ورزشTRX  یکی از ورزش‌های محبوب برای چربی سوزی و تقویت عضلات است. با انجام حرکات مختلفTRX  شما می‌توانید برای کاهش چربی، افزایش استقامت، افزایش تعادل بدن و تقویت عضلات کمر، شکم و قفسه سینه تلاش کنید. تمرین باTRX  برای کاهش چربی بسیار موثر است. با انجام حرکات مناسب و استفاده از وزن بدن خود، شما قادر به بالا بردن سطح متابولیسم و سوزاندن چربی‌های اضافی بدن خود خواهید بود. علاوه‌بر این،TRX  قدرت عضلات شما را افزایش داده و عضلات کمر، شکم و قفسه سینه را تقویت می‌کند. 

تمریناتTRX  برای چربی سوزی

تمریناتTRX  برای چربی سوزی در باشگاه ورزشی کیان فارس

تمریناتTRX  یکی از بهترین روش‌هایی است که برای چربی سوزی و لاغری بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تمرینات باعث افزایش سوخت و ساز عضلات و سرعت متابولیسم بدن می‌شود. در این بخش، تمرینات پایه و پیشرفتهTRX  در باشگاه ورزشی کیان فارس برای چربی سوزی معرفی خواهند شد.

  • Squat

تمرین Squat یکی از تمرینات پایهTRX  برای چربی سوزی است. در این تمرین، با استفاده از دستگیره‌هاTRX  فرد باید در حالت ایستاده باشد و سپس به آرامی به پایین نشیند و به آرامی بلند شود. این تمرین عضلات پا و شکم را تقویت می‌کند.

  • Plank

تمرینPlank  یکی از بهترین تمرینات TRX برای تقویت عضلات شکم و پشت است. در این تمرین، فرد باید در حالتPlank  با دستگیره‌های TRX باشد و بدن خود را در یک خط باشد. این تمرین علاوه‌بر تقویت عضلات شکم و پشت، به تقویت عضلات کل بدن کمک می‌کند.

  • Mountain Climber

تمرین Mountain Climber یکی از تمرینات پیشرفتهTRX  برای چربی سوزی است. در این تمرین، فرد باید در حالتPlank  با دستگیره‌هایTRX  باشد و سپس پای خود را به سمت سینه بکشد و بعد به حالت اولیه برگردد. این تمرین علاوه‌بر تقویت عضلات شکم و پشت، به تقویت عضلات پا کمک می‌کند.

  • Burpee

تمرین Burpee یکی از بهترین تمریناتTRX  برای چربی سوزی است. در این تمرین، فرد باید با دستگیره‌هایTRX  در حالت ایستاده باشد و سپس به حالت Plank بروید و سپس باز به حالت ایستاده برگردید. این تمرین علاوه‌بر تقویت عضلات کل بدن، منجربه تقویت قلب و عروق نیز می‌گردد.

اهمیت برنامه‌ریزی تمرینی در باشگاه ورزشی کیان فارس

قبل از شروع هر برنامه‌ی تمرینی در باشگاه ورزشی کیان فارس، تعیین سطح فیتنس بسیار مهم است. در واقع، برنامه‌ی تمرینی باید با سطح فیتنس فعلی شخص سازگار باشد تا بهترین نتیجه را برای او به ارمغان بیاورد. در تعیین سطح فیتنس، عواملی مانند سن، جنسیت، وزن، قد، تجربه‌ی ورزشی و شرایط پزشکی باید مورد توجه قرار گیرند.
با توجه به این که برنامه‌ی TRX برای تمامی سطوح فیتنسی قابل اجراست، شخصی که قصد دارد با این برنامه، چربی سوزی کند، باید در ابتدا سطح فیتنس خود را تعیین کند. برای این منظور، می‌تواند از روش‌های مختلفی مانند تست VO2max، تست Cooper و تست تعیین سطح فیتنس با استفاده از فرمول‌های مختلف استفاده کند.
بعد از تعیین سطح فیتنس، شخص باید برنامه‌ی تمرینی خود را براساس اهدافش تنظیم کند. برای چربی سوزی با استفاده از TRX باید برنامه‌ی تمرینی را به گونه‌ای تنظیم کرد که شامل ترکیبی از تمریناتی باشد که برای سوزاندن چربی بسیار موثر هستند. برای مثال، می‌توان برنامه‌ی تمرینی هفتگی خود را به ۵ روز تمرین در هفته تقسیم کرد. در هر روز، شخص می‌تواند با انجام تمرینات TRX و تمرینات کاردیویی مانند دویدن، پیاده‌روی، شنا و... را نیز به برنامه‌ی خود اضافه کند.
به علاوه، برای برنامه‌ریزی تمرینی موثر، باید تنظیماتی مانند تعداد تکرارها، تعداد ست‌ها و زمان استراحت بین تمرینات نیز مدنظر قرار گیرد. در نهایت، برای اطمینان از صحت برنامه‌ی تمرینی، می‌توان از کمک یک مربی ورزشی مجرب نیز بهره گرفت.

