ممکن است شما نیز جز افرادی باشید که به جمله "لذت بردن در طول مسیر مهم است نه مقصد" معتقد باشید. اگر از این دسته افراد هستید، پیشبینی ما این است که احتمالا یک ماشین پر از تنقلات خوب برای سفر جاده ای دارید. داشتن میان وعده های سالم باعث می شود تا یک مسیر جاده ای طولانی مدت، بسیار لذت بخش و پر از انرژی و حس و حال خوب باشد.
مطمئنا غذاهای آماده، به صورت شور و شیرین، انتخاب دم دستی و ساده برای سفرهای جاده ای به نظر می ‌رسد اما این لزوما به معنای داشتن یک سبک سالم نیست!

بهترین میان وعده برای سفر جاده ای


بیشتر بخوانید : ۱۰ راهکار غذایی مناسب جهت کاهش وزن


رعایت کردن رژیم غذایی و دیسیپلین سالم از جمله دغدغه هایی است که بسیاری از افراد در طول سفر دارند. همچنین استفاده از غذاهای کارخانه ای ممکن است در طول سفر و به علت تغییرات آب و هوایی مسمومیت ایجاد کند. پس چه انتخابی می توان برای میان وعده در طول مسیر داشت؟!
شما می توانید با تهیه میان وعده های سالم از جمله میوه، سبزیجات و... یک لیست از بهترین تنقلات در طول سفر داشته باشید. در ادامه این مقاله از سایت برترین ها، با ما همراه باشید تا 7 میان وعده سالم برای سفر های جاده ای را به شما آموزش دهیم.

کراکر های خانگی

کراکر یکی از محبوب ترین تنقلاتی است که در اندازه های مختلف در بازار وجود دارد. برای درست کردن کراکر، تنها به مقداری آرد، نمک، روغن مایع و آب نیاز دارید. دیگر کار ساده است! تمامی موارد را مخلوط کنید و به اندازه دلخواه برش دهید. می‌ توانید از مقداری شوید خشک برای خوش طعم شدن استفاده کنید. کراکر ها یک هفته ماندگاری دارند و در کوتاه ترین زمان آماده می‌شود. در طول مسیر جاده، از طعم شور و بی نظیر آن لذت ببرید.

کراکر خانگی سالم

نات بار به همراه جو دوسر

نات بارها به عنوان یک میان وعده بسیار سالم و رژیمی شناخته می‌شوند و اغلب جایگزین مناسب برای صبحانه و وعده های غذایی است. مخلوط جو دو سر به همراه انواع مغزها و میوه خشک، یک گزینه عالی برای رفع گشنگی در طول سفر است. کافی است این مواد را باهم مخلوط کرده و مقداری عسل در صورتی که دوست دارین اضافه کنید. جو دوسر حس سیری طولانی مدت به شما می‌ دهد.
همچنین می‌توانید از ترکیب آرد جو دو سر به همراه مغزیجات و میوه خشک استفاده کرده و کیک رژیمی و سالم برای طول جاده در کنار چای و انواع نوشیدنی ها، آماده کنید.

نات بار سالم

کیک و کلوچه های بلوبری

بری ها میوه های بسیار سالم و مقوی برای میان وعده هستند. می‌توانید از ترکیب آرد سبوس دار و یا آرد جو دو سر به همراه انواع بری ها، برای تهیه و پخت کیک استفاده کنید. استفاده از عسل، شیر و هل به خوش طعم شدن و شیرین شدن این کیک کمک خواهد کرد.

کیک بلوبری آسان


مطلب پیشنهادی سایت برترین ها : طرز تهیه آبدوغ خیار یک غذا سبک و خوشمزه برای تابستان


میوه و آجیل

ترکیب دانه ها به همراه مغزیجات و میوه، یک میان وعده سالم و رژیمی را مهیا می‌ سازد که طعم بی نظیری را رقم می زند. می توانید از انواع میوه های خشک برای ترکیب با انواع مغزیجات و دانه ها استفاده کنید.

میوه و آجیل

غلات صبحانه یا گرانولا

مطمئنا همه ما عاشق صبحانه های اماده هستیم. مخلوط مغزیجات به همراه جو دو سر بسیار خوش طعم و سالم خواهد بود. در این ترکیبات می توانید از گندمک و نان پیتای غلات نیز استفاده کنید.

گرانولا سالم برای صبحانه

حمص خانگی

دیپ و حمص، جایگزین مناسب برای انواع سس ها است. اگر نگران لک شدن داشبورد ماشین خود نیستید، پیشنهاد میکنیم مقداری نخود پخته به همراه روغن زیتون و نمک و فلفل را باهم مخلوط کرده و یک میان وعده سالم و پروتئینی در طول سفر استفاده کنید. همچنین می توانید با انواع کراکر ها و نان پیتا استفاده کنید.
برای تهیه نان پیتا، میتوانید نان لواش را در اندازه های مربع و کوچک برش بزنید.  سپس به همراه ادویه روغن زیتون داخل فر قرار دهید و به عنوان یک تنقلات سالم در طول مسیر لذت ببرید. بدون هیچ عذاب وجدانی!

حمص خانگی سالم


بیشتر بخوانید : خوشمزه ترین غذاهایی که باید در سفرهای نوروزی امتحان کنید.


استفاده از ظرف غذا

قبل از سفر یک ظرف غذا آماده کنید. این ظرف غذا می توانید ترکیب دلخواه شما مانند: کراکر، میوه، سبزیجات، انواع پنیر و  ... را تشکیل دهد. محدود کردن و مشخص کردن غذا، باعث می‌شود تا هرزمان که بخواهند به هر اندازه غذا بخورند.

منبع: سایت washingtonpost