گروه کالا و خدمات

دکتر رامین صابری - پزشک زیبایی

این آگهی منقضی شده است.
(مدت زمان اعتبار این آگهی به پایان رسیده است.)

اطلاعات تماس

مطب: خیابان قائم مقام فراهانی، کوچه چهارم، پلاک ۱۵، واحد ۱۲
بیمارستان: بیمارستان تهران کلینیک، درمانگاه تخصصی

توضیحات

دکتر رامین صابری
- جراح متخصص گوش، حلق و بینی و سر و گردن
- رینوپلاستی ( جراحی زیبایی بینی با حفظ عملکرد تنفسی)
- جراحی آندوسکوپی سینوس
- عضو انجمن رینولوژی ایران
- عضو انجمن گوش، حلق و بینی
خیابان قائم مقام فراهانی، کوچه چهارم، پلاک ۱۵، واحد ۱۲ عصرها
بیمارستان تهران کلینیک، درمانگاه تخصصی صبح ها

علل کاهش شنوایی ناگهانی حسی - عصبی:
هر چند در بسیاری از موارد علت خاصی را نمی توان برای این بیماری مشخص نمود که به آن کاهش شنوایی ناگهانی حسی - عصبی با علت ناشناخته می گویند ولی علل زیر می توانند باعث این نوع کاهش شنوایی گردند:
- علل عفونی از جمله: ویروسها، سیفیلیس، مننژیت چرکی، بیماری لایم و ایدز
- علل تومورال از جمله: آکوستیک نوروما، مننژیوما و ...
- ضربه به سر
- اختلالات سیستم ایمنی
- اختلالات عروقی
- داروهایی که آسیب به سیستم شنوایی می زنند.
- منییر
- سارکوییدوز
- MS

درمان کاهش شنوایی:
درمان کاهش شنوایی ناگهانی حسی - عصبی بر اساس علت بوجود آورنده آن است. در مورد کاهش شنوایی ناگهانی حسی - عصبی با علت نا شناخته بهترین درمان ثابت شده و موثر کورتون می باشد. درمانهای دیگری نیز مانند داروهای ضد ویروس توصیه شده اند که تاثیر اغلب آنها اثبات نگردیده است. شروع سریع درمان در این بیماری اهمیت به سزایی دارد طوری که تاخیر در شروع درمان بعد از بیست تا سی روز احتمال پاسخ دهی به درمان را به شدت می کاهد. بیماران باید توجه داشته باشند که در اولین فرصت ممکن به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایند و درمان بیماریشان آغاز گردد.

پیر گوشی:
پیرگوشی نوعی افت شنوایی است كه به تدریج با بالا رفتن سن در بیشتر افراد ایجاد می شود. كم شنوایی در سنین سالمندی ضایعه شایعی است. در حدود ۳۵ - ۳۰ درصد بزرگسالان در سنین ۶۵ و ۷۵ سالگی دچار كم شنوایی اند. تخمین زده می شود که ۵۰ - ۴۰ درصد افراد بالای ۷۵ سال شنوایی شان افت كرده است.
مطالعات مختلف نشان داده است كه پیرگوشی در افراد ۶۰ سال و بالاتر اختلال شایعی است، به طوری که کم شنوایی، شایع ترین اختلال گوش، حلق و بینی در جمعیت سالمندان گزارش شده است.
كم شنوایی های مربوط به پیرگوشی، غالباً در اصوات فركانس زیر است. به عنوان مثال برای بعضی افراد، شنیدن صدای چهچهه یک پرنده یا صدای زنگ زدن تلفن نزدیک شان مشكل است. ولی ممكن است همان فرد بتواند صدای بم كامیونی را از پایین خیابان بشنود.
"پیرگوشی" (presbycusis) از دو واژه یونانی "presbus"به معنای "انسان پیر" و acusis"" به معنای "شنیدن" تشکیل شده است، و نوعی پیر شدن طبیعی است که با افزایش عمر دستگاه شنوایی اتفاق می افتد. پیرگوشی شایع ترین نوع نقص شنوایی در انسان، و رایج ترین علت کم شنوایی حسی - عصبی در ایالات متحده است. همچنین پیرگوشی سومین مشکل پزشکی عمده در سالمندان آمریکا پس از فشارخون و آرتریت می باشد. تخمین زده می شود که ۴۰ ـ ۲۵ درصد جمعیت ۶۵ سال و بالاتر ، ۶۶ ـ ۴۰ درصد افراد بالاتر از ۷۵ سال ، و بیش از ۹۰ ـ ۸۰ درصد افراد بالای ۸۵ سال دچار کم شنوایی می باشند.

برای خواندن ادامه متن کلیک کنید ...