 تغذیه و چربی سوزی

تغذیه سالم، به عنوان یکی از عوامل اصلی در چربی سوزی و لاغری، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مواد مغذی کافی و تغذیه مناسب، به بدن انرژی لازم برای انجام تمرینات TRX می‌دهد. بنابراین، باید به مواد مغذی مورد نیاز بدن توجه کرده و از غذاهایی که در این خصوص مفید هستند، استفاده کرد.
در تغذیه سالم باید مصرف مواد غذایی با کمترین تعداد کالری را درنظر گرفت. برای مثال، به جای مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری، باید از میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای کم چرب استفاده کرد. همچنین، مصرف مواد غذایی پرپروتئین و کم کربوهیدرات، به چربی سوزی و لاغری کمک می‌کند.

رژیم غذایی مکمل تمرینات TRX

رژیم غذایی مکمل تمریناتTRX  شامل مواد غذایی با ارزش غذایی بالا و کم کالری است. برای مثال، می‌توان مواد غذایی پرپروتئین و کم چرب، مانند مرغ، ماهی، تخم مرغ و سویا، را مصرف نمود. همچنین، مصرف مواد غذایی با کمترین تعداد کالری، مانند سبزیجات و میوه‌ها، نیز به چربی سوزی و لاغری کمک می‌کند. به‌طور کلی، رژیم غذایی مکمل تمریناتTRX  باید شامل مواد غذایی با ارزش غذایی بالا، کم کالری و پرپروتئین باشد. در این رژیم غذایی، باید از مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری، به‌ویژه غذاهایی که شامل چربی اشباع هستند، پرهیز کرد.

پیگیری پیشرفت و ارزیابی نتایج

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در برنامه‌ی ورزشی، پیگیری پیشرفت و ارزیابی نتایج است. برای پیگیری پیشرفت در برنامه‌یTRX  می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. به‌طور مثال، می‌توانید وزن خود را هرهفته اندکی کاهش دهید و اندازه‌ی دور کمر، باسن و ران‌های خود را اندازه‌گیری کنید. همچنین، می‌توانید زمانی که برای اولین بار با برنامه‌ی TRX شروع می‌کنید، عکسی از خود بگیرید و هرهفته یک عکس جدید از خود بگیرید تا بتوانید تغییرات خود را مشاهده کنید.
تنظیم اهداف واقع‌بینانه نیز از مهم‌ترین عوامل موفقیت در برنامه‌یTRX  است. برای تنظیم اهداف خود، ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید. به‌طور مثال، می‌توانید هدف خود را لاغر شدن، افزایش تعداد حرکاتTRX  در هر تمرین، افزایش استقامت، افزایش قدرت، افزایش انعطاف‌پذیری و یا افزایش تعداد تکرارهای هر حرکت در هر تمرین قرار دهید.
بعد از مشخص کردن هدف خود، باید اهداف واقع‌بینانه‌ای برای خود تنظیم کنید. به‌طور مثال، اگر هدف شما لاغر شدن است، باید هر هفته حداقل یک کیلوگرم وزن خود را کاهش دهید. اگر هدف شما افزایش تعداد حرکاتTRX  در هر تمرین است، باید هرهفته تعداد حرکات خود را بیشتر کنید. با تنظیم اهداف واقع‌بینانه و پیگیری پیشرفت خود، می‌توانید به راحتی به هدف خود در برنامه‌یTRX  برسید.

سخن پایانی

در باشگاه ورزشی کیان فارس، یکی از تمریناتی که برای چربی سوزی پیشنهاد می‌شود، تمرینTRX است. این تمرین با استفاده از دستگاهی به نامTRX  انجام می‌شود که شامل دو دسته حلقه است که به دیوار یا سقف اتاق متصل می‌شود و با استفاده از وزن بدن، تمرینات مختلفی انجام می‌شود. یکی از مزایای تمرین باTRX  برای چربی سوزی، افزایش سوخت و ساز بدن است.  در کل، تمرینات TRX یکی از بهترین راه‌ها برای چربی سوزی و تقویت عضلات بدن است. با انجام تمرینات منظم با این دستگاه، می‌توان به راحتی به تناسب اندام و تندرستی بدن دست یافت.

آدرس
شریعتی بالاتر از پل سیدخندان نرسیده به خیابان سیمرغ جنب بانک مسکن پلاک ۹۸۸
شماره تماس ۰۲۱-۲۶۷۱۱۷۶۹ ۰۲۱-۲۶۷۱۱۷۷۲

 ۰۹۱۲۴۰۲۹۰۹۷

اینستاگرام
kiyanfars_gym