شاید نام ورزش بادی کلاسیک برایتان آشنا باشد. ورزش بادی کلاسیک در واقع اشاره به یک رشته جدید در حیطه بدن‌سازی دارد که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. این ورزش ارزش زیادی برای زیبایی اندام و جذابیت بصری آن قائل بوده و روی این زمینه به‌ نسبت عضله‌سازی بیشتر تمرکز کرده است. در باشگاه هور شما می‌توانید با انجام ورزش بادی کلاسیک زیبایی اندام را در کنار عضله‌سازی تجربه کنید. آیا شناختی راجع ‌به بادی کلاسیک دارید؟ می‌دانید که چه افرادی کاندیدای مناسبی برای انجام آن به‌شمار می‌روند؟ به هنگام انجام این ورزش باید چه نوع رژیمی غذایی داشته باشید؟  

ورزش بادی کلاسیک در یوسف آباد

ورزش بادی کلاسیک؛ از خدمات ویژه باشگاه هور 

بادی کلاسیک در واقع یک رشته نوین در زمینه بدنسازی به‌حساب می‌آید. معرفی بادی کلاسیک در سال ۲۰۱۶ به‌واسطه کمپانی المپیا انجام گرفت و نخستین قهرمان آن را می‌توان دنی هستر ۴۱ ساله دانست. در این رشته شاهد انجام تمرینات حجم و عضله‌سازی توسط بدنسازان هستیم؛ اما برعکس دیگر رشته‌های پرورش اندام، بادی کلاسیک با هدف درشت و حجیم‌سازی عضلات انجام نمی‌گیرد؛ بلکه این رشته روی زیبایی اندام و جذابیت بصری تمرکز داشته و با انجام آن می‌توانید بدنی زیبا داشته باشید. 

ورزش بادی کلاسیک به چه افرادی توصیه می شود؟ 

این رشته مناسب مردانی بوده که مایل هستند به شکل حرفه‌ای و عضلانی تمرین بدنسازی داشته باشند؛ اما قصد ندارند که همچون بدنسازان رشته پرورش اندام صاحب بدنی درشت با حجم بالا شوند. تلاش رشته بادی کلاسیک همواره بر آن بوده که میان عضلات تناسب و تقارن برقرار شود. همچنین در طول این ورزش، تفکیک‌سازی عضلاتی که زیباسازی بدن را به‌دنبال دارد، نیز انجام می‌گیرد. به‌صورت کلی، این رشته روی تناسب و زیبایی بدن به‌همراه قدرت عضلانی متمرکز شده است. 

