امروزه آراستگی ظاهری به امری مهم بدل گشته است که باز خوردهای مثبت آن را می توان در روابط اجتماعی، شغلی و حتی زندگی خانوادگی مشاهده کرد
جهت رفع این مشکل، روش های درمانی و غیر درمانی مختلفی وجود دارد ازجمله روش های غیر درمانی و زودگذر، کرم های مو بر، اپیلاسـیون، اپی لیدی، تراشیدن، بند انداختن و... را می توان نام برد که علاوه بر هزینه بر بودن، سبب آسیب های زیادی به پوست خواهند شد.

                                                             

روش های درمانی که در کلینیک های پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند شامل دو دسته IPL ها و لیزر ها می باشند
تکنولوژی الکس سرد (cold alex) کوترا چیست؟
لیزر الکس سرد آخرین نسل و برترین تکنولوژی ساخت لیزر موهای زائد در اروپا و آمریکا است که به جامعه پزشکی معرفی شده است. طبق نظر سنجی های صورت گرفته لیزر الکس سرد در کمترین تعداد جلسات بیشترین میزان رضایتمندی (95 درصد) را در بین مراجعه کنندگان داشته است. این تکنولوژی با داشتن سیستم خنک کننده  منحصر به فرد در حال حاضر به عنوان کم دردترین تکنولوژی رفع موهای زائد در آمریکا شناخته می شود.
الکس کوترا
دستگاه ساخت کمپانی کوترا امریکا بوده که از دو تکنولوژی الکس سرد با طول موج 755nm وND Yag به صورت پالس واقعی با طول موج 1064nm استفاده می نماید.
دغدغه های بیماران در انجام لیزر درمان موهای زائد:
1- دردناک بودن درمان:
در برخی از سیستم ها از پاشیدن ماده ای با دمای پایین بر روی پوست جهت خنک کنندگی پوست استفاده می کنند.
2- عوارض جانبی:
سوختگی های شدید و ایجاد لک های قهوه ای مقاوم:
تفرق لیزر در سطح پوست و نیاز به قدرت بالای لیزر سبب افزایش ریسک سوختگی در سیستم هایی می شود که با فاصله لیزر به پوست تابیده می شود
3- تعداد جلسات درمان:
مهم ترین دغدغه پزشکان در درمان موهای زائد با لیزر، جلوگیری از عوارض جانبی نظیر سوختگی می باشد به  همین دلیل معمولاً در لیزرهایی که تا بحال استفاده شده انرژی دستگاه پایین تر از حد نیاز تعیین می گردد
4- عود زود هنگام:
عدم انهدام کامل ریشه مو باعث می شود که موها بعد از چند ماه پس از درمان مجدداً رویش نمایند که در سیستم های IPL و دایود دوره برگشت مو بسیار کوتاه و بین شش ماه تا یک سال می باشد.
5- کرکی شدن موها:
متأسفانه این اتفاق در اکثر سیتم های لیزر شامل الکس، اندی یگ و دایود  رایج است،
6- قابلیت درمان بر روی همه تایپ (رنگ) های پوستی
امکان درمان بر روی پوست های بسیار روشن مانند اروپایی ها با اکثر لیزرها فراهم می باشد
7- ممنوعیت استفاده از لیزر در پوست های برنزه شده
8- استفاده از ترمیم کننده بعد از درمان
موفقیت در درمان موهای زائد به چهار عامل بستگی دارد
رنگ مو
تعداد جلسات
چرا الکس کوترا با استفاده از تکنولوژی الکس سرد می تواند در سه جلسه موهای زاید را ریشه کن کند؟
کولینگ
در لیزر الکس سرد از تکنولوژی یاقوت کبود استفاده می شود. در کولینگ یاقوت کبود امکان خنک کردن کافی سطح پوست را قبل و همزمان و بعد از درمان به وجود می آورد امکان انتقال انرژی کافی به فولیکول مو بدون آسیب به پوست را فراهم می کند.
عدم انعکاس انرژی: در لیزر کلد الکس به دلیل وجود یاقوت کبود و تطبیق امپدانس در زمان انتقال لیزر، انعکاس اشعه لیزر اتفاق نمی افتد و تمام انرژی به ریشه مو خواهد رسید.
پالس مربعی
لیزر کوترا یا الکس سرد  تنها لیزر پالس مربعی دنیاست که می تواند بدون هیچ گونه اتلاف انرژی انرژی کافی را به فولیکول مو منتقل کند
‎با توجه به اینکه در لیزر کلد الکس فاصله تا فولیکول کمتر می باشد و به دلیل فشار سطح بیشتری از مو می تواند انرژی را جذب کند در نتیجه میزان درد و اثر بخشی بیشتر می شود.