فهرست:

چرا  تعمیر مبل با فوم سرد؟
لوازم ضروری برای تعمیر مبل با فوم سرد
مراحل تعمیر مبل با فوم سرد
هزینه تعمیر مبل با فوم سرد 
سخن آخر 

با مدرن شدن سبک زندگی افراد، مبل‌ نیز به یکی از ضروری‌ترین وسایل منازل تبدیل شده که در بیشتر خانه‌ها قابل مشاهده خواهد بود. در واقع بیشتر افراد و اعضای خانواده بر روی مبل می‌نشینند پس کمتر کسی روی زمین می‌نشیند و به پشتی تکیه می‌دهد. متاسفانه از آنجایی که خرید مبل بسیار هزینه‌بر است و هر کسی از پس این هزینه‌ها برنمی‌آید بسیاری از افراد به تعمیر مبل خود روی می‌آورند. در نتیجه تعمیر مبل با فوم سرد یکی از خدمات و سرویس‌های نوین است که متقاضیان زیادی دارد. در این مقاله از سایت برترین ها بیشتر در مورد نحوه تعمیر مبلمان با فوم سرد توضیح می‌دهیم. 

قیمت تعمیر مبل با فوم سرد


بیشتر بخوانید :  تعمیر مبل تختخواب شو در تهران


چرا  تعمیر مبل با فوم سرد؟

 همان‌طور که از نام این نوع فوم‌ها مشخص است، فوم سرد در مقایسه با فوم گرم از حرارت کمتری تشکیل شده است. فوم سرد حالت ارتجاعی بیشتری نسبت به سایر فوم‌ها دارد، به همین دلیل در بیشتر مبلمان‌های راحتی از همین فوم سرد استفاده شده است. 
در ضمن فوم سرد به هنگام نشستن نیز راحتی بیشتری به همراه دارد. در نظر داشته باشید فوم سرد در مقایسه با فوم گرم دوام بیشتری دارد. از این رو اگر مبل راحتی یا کاناپه شما دچار آسیب و خرابی شده، توصیه می‌کنیم به فکر تعمیر مبلمان با فوم سرد باشید. 
با انتخاب این نوع فوم مبل شما از کیفیت بالاتری برخوردار می‌شود. در نتیجه بهتر است مبل و کاناپه‌های راحتی خود را با پرداخت هزینه‌ای مناسب و با فوم سرد تعمیر کنید. اگر به دنبال یک مرکز مطمئن برای بازسازی مبل خود هستید حتما از صفحه تعمیرات مبل در شمال تهران دیدن نمایید.

لوازم ضروری برای تعمیر مبل با فوم سرد

در نظر داشته باشید تعمیر مبل با فوم سرد به مهارت و دانش کافی نیاز دارد و در صورتی که شما قصد دارید مبلمانتان را در منزل خود تعمیر کنید باید به تجهیزات و وسایل لازم دسترسی داشته باشید. برخی از وسایل ضروری که برای تعمیر مبل با این نوع فوم‌ها نیاز هستند را در ادامه ذکر می‌کنیم: 
•    فوم سرد
•    تیغ کاتر
•    متر
•    خودکار
•    چسب فوم سرد
•    پارچه رویه مبل 
•    پارچه برای روکش فوم سرد 
•    منگنه کوب 
•    انبر
•    چکش 
•    فوم سرد در ابعاد مناسب نشیمن مبل
•    نوار اندازه‌گیری 
قبل از اینکه برای تعمیر مبل خود دست به کار شوید، باید به طور دقیق قسمت‌هایی از مبل که به تعمیر نیاز دارند را شناسایی کنید. برای مثال آیا تنها بخش نشیمن مبل شما به تعمیر نیاز دارد یا اینکه باید فوم دسته‌ها و پشتی‌ها را نیز تعمیر کنید؟ 
در صورتی که قسمت‌های زیر مبل شما به تعمیر نیاز دارد این مراحل کمی سخت‌تر می‌شوند. یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در تعمیر با فوم سرد مهم است کلاف مبل خواهد بود زیرا اگر کلاف مبل شما مشکل داشته باشد تعمیر و تعویض فوم نیز نتیجه دلخواه را به همراه نخواهد داشت. 
به منظور تعمیر مبل باید تمام قسمت‌های آن را از یکدیگر جدا کنید و فوم سرد جدید را در ابعاد مناسب نشیمن مبل بچسبانید. فراموش نکنید چسباندن فوم سرد مبل باید به درستی انجام شود زیرا اگر فوم سرد در جای ثابت خود قرار نگیرد، به هنگام نشستن بر روی مبل حس ناخوشایندی خواهید داشت. 
به طور کلی خواص فوم سرد در مقایسه با فوم گرم بیشتر است ولی تعمیر مبلمان با فوم سرد باید از کمک متخصصان حاضر در این حوزه کمک بگیرید. 

