک

برای اینکه طرح منحصربه‌فردی را داشته باشید، بهتر است به علاقه، سن و سال، جنسیت و خصوصیات فرد صاحب تولد توجه کنید. اگر به این ویژگی‌ها دقت شود، طرح کیک بهتری را خواهید داشت. و در آخر مشخص می‌شود که شما اهمیت بسیاری برای کسی که تولد گرفته‌اید قائل هستید.

  • انتخاب قنادی

انتخاب قنادی مناسب برای تهیه کیک تولد امری بسیار مهمی به ‌شمار می‌رود. از بدترین اتفاق‌ها در روز تولد می‌تواند تاخیر در آماده شدن کیک و یا عدم تطابق طرح کیک با آنچه شما خواستید باشد. البته نگران این موضوع نباشید. چراکه قنادی آرامیس بهترین طرح و طعم کیک تولد را برای شما به ارمغان می‌آورد که می‌توانید بهترین کیک تولد ممکن را داشته باشید.

قیمت کیک تولد های قنادی آرامیس

قیمت کیک تولد به عواملی مانند طرح کیک، اندازه و وزن کیک و همچنین بودجه شما بستگی دارد. اما شما عزیزان می‌توانید براساس بودجه بهترین کیک تولد را از شیرینی و آجیل آرامیس خریداری نمایید.

سخن پایانی

کیک‌های تولد از مهم‌ترین بخش‌های تولد محسوب می‌شود که باید به آن توجه بسیاری شود. برای اینکه کیک تولد مناسبی را داشته باشید باید به طعم، اندازه، تم تولد، بودجه، قنادی، طرح کیک و شکل کیک دقت بسیاری را داشته باشید. لازم به ذکر است که یک کیک تولد منحصربه‌فرد کیفیت تولد شما را بسیار بالا می‌برد. برای اطلاعات بیشتر و همچنین خرید و سفارش کیک تولد، به یکی از راه‌های زیر مراجعه نمایید.
آدرس‌ها
شعبه 1: اشرفی اصفهانی شمال، بعد از پل همت، انتها خیابان اسلامیان
شعبه 2: جنب آباد مرکزی، خیابان مرکزی، بعد از تقاطع دوم سمت چپ
شماره تماس شعبه 1: ۰۲۱-۴۴۴۴۵۹۶۶–  ۰۲۱-۴۴۴۴۹۲۱۲–  ۰۹۱۲۰۲۸۹۲۹۸
شماره تماس شعبه 2: ۰۲۱-۴۴۴۴۸۰۳۹۰۲۱-۴۴۴۴۸۰۶۹۰۹۱۲۰۱۸۹۲۹۸
آدرس اینستاگرام: shiriniaramis