پوست صورت ما در اثر افزایش سن، آلودگی هوا، تغذیه نامناسب‌ به‌ تدریج خاصیت کشسانی و الاستیکی خود را از دست می‌دهد. نتیجه این امر، به وجود آمدن چین و چروک و افتادگی ابروها و گوشه‌ی چشم‌هاست که ظاهر ناخوشایندی را برای چهره ایجاد می‌کند. شقیقه یکی از مکان‌هایی است که خیلی زودتر کلاژن خود را از دست داده و در معرض گودی و افتادگی قرار می‌گیرد. تزریق فیلرها می‌تواند نقش بسیار مهمی در لیفت ابرو، چشم، پیشانی و حتی خود شقیقه داشته باشد و ظاهر چهره را جوان‌تر و شاداب‌تر خواهد کرد. 

بهترین دکتر تزریق فیلر شقیقه در یوسف آباد

هدف از تزریق فیلر شقیقه در کلینیک زیبایی رویا بیوتی

شقیقه ناحیه‌ای در قسمت خارجی چشم‌هاست که با استخوان گیجگاهی و فک بالا در ارتباط است. عدم داشتن فرو رفتگی در این قسمت از نظر پارامترهای زیبایی بسیار حائز اهمیت است و نقش مهمی در زیبایی‌ قسمت‌های دیگر چهره دارد. تزریق فیلر به شقیقه با حجم مناسب باعث باز شدن چهره می‌شود. علاوه‌بر این تزریق فیلر اگر با حجم مناسبی انجام شود؛ باعث از بین رفتن چین و چروک‌های دور چشم می‌شود. 
بسیاری از کسانی که تزریق شقیقه را در کلینیک زیبایی رویا بیوتی تجربه‌ کرده‌اند، از تاثیر مثبت و ماندگاری بلند مدت آن رضایت داشته‌اند. هدف از تزریق فیلر به شقیقه، بالا بردن ابروها، افزایش فاصله بین چشم و ابرو، از بین بردن چروک‌های دور چشم و لیفت شقیقه است که در کلینیک زیبایی رویا بیوتی با استفاده از بهترین مواد اولیه انجام می‌شود. 

مزایای تزریق فیلر

پیدا کردن نقطه‌ای از صورت که برای تزریق ژل مناسب باشد یک تصمیم بسیار مهم است. در چهره هر کسی نقاطی وجود دارند که فرو رفتگی یا چروک در آن‌ها باعث اختلال در زیبایی آن می‌شوند. این نقاط در هر کسی متفاوت است؛ اما با افزایش سن معمولا در ابتدا چروک‌های ریزی در دور چشم، پیشانی و خط لبخند ایجاد می‌شوند. پیشگیری و از بین بردن این چروک‌ها نقش مهمی در جوانسازی چهره خواهد داشت. علاوه‌بر این موضوع، تزریق فیلر می‌تواند فواید دیگری نیز داشته باشد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • قرینه‌سازی چهره

گاهی فرورفتگی شقیقه باعث می‌شود که چهره شما از حالت قرینگی خارج شده و این موضوع باعث برهم خوردن فرم ابروها نیز می‌شود. با تزریق فیلر شقیقه، کار یک تیر با دو نشان را انجام می‌دهید. در واقع عدم قرینه بودن چهره را برطرف می‌کنید و هم حالت ابروهای خود را بهبود می‌بخشید. 

  • تقویت کلاژن سازی پوست

 ماده اصلی اکثر فیلرها هیالورونیک اسید است. این اسید به‌طور طبیعی در بدن ساخته می‌شود؛ اما با افزایش سن، ترشح آن کاهش می‌یابد. تزریق این ماده می‌تواند باعث افزایش کلاژن سازی و جوانسازی سلول‌ها شود. 

  • تاثیر فوری

 تزریق فیلر شقیقه به سرعت وارد سلول‌های این ناحیه شده و علاوه‌بر تغذیه باعث تحریک کلاژن‌سازی آن‌ها می‌شود. به‌دلیل تزریق در موضع مورد نظر جذب فیلر به سرعت رخ می‌دهد و آثار آن نیز پس از چند روز قابل مشاهده‌اند. 

  • غیر تهاجمی بودن

 این روش تنها با استفاده از یک بی‌حسی ساده انجام می‌گیرد و جایگزین مناسبی برای عمل‌های جراحی است که نیاز به بیهوشی و مراقبت‌های طولانی دارند. 

