خدمات دندانپزشکی مناسب برای اطفال
1- ترمیم با مواد همرنگ و آمالگام:

برداشتن پوسیدگی های موجود و بازسازی دندان با مواد همرنگ(کامپوریت ) و یا آمالگام 

                                                                     
2- عصب کشی اطفال:
ترمیم عصب در مواقعی که پوسیدگیها بسیار عمیق بوده و به عصب رسیده اند.
3- فیشور سیلانت:
 فیشور سیلانت پلاستیک مایعات بی رنگ و محافظ که بر روی سطوح گاز گرفتن از دندان پشت، نقاشی شده است. آنها سپس با استفاده از اشعه متمرکز نور ماوراء بنفش، مقاوم می شوند.
در دندانپزشکی برای دهه های بسیاری استفاده می شود و وسیله ای بسیار موثر برای جلوگیری از پوسیدگی دندان است و هنگامی که دندانهای دائمی کودکان رویش می یابد جهت جلوگیری از پوسیدگی توصیه می شود.
4- فلوراید تراپی:
درمان با فلوراید، استفاده از محصولات فلوراید موضعی (اعمال شده به سطح دندان)، برای جلوگیری و یا کاهش بروز پوسیدگی دندان است.
5- روکش دندانهای شیری:
این روکش های فلزی فولادی زنگ نزن، به رنگ فلزی بوده و در موارد زیر با توجه به نظر دندانپزشک تجویز می شوند:
ترمیم دندان های شیری یا دائمی جوان با ضایعات پوسیدگی وسیع، ترمیم دندان های با ناهنجاری ارثی، ترمیم پس از درمان ریشه دندان شیری یا دائمی که خطر شکستگی ساختمان تاج باقی مانده زیاد است، ترمیم دندان شکسته و ترمیم دندان ها در افراد ناتوان یا کسانی که بهداشت دهانی فوق العاده ضعیفی دارند و احتمال دارد سایر موارد در دهان آن ها با شکست روبه رو شود.
روکش با مواد سمانی خاص به دندان چسبانده می شود و وجود آن هیچ مشکلی در لق شدن دندان شیری و رویش دندان دایمی ایجاد نمی کند.
6- فضا نگهدارنده به جای دندان شیری:
دندان های شیری بر خلاف نظر خیلی ها بی ارزش نیستند، بلکه به کوچولوها کمک می کنند تا غذا بخورند و شیرین زبانی کنند، بنابراین وقتی یک یا تعدادی از دندان های شیری پیش از موعد در اثر پوسیدگی و یا ضربه از دست می روند، باید به فکر جایگزین کردن آن ها و حفظ فضای آن ها باشیم. یک دندان شیری معمولاً تا زمانی در جای خود می ماند که دندان دایمی شروع به رویش نموده و آن را به طرف خارج هل داده و جایش را بگیرد. متأسفانه برخی از کودکان به دلایلی چون ضربه، شکستگی و پوسیدگی، دندان هایشان را زود از دست می دهند. در این مواقع کاربرد وسایلی به نام فضا نگهدار به جای آن توصیه می گردد تا از دست دادن فضا برای رویش دندان های دائمی واقع در زیر آن ها و نهایتا مشکلات ارتودنسی در آینده جلوگیری شود. توصیه می گردد دندان های شیری تا حد امکان ترمیم و نگهداری شوند.
توصیه هایی برای والدین 
دندانپزشکان اطفال چهار توصیه و قانون برای مراقبت از این دستگاه ها دارند:
1- عدم استفاده از شیرینی جات چسبنده و کشدار و نجویدن آدامس
2- فشار وارد نکردن و یا عدم تکان دادن آن با انگشت یا زبان
3- تمیز نگه داشتن آن ها با مسواک
4- معاینات منظم دندانپزشکی