بهترین تعمیر کار مبل در شرق تهران


بیشتر بخوانید : تعمیرات مبل در غرب تهران، با قیمت مناسب


مراحل تعمیر مبل با فوم سرد

تعمیر مبل با فوم سرد در منزل کار ساده‌ای نیست که هرکسی از پس آن برآید با این وجود بد نیست با مراحل کلی مربوط به تعمیرات مبل آشنا شوید. بعد از اینکه لوازم ضروری ذکر شده در بخش بالا را تهیه کردید و نوع فوم مبل خود را سرد در نظر گرفتید باید طبق مراحل زیر پیش بروید: 
•    رویه نشیمن مبل خود را باز یا خارج کنید. 
•    فوم یا اسفنجی که خراب شده و نیاز به تعمیر دارد را از رویه مبل جدا کنید. 
•    پشت رویه تشک مبل بخشی که آستری مبل قابل مشاهده را نگاه کنید. 
•    عمق، ارتفاع و عرض کلی تشک مبل خود را اندازه‌گیری کنید. به خاطر داشته باشید اندازه‌گیری موارد و ابعاد مربوط به رویه و نشیمن یا تشک مبل از اهمیت بالایی برخوردار است پس نکات مهم را رعایت کنید تا اندازه‌گیری دقیقی داشته باشید. 
•    ابعاد اندازه‌گیری شده را یادداشت کنید. در صورتی که اندازه‌گیری شما درست باشد به هنگام نصب و جا انداختن فوم سرد هیچ دردسری نخواهید داشت. 
•    میزان فوم سرد کلی را برآورد کنید. 
•    طبق ابعاد به دست آمده بر روی فوم سرد علامت‌گذاری کنید. 
•    فوم را براساس ابعاد مورد نظر با تیغ کارتر ببرید. 
•    بعد از برش نهایی فوم سرد آن را درون رویه مبل خود قرار دهید. انجام این مرحله به تنهایی قابل اجرا نخواهد بود و شما به یک دستیار نیاز خواهید داشت. 
•    در صورتی که فوم سرد جدید قرار گرفته در مبل فرم درستی نداشت باید آن را با دست کمی حرکت دهید تا فوم سرد در جای مناسب خود پخش شود. 
شاید مراحل این تعمیر فوم مبل راحت به نظر برسد اما این کار از نکات و جزئیات زیادی تشکیل شده که شما نمی‌توانید به تنهایی و بدون دانش و تخصص حرفه‌ای فوم مبل خود را تعمیر کنید. از این رو از متخصصان این حوزه کمک بگیرید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. 

هزینه تعمیر مبل با فوم سرد 

توجه داشته باشید تعمیر مبل نسبت به خرید یک ست مبلمان هزینه‌ کمتری دربردارد اما به هر حال برای تعمیر مبل نیز با مبلغ زیادی پرداخت کنید. هزینه تعمیر مبل با فوم سرد به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال نوع فوم سردی که انتخاب می‌کنید و جنس آن یکی از اصلی‌ترین مسائل در تخمین قیمت تعمیر مبل است. 
در ضمن اگر علاوه بر تعمیر فوم مبل کارهای جزئی تعمیراتی نیز انجام شوند، بدون شک به هزینه نهایی قابل پرداخت شما اضافه می‌شود. در نهایت اینکه دستمزد هر یک از شرکت‌ها و افراد متخصص در حوزه تعمیر فوم مبل با یکدیگر متفاوت است زیرا این افراد با توجه به تخصص و تجربه خود قیمتی را مشخص می‌کنند. 
یکی دیگر از مسائل مهمی که در هزینه‌های تعمیر فوم مبل تاثیرگذار است، حضور کارشناس مربوطه در محل منزل شما یا ارسال مبلمان به مرکز و کارگاه آنها است. این موضوع نیز رابطه مستقیمی با قیمت تعمیر مبل با فوم سرد دارد. 

بازسازی مبل در شمال تهران


بیشتر بخوانید : تعمیرات مبل در ستارخان، کجا بهتره؟!


سخن آخر 

اگر از ظاهر مبل قدیمی خود خسته شده‌اید زیرا فوم‌های آن خوابیده و کیفیت و نمای اولیه را به همراه ندارند، بهتر است به فکر تعمیر فوم مبل خود باشید. برای این کار لازم نیست هزینه زیادی پرداخت کنید بلکه کافی است از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید تا بهترین مبلمان را برای شما آماده کند. 
فراموش نکنید هر تیم و شرکتی نمی‌تواند مبلمان شما را با بهترین متریال تعمیر کند. بدین ترتیب قبل از نهایی کردن سفارش خود از اعتبار و تجربه تیم منتخبتان مطمئن شوید. تعمیر مبل بسیار مهم است زیرا شما ساعات زیادی را بر روی مبل می‌نشینید پس باید جای مناسب و خوشایندی داشته باشید.