استانبول یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه است. جدیدترین فرودگاه شهر استانبول فرودگاه بزرگ استانبول نام دارد. این فرودگاه بعد از تکمیل شدن، به عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان شناخته خواهد شد. به علت وسعت بالای فرودگاه جدید استانبول، امکان گم کردن مسیر وجود دارد؛ از این رو نیاز است که قسمت‌های مختلف آن را بشناسید تا با مشکل گم شدن در فرودگاه جدید استانبول مواجه نشوید. طی یک توضیح مفید و کاربردی برای شما شرح می‌دهیم که چگونه در فرودگاه استانبول گم نشویم. در ادامه این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.

نحوه گرفتن بلیط هواپیما در فرودگاه


بیشتر بخوانید : قیمت تاکسی فرودگاه امام ۱۴۰۱!


امکانات بی نظیر فرودگاه بزرگ استانبول

فرودگاه بزرگ استانبول در میان دهکده‌های Tayakadın و Akpınar قرار گرفته و مکانی برای فرود و پرواز ایرلاین‌ها است. به زودی بعد از تکمیل کامل فرودگاه بزرگ استانبول، فرودگاه آتاتورک تعطیل خواهد شد. فرودگاه بزرگ استانبول با بهترین امکانات و تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است. تمام امکانات، فرودگاه اعم از بررسی چمدان مسافران، بازرسی بدنی، چک کردن پاسپورت و گذرنامه‌ها و... همگی با استفاده از بهترین و به‌روزترین تکنولوژی‌های جهان صورت می‌گیرد. با توجه به امکانات و وسعت این فرودگاه، می‌بایست به دنبال حل این مسئله باشیم که چگونه در فرودگاه استانبول گم نشویم.
یکی از امکانات جالب فرودگاه بزرگ استانبول، وجود یک فروشگاه بزرگ برای خرید انواع لباس، لوازم آرایشی، عطر و ادکلن و... با استفاده از امکان پرو یا امتحان کردن جنس مورد نظر، با استفاده از اپلیکیشن جادویی در خود فروشگاه است. همه اجناس موجود در فروشگاه از برندهای محبوب و معروف هستند و با خیالی آسوده از کیفیت و قیمت می‌توانید خرید خود را انجام دهید. استفاده از ترکیب رنگی جذاب برای متمایز کردن پروازهای داخلی و بین‌المللی یکی از ویژگی‌های خوب فرودگاه جدید استانبول است. دو رنگ فیروزه‌ای و سبز کاملا مخصوص پروازهای داخلی بوده و رنگ‌های قرمز، آبی و زرد مختص پروازهای خارجی هستند.

مراحل ورود به فرودگاه استانبول


مطلب پیشنهادی سایت برترین ها : 7 میان وعده سالم برای سفرهای جاده ای


راه حل هایی برای گم نشدن در فرودگاه استانبول

با توجه به مساحت بزرگ و وسعت بالای فرودگاه جدید استانبول امکان سردرگمی، برای یافتن مسیر خروج یا پیدا کردن دیگر مکان‌های مورد استفاده در فرودگاه وجود دارد. گاهی نیز ممکن است مسیر اصلی خود را با توجه به وسعت این مکان گم کنید که در این صورت نیازمند یک سری راهنمایی و اطلاعات خواهید بود. البته با چند نکته می‌توانید از گم شدن جلوگیری کنید و به راحتی مسیر خود را پیدا نمایید. در پاسخ به این سوال که چگونه در فرودگاه استانبول گم نشویم باید گفت که توجه به نکات زیر می‌تواند از گم شدن شما جلوگیری کند:

  1. خود فرودگاه تماما مجهز به سیستم‌های راهدار زمینی و GPS است که می‌توانند به راحتی از گم شدن شما جلوگیری کنند.
  2. به تابلوهای راهنما در فرودگاه بزرگ استانبول دقت کنید.
  3. تلفن همراه هوشمند به همراه خود داشته باشید.
  4. همیشه یک اپلیکیشن ترجمه زبان‌های دیگر روی تلفن همراه خود نصب کنید.
  5. در صورتی که مسیر را گم کردید از کارکنان فرودگاه سوال کنید.
  6. از Map تلفن همراه برای مسیریابی حتما استفاده کنید.

نحوه سوار شدن به هواپیما در فرودگاه امام خمینی


بیشتر بخوانید : مکان هایی جذاب و دیدنی با معماری اسلامی


سخن پایانی

برای  اینکه بدانیم چگونه در فرودگاه استانبول گم نشویم باید گفت که در زمان سفر به استانبول و ورود به فرودگاه آن سعی کنید همه قوانین مربوط به ورود و خروج از مرزهای ترکیه را رعایت نمایید. همچنین سعی کنید تلفن همراه خود را شارژ کامل کرده تا در زمان برخورد به مشکلاتی از جمله گم کردن مسیر در فرودگاه بتوانید از اپلیکیشن‌های موجود برای مسیریابی استفاده کنید. در ضمن در نظر داشته باشید که کمی زبان ترکی را بیاموزید تا اگر مسیر را گم کردید؛ به راحتی از کارکنان فرودگاه سوال کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار نمایید.