فهرست: 

مقایسه کابینت ممبران و هایگلاس
نتیجه مقایسه کابینت ممبران و هایگلاس
کلام آخر

یکی از مهم‌ترین وسایل آشپزخانه هر خانه‌ای، کابینت‌های آن است که کابینت‌ها باید با توجه به ابعاد و دکوراسیون خانه انتخاب شوند. علاوه بر آن باید در انتخاب چوب و جنس کابینت نیز دقت لازم را داشته باشیم تا بتوانیم سال‌های طولانی از کابینت‌های خود استفاده کنیم بدون اینکه آسیبی به آنها وارد شود؛ به همین دلیل ما در این مطلب می‌خواهیم به شما بگویم کابینت هایگلاس بهتره یا ممبران؛ بنابراین تا انتهای این مطلب از سایت برترین ها با ما همراه باشید تا تفاوت‌های این دو کابینت را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

کابینت ممبران خوبه یا هایگلاس


بیشتر بخوانید : بهترین کابینت سازی در سهروردی


مقایسه کابینت ممبران و هایگلاس

کابینت‌های ممبران و هایگلاس هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و در کنار مزایا، دارای برخی ویژگی‌های منفی نیز هستند. این کابینت‌ها طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون و زیبایی دارند و امروزه در بسیاری از خانه‌ها از کابینت‌های ممبران و هایگلاس استفاده می‌شود.

کابینت هایگلاس

کابینت‌های هایگلاس معمولاً قیمت مناسبی دارند و درخشندگی آن‌ها بسیار بالا است اما این کابینت‌ها در برابر ضربه و خش، مقاومت زیادی ندارند و باید از آن‌ها به خوبی مراقبت شود. معمولاً کابینت‌های هایگلاس به صورت ساده ساخته می‌شوند و نمی‌توان بر روی آن‌ها طرح‌های کلاسیک و پرکار اجرا کرد. قابلیت ابزار خوری کابینت‌های هایگلاس متوسط است و سطحی بسیار صاف و صیقلی دارند. افرادی که کابینت هایگلاس را انتخاب می‌کنند، باید به تمیزی آن اهمیت بسیاری دهند؛ زیرا این کابینت‌ها قابلیت لک پذیری بالایی دارند و لکه روی آن‌ها نمایان می‌شود. این کابینت‌ها معمولاً استحکام و مقاومت بالایی دارند و به همین دلیل جزو کابینت‌های باکیفیت قرار می‌گیرند.
از دیگر ویژگی‌های این کابینت می‌توان به میزان حساسیت کابینت به نور اشاره کرد که به ورق‌هایی که روی کابینت استفاده می‌شود بستگی دارد. در واقع ورق‌های ایرانی حساسیت بالایی دارند و اگر می‌خواهید کابینت شما نسبت به نور حساسیت کمتری داشته باشد، باید از ورق‌های با کیفیت و خارجی استفاده کنید. اگر اجسام تیز به کابینت‌های‌ هایگلاس برخورد کنند، این کابینت‌ها دچار خراش و آسیب دیدگی می‌شوند. اما جالب است بدانید که شما می‌توانید خیلی راحت این کابینت‌ها را تعمیر کنید و بر روی آن‌ها طرح و رنگ دلخواه خود را بزنید. معمولاً کابینت‌های هایگلاس لبه‌های تیز و برنده دارند اما شما می‌توانید در هنگام ساخت کابینت، لبه‌های آن را به صورت کرو سفارش دهید.اگر به دنبال بهترین طراح و سازنده کابینت در در تهران هستید حتما یک سر به صفحه بهترین کابینت سازی در تهران بزنید.