رژیم غذایی بادی کلاسیک

 در رشته بادی کلاسیک رژیم غذایی اهمیت ویژه‌ای دارد. بدنسازان می‌بایست به‌شکل جدی رژیم غذایی خود را دنبال کنند. در صورت پایبندی بدنسازان به رژیم غذایی، با گذشت زمان می‌توانند صاحب بدنی خوش‌فرم شوند. همچنین ظاهری جذاب بسازند و میان حجم‌دهی عضلات آن‌ها تناسب برقرار شود. این نکته را نیز فراموش نکنید که نیازهای تغذیه هر فرد متفاوت بوده؛ از این رو، طراحی برنامه غذایی می‌بایست طبق نیازهای شخصی و اهداف معینی انجام گیرد. در زمینه رژیم غذایی بادی کلاسیک نکاتی وجود داشته که بهتر است به آن‌ها توجه کنید. موارد زیر، اشاره به این نکات دارد. 
1.    تقسیم وعده‌های غذایی: افرادی که ورزش بادی کلاسیک را انجام می‌دهند، باید تعداد وعده‌های غذایی خود را به بیشتر از سه‌وعده در روز برسانند. به بدنسازان بادی کلاسیک توصیه می‌شود که شش وعده در روز داشته باشد. با انجام این کار متابولیسم بدن بهبود پیدا کرده و انرژی حفظ می‌شود. به این صورت، به هنگام تمرینات سوخت‌وساز عضلات به‌خوبی انجام می‌گیرد. 
2.    کیفیت غذاها: تغذیه بدنسازان بادی کلاسیک می‌بایست به‌گونه‌ای باشد که افراد از مواد غذایی باکیفیت و مغذی استفاده کنند. استفاده کافی از پروتئین، کربوهیدرات، چربی‌های سالم، میوه‌ها، سبزیجات و غلات یک ضرورت به‌حساب می‌آید. 
3.    رعایت کالری‌ها: بدنسازان کلاسیک به منظور حفظ تناسب اندام و بالا بردن ماهیت جذابیت بدن می‌بایست که به اندازه لازم کالری مصرف کنند و اجازه ندهند که از کالری به‌صورت اضافه استفاده شود. 
4.    داشتن رژیم غذایی متعادل: بدنسازان بادی کلاسیک باید یک رژیم غذایی متعادل را در پیش بگیرند و به‌ شکل متوازن از تمامی دسته‌های مواد غذایی استفاده کند. افراط در هیچ یک از گروه‌های غذایی نباید انجام شود و به‌صورت متناسب باید پاسگوی همه نیازهای ضروری بدن بود‌. 
5.    استفاده از مکمل ها: برای اینکه همه نیازهای بدن بدنسازان بادی کلاسیک فراهم گردد، توصیه می‌شود که مکمل‌های ویتامینی، معدنی و پروتئینی مصرف نمایند؛ اما به‌کارگیری مکمل‌ها می‌بایست زیر نظر متخصصان تغذیه صورت بگیرد تا تنها مواردی را مصرف نمایید که بدن شما به آن‌ها نیاز دارد؛ چراکه مصرف بی‌رویه و به‌ صورت افراطی مکمل‌ها نیز می‌تواند عوارض به‌خصوصی را به‌دنبال داشته باشد. 
6.    رطوبت کافی: بسیار مهم به ‌نظر می‌رسد که بدنسازان به اندازه کافی آب و رطوبت مصرف نمایند. نوشیدن آب در واقع کمک می‌کند تا سوخت‌وساز عضلات افزایش پیدا کند و متابولیسم بدن بهبود پیدا کند.

ورزش بادی کلاسیک در ولیعصر

سخن پایانی 

یکی از ورزش‌های جذاب در حیطه بدنسازی را می‌توان ورزش بادی کلاسیک دانست. شاید شما نیز یکی از افرادی باشید که نسبت‌ به بدن درشت و حجیم بدنسازان علاقه نشان ندهید؛ اما مایل باشید که بدنی متناسب و زیبا داشته باشید؛ در این شرایط انجام ورزش بادی کلاسیک می‌تواند شما را به خواسته‌تان برساند. ورزش بادی کلاسیک از جمله خدمات ویژه باشگاه بدنسازی هور به شمار می‌رود که زیرنظر مربیان مجرب انجام می‌گیرد. در طول انجام این ورزش از رژیم غذایی خود نیز غافل نشوید تا همه مواد موردنیاز بدن شما تامین گردد. 
شماره تماس:  ۰۲۱-۸۸۸۸۸۲۱۰ ۰۲۱-۸۸۸۸۸۲۰۹

 ۰۹۱۲۱۳۸۱۲۲۰ ۰۹۳۸۵۵۳۱۴۴۳

 آدرس از ولیعصر: ولیعصر، مقابل پارک ساعی، کوچه آبشار، بن بست تختی، پلاک ۴۴
آدرس از توانیر: روبروی تره بار کوچه ناصحان، پله ناصحان، جنب زمین چمن مصنوعی، بن بست تختی، پلاک ۴۴
آدرس از یوسف آباد: خیابان ۵۱، انتهای مستوفی، پارک باغچه بان، پله هفتم، بن بست هفتم، بن بست تختی، پلاک ۴۴