فهرست:

بادی فلکس چیست؟
مزایای ورزش بادی فلکس چیست و برای کدام گروه از افراد توصیه می‌شود؟
چه افرادی از انجام ورزش بادی فلکس منع می‌شوند؟
چگونگی اجرای ورزش بادی فلکس
شماره تماس و آدرس باشگاه ملورین
کلام پایانی

 ورزش بادی فلکس جزو سیستم‌های تمریناتی است که به سرعت‌بخشیدن در کاهش وزن کمک می‌کند. این ورزش تنها 15 الی 20 در روز را به خود اختصاص می‌دهد. ابداع‌کننده ورزش بادی فلکس درباره این ورزش می‌گوید، این ورزش شامل یک دسته از تمرینات طراحی شده برای طریقه درست تنفس، ترکیب تکنیک تنفسی دیافراگمی، وضعیت‌های متفاوت جهت بالارفتن کشش و ایستادن به‌صورت ایزوتونیک است.

بادی فلکس چیست؟

 در اصل بادی فلکس به معنی آن است که فرد بدون داشتن تمرین بدنی بتواند با یادگیری شیوه درست تنفس در زمان انجام ساده‌ترین تمرینات، فقط در مدت‌زمان 15 دقیقه در روز موفق به خلاصی از شر ویژگی‌های منفی در بدن شود. نقش مهم و حیاتی در کلاس‌های بادی فلکس به عهده اکسیژن و دی‌اکسیدکربن است. زمانی که شما تنفس خود را نگه می‌دارید در اصل سطح دی‌اکسیدکربن خون شما بالا می‌رود. در بدن سرخرگ‌ها به این موضوع واکنش نشان می‌دهند. در نتیجه سرخرگ‌ها منبسط شده و جهت گرفتن اکسیژن آماده خواهند شد. در این زمان مغز سیگنال‌های تجزیه چربی را دریافت خواهد کرد. یعنی به هر میزان که یک فرد اکسیژن را استنشاق نماید، به همان اندازه هم سلول‌های چربی خواهند سوخت.

مزایای ورزش بادی فلکس چیست و برای کدام گروه از افراد توصیه می‌شود؟

 انجام مداوم ورزش بادی فلکس در طی گذر زمان سبب بالارفتن ایمنی بدن و همچنین انرژی آن خواهد شد. ورزش بادی فلکس در کم‌کردن استرس، سر دردهای میگرنی و افسردگی هم مؤثر است. همچنین با انجام ورزش بادی فلکس شما به‌صورت درست و برنامه‌ریزی شده، کالری می‌سوزانید. انجام ورزش‌های بادی فلکس برای کسانی که از میادین ورزشی به‌دور هستند و دارای تجمع چربی بالا در بدن خود هستند، گزینه خوبی محسوب می‌شود. همچنین کسانی که به طور مداوم ورزش و فعالیت‌های بدنی دارند بعد از انجام 1 ماه تمرین مستمر با نتیجه‌گیری خوبی روبه‌رو می‌شوند.

بادی فلکس در شمال تهران

چه افرادی از انجام ورزش بادی فلکس منع می‌شوند؟

افرادی که شرایط زیر دارند نباید به انجام ورزش‌های بادی فلکس بپردازند:

  •  بارداری
  •  در دوره نقاهت بعد از جراحی شکم به سر می‌برند 
  • مصرف انواع داروهای هورمونی
  • مصرف انواع  قرص‌های ضد بارداری 
  • مصرف انواع مختلف داروهای آرام بخش
  • داشتن متابولیسم آهسته
  • مقاومت عروقی سیستمیک
  • داشتن فشار خون بالا
  • داشتن عوارض‌ بعد از بیماری‌های چشم
  • بیشتر شدن بیماری‌های مزمن
  • مشکلات ستون فقرات

بهترین باشگاه در پاسداران برای بادی فلکس

چگونگی اجرای ورزش بادی فلکس

در انجام ورزش بادی فلکس 3 نوع تمرین با درنظرگرفتن سیستم بدنی افراد وجود دارد: 
1.    ایزومتریک: در این دسته تنها یک گروه عضلانی کار می‌کند.
2.    ایزوتونیک: در این تمرین چندین گروه عضلانی درگیر تمرینات هستند.
3.    کشش: این تمرین باعث ایجاد کشش عضلانی می‌شود.

 انجام تمرینات بادی فلکس به شرح زیر است: 

  •  در مرحله اول باد پاهایتان را کاملاً صاف و بدون هیچ‌گونه خمیدگی روی زمین نگه دارید. بعد خیلی آرام پاها را به سمت بالا آورده و به مدت 10 ثانیه همان جا نگه دارید. این کار را باید برای هر پا 3 بار تکرار کنید.
  • در مرحله بعد باید به حالت نشسته قرار گرفته و پای چپ را روی پای راست بگذارید، طوری که یکی از زانوها بالاتر از دیگری باشد. بعد دست راست را بر روی زانوی چپ گذاشته و دست چپ را باید پشت سر خود بگذارید. در این حین باید بدن را به سمت چپ چرخانده و هم‌زمان زانوی چپ را به داخل کشیده و سعی کنید به پشت سر خود نگاه کنید.
  • در مرحله سوم باید دراز کشیده و پاها را به سمت بالا آورده، بعد ساق پاها را با دست بگیرید. باید انگشتان پاها را سمت جلو خم کرده و ساق پاها را به کمک دستان به‌سوی خود بکشید. با این حرکت کشش پشت‌پا حس می‌شود.
  • در مرحله آخر به پشت دراز کشیده و پاها را خم نمایید. سپس هر دو پا را به‌اندازه عرض شانه‌ها باز کنید. حال دست‌ها را عمودی دراز کرده و بعد تیغه‌های شانه را به سمت بالا ببرید و سعی کنید دست‌ها و سینه را به‌سوی بالا هدایت کنید.

شماره تماس و آدرس باشگاه ملورین

 باشگاه ورزشی ملورین در منطقه 4 تهران، پاسداران واقع شده و همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا 8 شب پذیرای ورزشکاران عزیز است. برای ثبت‌نام در کلاس‌های ورزشی تابستانه باشگاه از طریق پیج اینستاگرام (Melorin.Gym) یا مراجعه حضوری به باشگاه می‌توانید اقدام کنید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می‌توانید با دو شماره زیر تماس حاصل نمایید: 
•    09900234003
•    22513689
اینستاگرام: melorin.gym

باشگاه خوب برای بادی فلکس

کلام پایانی

ورزش بادی فلکس یکی از روش‌های نوین در کاهش وزن، تنها با تنفس درست در زمان انجام تمرینات ساده است. اگر باردار هستید یا داروهای ضدبارداری و افسردگی استفاده می‌کنید انجام این ورزش به شما توصیه نمی‌شود. همچنین ورزش بادی فلکس سبب کاهش استرس، سردردهای میگرنی، کاهش وزن و... می‌شود. بادی فلکس برای افرادی که چربی زیاد دارند گزینه خوبی جهت کاهش آن و ایجاد عضله در بدن خواهد بود. باشگاه ملورین با داشتن کادری مجرب پذیرای ورزشکاران محترم در زمینه ورزش بادی فلکس است.