اتاق خواب محلی برای استراحت و خواب است و به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به چیدمان و رنگ‌های آن داشته باشیم. در واقع اتاق خواب باید مکانی برای داشتن خوابی باکیفیت باشد؛ برای داشتن خوابی خوب و عمیق، باید به نکاتی مانند رنگ اتاق خواب توجه داشته باشید و ما در این مطلب می‌خواهیم راجع به آرامش بخش‌ترین رنگ‌ها برای اتاق خواب با شما صحبت کنیم؛ بنابراین تا انتهای مطلب با ما در این مقاله از سایت برترین ها همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.


بیشتر بخوانید : راهنمای خرید کاغذ دیواری شیک برای اتاق خواب


چه رنگ‌هایی برای اتاق خواب مناسب است؟

امروزه روانشناسی رنگ‌ها به شدت مورد بحث قرار گرفته است و به همین دلیل افراد از روانشناسی رنگ‌ها برای انتخاب رنگ اتاق خواب خود استفاده می‌کنند. در واقع رنگ اتاق خواب تأثیر بسیار زیادی در آرامش و خواب مفید دارد. به طور کلی روزانه افراد به دلیل کار و درگیری‌های زیاد، به شدت خسته می‌شوند و نیاز دارند برای ریکاوری و گرفتن آرامش، در محیطی آرام و آرامش‌بخش باشند. به همین دلیل شما باید در انتخاب رنگ اتاق خواب خود دقت زیادی داشته باشید. در ادامه چند رنگ مناسب برای اتاق خواب را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید آگاهانه در این مورد تصمیم بگیرید.

بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب

بیشتر افراد از رنگ‌های ملایم و آرامش بخشی مانند رنگ آبی، سبز، سفید و غیره برای رنگ اتاق خواب خود استفاده می‌کنند؛ زیرا این رنگ‌ها از نظر روانشناسی رنگ، برای اتاق خواب مناسب هستند. در ادامه راجع به هر یک از این رنگ‌ها به شما توضیحات کامل‌تری می‌دهیم.

رنگ آبی

در کشورهای اروپایی بیشتر افراد از رنگ آبی برای اتاق خواب خود استفاده می‌کنند؛ رنگ آبی جزو رنگ‌های اصلی و بسیار پرطرفدار است که بیشتر در اتاق خواب آقایان و پسرهای جوان این رنگ را می‌توان دید؛ زیرا رنگ آبی با تناژهای متفاوت و زیبایی که دارد، می‌تواند باعث ایجاد آرامش و احساس خونسردی در شما شود و به همین دلیل اگر رنگ اتاق خواب خود را آبی انتخاب کنید، قطعاً کیفیت خواب بالاتری خواهید داشت و می‌توانید از استرس‌ها و نگرانی‌های روزانه دوری کنید.

رنگ زرد

رنگ زرد یک رنگه بسیار گرم و بسیار مناسب برای اتاق خواب است؛ زیرا این رنگ باعث می‌شود که شما خیلی سریع‌تر به خواب روید و یک خواب عمیق و مناسب داشته باشید. از رنگ زرد در بسیاری از مطب‌ها استفاده می‌شود و دلیل آن تاثیر خوبی است که روی ذهن می‌گذارد. ترکیب رنگ زرد با رنگ کرم و یا استخوانی می‌تواند جلوه‌ای بسیار زیباتر به اتاق شما دهد و آن را مدرن‌تر و زیباتر نشان دهد.


بیشتر بخوانید : مدل های جدید دکوراسیون اتاق کودک


رنگ سبز

به طور کلی تمامی افراد با ویژگی‌های رنگ سبز آشنا هستند و می‌دانند که این رنگ چندین تناژ زیبا دارد که می‌تواند باعث ایجاد خوابی عمیق و با کیفیت شود. به شما پیشنهاد می‌دهیم که برای انتخاب رنگ اتاق خواب از رنگ سبز زیتونی و یا سبز چمنی استفاده کنید که احساس آرامش بیشتری به شما دهد و زیبایی بیشتری داشته باشد.

رنگ نقره‌ای

این رنگ جزو رنگ‌های بسیار لوکس قرار می‌گیرد و می‌تواند جلوه بسیار زیبایی به اتاق شما دهد؛ علاوه بر آن رنگ نقره‌ای برای افرادی که به سختی به خواب می‌روند بسیار مناسب است و باعث می‌شود که زودتر به خواب روند. از رنگ نقره‌ای می‌توانید برای رنگ دیوار، روتختی، پرده و غیره استفاده کنید.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی جزو رنگ‌های بسیار شادی‌آور است و به همین دلیل می‌تواند باعث ایجاد حس اطمینان و امنیت در شما شود. جالب است بدانید که رنگ نارنجی تاثیر بسیار زیادی در گوارش و هضم بهتر غذا دارد. طبق تحقیقات انجام شده، میانگین ساعت خواب در یک اتاق نارنجی‌ رنگ حدود ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه است.


بیشتر بخوانید : ایده های تزئین اتاق خواب زیبا برای دختران


رنگ سفید

اکثر افراد رنگ سفید را برای اتاق خواب خود انتخاب می‌کنند؛ زیرا این رنگ به عنوان یک رنگ پایه مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار متعادل است. رنگ سفید باعث ایجاد حس امنیت و آرامش می‌شود و شما می‌توانید از هر رنگ‌ آرامش بخش دیگری همراه با رنگ سفید برای اتاق خواب خود استفاده کنید. در واقع رنگ سفید می‌تواند مکمل تمامی رنگ‌ها باشد.

رنگ بنفش

رنگ بنفش انتخاب بسیار مناسبی برای اتاق خواب خانم‌های جوان است. البته این رنگ جزو رنگ‌های شاد و تحریک کننده قرار می‌گیرد و به همین دلیل میانگین مدت زمان خواب در یک اتاق به رنگ بنفش حدود ۶ ساعت است؛ اما رنگ بنفش می‌تواند باعث ایجاد خلاقیت و رویابافی در افراد شود و خستگی را از بین می‌برد.

چه رنگ‌هایی برای اتاق خواب مناسب نیستند؟

همان‌طور که در قسمت‌های بالا اشاره کردیم، بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب، رنگ‌های ملایم و گرم هستند و به همین دلیل شما نباید از رنگ‌هایی مانند  رنگ قهوه‌ای، مشکی، خاکستری و غیره برای اتاق خواب خود استفاده کنید؛ زیرا این با رنگ‌ها به شدت افسرده کننده هستند و می‌توانند خواب و آرامش شما را برهم زنند.

کلام آخر

در این مطلب راجع به آرامش بخش رنگ‌ها برای اتاق خواب با شما صحبت کردیم و به شما گفتیم که هر یک از این رنگ‌ها می‌توانند چه تاثیری در آرامش و میزان خواب شما داشته باشند. در همین راستا بدترین رنگ‌ها برای اتاق خواب نیز به شما معرفی شدند تا انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.