مدل جدید کابینت هایگلاس آشپزخانه

کابینت مناسب آشپزخانه کوچک

کابینت هایگلاس آشپزخانه

کابینت ممبران

این کابینت‌ها معمولاً قیمت بالایی دارند و برخلاف کابینت‌های هایگلاس، از درخشندگی کمتری برخوردار هستند. در واقع می‌توانیم بگوییم که این کابینت‌ها درخشندگی ندارند؛ البته بعضی از مدل‌های کابینت ممبران هستند که به صورت ورقه‌های درخشان ساخته می‌شوند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کابینت‌ها می‌توان به قابلیت خش پذیری آنها اشاره کرد که این قابلیت در این کابینت بسیار کم است و در برابر انواع خش بسیار مقاوم می‌باشد. شما می‌توانید بر روی کابینت‌های ممبران طرح‌های کلاسیک و پر کار را اجرا کنید و به همین دلیل از این نوع کابینت در خانه‌های سبک کلاسیک بسیار استفاده می‌شود. کابینت‌های ممبران قابلیت ابزار خوری بالایی دارند و معمولاً سطح آن‌ها به صورت صاف و صیقلی ساخته می‌شود.
 کابینت‌های ممبران خیلی دیر دچار لک می‌شوند و به همین دلیل نیاز به تمیز کاری زیاد ندارند. مقاومت کابینت‌های ممبران از کابینت‌های هایگلاس کمتر است و در سطح متوسط قرار می‌گیرد و کیفیت آن بستگی به نوع اجرای کابینت ساز دارد. معمولاً حساسیت کابینت‌های ممبران به نور بسیار زیاد است و تغییر رنگ می‌دهند. همچنین در صورت برخورد یا اجسام تیز، خیلی زود آسیب می‌بینند و شما نمی‌توانید قسمت‌های آسیب دیده را خیلی راحت با همان طرح و رنگ قبلی تعمیر کنید

مدل جدید کابینت ممبران آشپزخانه

کابینت ویترین دار ممبران آشپزخانه

جدیدترین مدل کابینت کلاسیک آشپزخانه


بیشتر بخوانید : طراحی آشپزخانه کوچک


نتیجه مقایسه کابینت ممبران و هایگلاس

با توجه به نکات گفته شده در قسمت‌های بالا به این نتیجه می‌رسیم که این کابینت‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و متناسب با نوع سلیقه افراد انتخاب می‌شوند. معمولاً از‌ کابینت‌های هایگلاس در خانه‌های مدرن و از کابینت‌های ممبران در خانه‌های سبک کلاسیک استفاده می‌شود. هر دوی این کابینت‌ها مقاومت و کیفیت بالایی دارند و می‌توان آن‌ها را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف سفارش داد.
اگر وقت زیادی برای تمیز کردن خانه خود ندارید، به شما کابینت‌های ممبران را پیشنهاد می‌کنیم اما اگر می‌خواهید آشپزخانه شما مدرن و درخشان به نظر آید، کابینت‌های هایگلاس بهترین انتخاب برای شما هستند. تفاوت قابل توجه بعدی در قیمت این دو کابینت می‌باشد که کابینت‌های ممبران قیمت‌های بسیار بالاتری نسبت به کابینت‌های هایگلاس دارند. اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید و کابینت خود را با قیمت مناسب در آشپزخانه اجرا کنید، ما به شما کابینت‌ هایگلاس را پیشنهاد می‌دهیم.

مقایسه کابینت ممبران و هایگلاس آشپزخانه


بیشتر بخوانید : بورس کابینت سازی در شرق تهران کجاست؟!


کلام آخر

در این مطلب راجع به این موضوع صحبت کردیم که کابینت هایگلاس بهتره یا ممبران؟ در همین راستا توضیحات کاملی در مورد کابینت‌های هایگلاس و ممبران به صورت جداگانه به شما داده‌ایم تا با ویژگی‌های این کابینت‌ها به طور کامل آشنا شوید. در ادامه مطلب به مقایسه این کابینت‌ها پرداختیم و نکات لازم را به شما گفتیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید بهترین تصمیم را در انتخاب کابینت خود بگیرید.