8 مشکل و برخورد اشتباه همیشگی با مو که آقایان با آن طرف هستند را در این مقاله خواهید خواند

 


1- شست و شوی اشتباه مو و برخورد خشن با موی سر در حمام :
    این اولین برخورد ناصحیح با مو است. عجله شما در صبح تا پایان روشنایی روز و خاراندن پوست سر در حمام ممکن است به نظر باعث بسیاری از مشکلات شود اما در واقع شما با این کار فولیکول های موی خود را تضعیف کرده و احتمال ابتلا به شوره سر را افزایش می دهید.
    تلاش کنید با حرکات دوار کف دست موهای خود را بشویید تا عادت کنید به این کار و سبب رشد بهتر و ضخیم تر شدن موهای خود شوید .

2- شست و شوی زیاد مو :
    برخلاف تصور اکثر آقایان شست و شوی موی سر حداکثر باید یک یا دوبار در هفته باشد . اکثر شوینده های سر به خصوص ارزان تر ها باعث از بین رفتن چربی و لایه ی محافظ پوست و موی سر می شوند .
    با وجود این که نرم کننده ها این مشکل را حل میکنند ، اما هیچ چیز جایگزین اصلی محافظ پوست و مو یعنی چربی نمی شود ، پس  سعی کنید شست و شوی موی خود را به حداقل ممکن برسانید.

3- استفاده از شامپونرم کننده ها (دو محصول در یک محصول):
   شامپو ها و نرم کننده ها هر کدام وظایف جداگانه ای دارند . شامپو ها تمیز کننده ی موی سر هستند و باعث از بین رفتن گرد و خاک جامانده از فعالیت های روزانه و باز شدن خلل و فرج پوست سر می شوند این در حالی است که نرم کننده ها باید بعد از استفاده از شامپو ها استفاده شوند تا لایه محافظتی پوست و مویی که معمولا شامپوها علاوه بر گرد و خاک و آلودگی های موجود از بین می برند را  بازسازی و ترمیم کنند و به پوست و موی سر کمک کنند .
    درست است که استفاده از شامپو نرم کننده ها بسیار به صرفه است و با خود میگویید این خرید بسیار خوب و به صرفه ای است اما باید در نظر داشته باشید که ممکن است این محصولات وظیفه ی پاکسازی کوتیکول های مو را انجام دهند اما بخش پایانی کار که ایجاد و بازسازی دوباره ی لایه ی  محافظت کننده از پوست و موی سر است را انجام نمی دهند و دیگر نیازی به خراب کردن موی سر نیست چون این عمل به همین راحتی انجام می شود.
  پیشنهاد ما به شما استفاده نکردن از محصولات 2در1 است .

4- استفاده از محصولات حالت دهنده  در حالی که مو ها مرطوب هستند :
    استفاده از محصولات رقیق و آبکی برای خوش حالت کردن موها بدیهی است . اما استفاده از این محصولات به جای استفاده از محصولات خشک بسیار موثر تر است و باعث کمتر آسیب دیدن مو می شوند . اما باید توجه داشت که موهای خود را تا جای ممکن حداقل با حوله خشک کنید و سپس از این محصولات استفاده کنید زیرا اگر در حالت خیس بودن موها به موهای خود حالت دهید و از این محصولات استفاده کنید ممکن است پس از خشک شدن کامل مو ها ، موهای شما بدحالت شود و روی هم انباشته شود و علاوه بر ظاهری نامناسب سبب آسیب دیدن موها هم شود .

5- فراتر از مد و استایل :
  برای استفاده از خوشبو کننده های مو (عطرها و اسپری ها) شما باید محافظه کارانه تر عمل کرده و محصول بهتر، با کیفیت تر و سازگارتری با موی خود پیدا کنید . می توانید از محصولات زیاد و مقدار زیادی استفاده کنید اما همیشه در نظر داشته باشید که استفاده ی کمتر و طبیعی بودن هر چیزی بهتر است پس به مقدار لازم از خوشبو کننده ها موی سر استفاده کنید .
   پیشنهاد ما به شما برای داشتن مویی بهتر،خوش حالت تر و ظاهری آراسته تر  سرمایه گذاری بیشتر روی شانه های بهتر که کمتر به مو آسیب میزنند و یا واکس های مو،ژل های مو و براق کننده های مو به جای خوشبوکننده های مو است .

6- مدل موهای نامناسب و غلط :
     فیلم ها ، موزیک ویدیو ها و راهرو های مد وفشن همگی مقصر راهنمایی آقایان به مسیر انتخاب مدل موی اشتباه هستند . فقط قبول کنید که بسیاری  از مدل های مو مناسب ما نیستند و بسیار دور از دسترس ما هستند با توجه به اندازه ، جنس و حالت موهایمان.
     پس بیایید با خودتان صادق باشید . در حقیقت امیدواریم  آرایشگر شما با شما بسیار صادق باشد .در زیر نمونه هایی از مدل موهای نامناسب را مشاهده میکنید :
 
7- رنگ کردن موها در خانه :
  مواد و وسایل رنگ کردن موها در قفسه ی اکثر داروخانه ها و بعضی از سوپر مارکت ها موجود است و اگر تنوع بیشتری لازم دارید میتوانید به فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه کنید و برای رنگ کردن ، ویدیوهای یوتیوب کار را بسیار آسان کرده اند . اما توجه داشته باشید رنگ کردن موها در خانه موجب پدید آمدن مشکلاتی همچون زرد شدن موها هنگام بلوند کردن ، کم رنگ شدن یا تیره شدن بیش از حد رنگ موهای مشکی و
قهوه ای خواهد شد.
   اگر پیشنهاد ما را میخواهید به افراد متخصص و حرفه ای در امر رنگ کردن مراجعه فرمایید و تا حد امکان این کار را خودتان در خانه انجام ندهید .

8- خط ریش های بیش از اندازه بلند :
  آیا می خواهید با خط ریش خود منظور خاصی را برسانید ؟ طول خط ریش ایده آل را چه قدر در نظر بگیریم ؟
  به طور کلی بهتر است طول خط ریش را با توجه به سبک و سیاق مدل مو و لباس پوشیدن خود در نظر بگیرید اما در مجموع بهتر است از بلند کردن بیش از حد خط ریش یا کوتاه و بسیار پرپشت کردن آن اجتناب شود . هر مدل مویی با خط ریش پرپشت و یا اصلا بدون خط ریش امروزه تقریبا از دور خارج شده است .