  • ظاهر طبیعی چهره

 شاید چهره کسانی که عمل‌های زیبایی بی رویه را دیده‌اید که بسیار غیرطبیعی جلوه می‌دهد. این موضوع کاملا با روش تزریق فیلر شقیقه در تضاد است. تزریق فیلر اگر به حد کافی باشد، ظاهر چهره را طبیعی و جوان خواهد کرد. 

  • ماندگاری بالا

هرچند که این روش‌ نوعی روش موقت است؛ اما درصورت رعایت توصیه‌های پزشکی و اقدامات پس از تزریق آثار مثبت آن تا ۱ سال نیز باقی خواهد ماند. البته این موضوع به کیفیت فیلر تزریق شده بستگی دارد. همچنین تزریق فیلر دارای اصول و قواعدی است که این موضوع به تجربه پزشک متخصص بستگی دارد. ممکن است یک پزشک به‌دلیل عدم آگاهی با تزریق فیلر باعث عدم قرینگی صورت شود یا علائم عفونت را در فرد ایجاد کند. 

  • امکان برداشت فیلر

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های فیلر این است که شما در هر زمان که احساس کردید به فیلر نیاز ندارید، می‌توانید به کلینیک مراجعه کرده و آن را تخلیه کنید.‌این روش نیز تنها با استفاده از محلول‌های بی حسی برپایه ماده ی لیدوکائین انجام می‌شود و بدون درد و خونریزی است. 

عوارض تزریق فیلر شقیقه 

این روش به موازات تاثیرات مثبت آن، دارای عوارضی است که به‌طور موقت در افراد بروز می‌کند. لازم است پس از تزریق به توصیه‌های پزشک متخصص توجه کنید و در صورت بروز هر مشکلی با او مشورت کنید. در ادامه به برخی از این عوارض موقت اشاره خواهیم کرد:
•    احساس درد در موضع تزریق
•    التهاب و قرمزی در ناحیه شقیقه
•    سردرد
•    خارش پوست
•    عفونت در صورت استفاده از وسایل غیر استریل

بهترین کاندیدها برای تزریق شقیقه

در این بخش به معرفی کاندیدهای مناسب برای لیفت شقیقه می‌پردازیم:
•    افراد بالای ۲۳ سال
•    افراد دارای مشکلات ژنتیکی افتادگی ابرو، چشم، شقیقه و گونه هستند.
•    افراد دارای چین و چروک در اطراف چشم
•    افراد دچار افتادگی انتهای ابرو

ماندگاری تزریق فیلر شقیقه چقدر است؟

لیفت شقیقه اگر با استفاده از مواد فیلر مناسب و به ‌درستی تزریق شود، ماندگاری طولانی مدت دارد. البته این موضوع در افراد مختلف متفاوت است. در برخی افراد میزان ترشح هیالورونیداز، بسیار بیشتر است و درنتیجه میزان زیادی از ژل تجزیه خواهد شد. به‌طور معمول ماندگاری فیلر شقیقه حدود ۶ ماه تا بیش از یک سال تخمین زده می‌شود. 
مراقبت‌‌های پس از تزریق فیلر شقیقه 
نکته مهمی که در ماندگاری فیلر شقیقه تاثیرگذار است، عمل به مراقبت‌های پس از تزریق فیلر است. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:
●    نحوه خوابیدن به‌ صورت طاق باز
●    عدم انجام فعالیت بدنی شدید
●    دوری از نور آفتاب و گرما
●    مصرف آنتی بیوتیک طبق دستور پزشک
●    دست نزدن به موضع تزریق 
●    شست و شو محل تزریق با شوینده ملایم
●    استفاده از مسکن در صورت درد
●    استراحت و خواب کافی
●    مراجعه به کلینیک بعد از یک هفته

سخن پایانی 

تاثیر افزایش سن روی پوست صورت دیر یا زود برای هر کسی اتفاق می‌افتد. خوشبختانه اخیرا راه‌های کم عارضه برای برگرداندن جوانی به پوست وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بهره برد. البته دقت به متخصص زیبایی موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. کلینیک زیبایی رویا بیوتی، یک مرکز تخصصی مجهز به جدیدترین دستگاه‌های لیزر، میکرونیدلینگ و تزریق فیلر و بوتاکس است که آماده خدمت رسانی به مشتریان در سراسر ایران است. 
راه‌های ارتباطی:
آدرس: یوسف آباد، نبش خیابان ۶۰، ساختمان تابان، طبقه ۴، واحد ۴۰۳
تلفن تماس:  ۰۲۱-۸۸۰۶۵۴۴۰ ۰۲۱-۸۸۰۶۵۴۴۱
آیدی اینستاگرام: roya_clinic_beauty_2