یکی از مهمترین قسمت‌های هر خانه، آشپزخانه است و باید به چیدمان و طراحی این قسمت توجه ویژه‌ای داشته باشیم. اگر می‌خواهید خانه‌ای زیبا داشته باشید، باید دیزاین آشپزخانه را مورد توجه قرار دهید. طراحی آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد و مدل چیدمان و دیزاین این دو آشپزخانه نیز شبیه به هم نیستند؛ به همین دلیل ما در این مطلب می‌خواهیم راجع به طراحی آشپزخانه کوچک و مدل‌های آن با شما صحبت کنیم؛ بنابراین تا انتهای این مطلب از سایت برترین ها با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

بهترین طراحی آشپزخانه کوچک


بیشتر بخوانید : اشتباهات رایج در دیزاین آشپزخانه


بهترین طراحی برای آشپزخانه کوچک

اگر ابعاد آشپزخانه شما کوچک است باید به نکاتی در این زمینه توجه کنید تا آشپزخانه زیبایی ‌داشته باشید. در واقع نکته بسیار مهم در طراحی آشپزخانه کوچک، استفاده از لوازم و تزیینات ساده و کوچک است. شما باید از از عناصری استفاده کنید که فضای آشپزخانه شما را بزرگتر و جمع و جورتر نشان دهد و به همین دلیل در این قسمت می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه آشپزخانه کوچک خود را طراحی و دیزاین کرده و از چه نوع لوازمی برای آن استفاده کنید تا آشپزخانه شما بزرگ‌تر دیده شده و زیبایی بیشتری داشته باشد. اگر فضای کوچکی برای آشپزخانه خود دارید لازم است از یک متخصص در این امر راهنمایی بگیرید. به صفحه دکوراسیون داخلی در تهران مراجعه نمایید تا با برترین های این حوزه آشنا شوید.

کابینت آشپزخانه کوچک

همان‌طور که می‌دانید، کابینت‌ها مهم‌ترین قسمت آشپزخانه هستند و باید در انتخاب آن‌ها دقت زیادی داشته باشید. در آشپزخانه‌های کوچک باید از کابینت‌هایی با سایز کوچک  و به سبک مینیمال استفاده شود. بهتر است که کابینت‌ها طرح‌های کلاسیک و بزرگ نداشته باشند؛ زیرا این طرح‌ها باعث شلوغ و کوچک نشان دادن آشپزخانه می‌شوند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر آشپزخانه کوچکی دارید، حتما از کابینت‌های سبک مدرن و ساده استفاده کنید.

دستگیره کابینت

دقت داشته باشید که کابینت‌های شما نباید دستگیره‌های بزرگ و یا طرح دار داشته باشند و بهتر است دستگیره‌های کوچک و ساده  را برای کابنیت‌های خود انتخاب کنید و حتی می‌توانید درب کابینت خود را به صورت مگنتی سفارش دهید تا هیچ نوع دستگیره‌ای روی آن قرار نگیرد که امروزه درب بسیاری از کابینت‌های مدرن به این صورت است.

رنگ کابینت

 در انتخاب رنگ کابینت‌ها، رنگ‌های روشن و ملایم را برگزینید؛ زیرا رنگ‌های جیغ و یا تیره باعث کوچک‌تر نشان دادن آشپزخانه می‌شوند اما کابینت‌های روشن از لحاظ ظاهری فضای آشپزخانه را بزرگتر می‌کنند. امروزه در بیشتر آشپزخانه‌های کوچک و مدرن، از کابینت های‌ ام دی اف و هایگلاس استفاده می‌شود. در واقع کابینت‌های هایگلاس براق بوده و  برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار مناسب هستند؛ زیرا جلوه‌ی زیبا و جذابی به آشپزخانه می‌دهند.

تزیینات آشپزخانه

برای تزیین آشپزخانه‌های کوچک باید از لوازم هم‌رنگ کابینت و یا مکمل رنگ‌ کابینت‌های آن استفاده کنید. می‌توانید در این آشپزخانه‌ها از انواع تابلوها و یا شلف‌ها را به کار ببرید اما توجه داشته باشید که در این موضوع نباید زیاده روی کنید تا آشپزخانه شما شلوغ و کوچک دیده نشود. به طور کلی استفاده از تزیینات زیاد برای یک آشپزخانه کوچک ایده خوبی نیست و شما باید تزیینات آشپزخانه خود را کاملاً با دقت و وسواس انتخاب کنید و سادگی را در آشپزخانه‌های کوچک رعایت نمایید.

نورپردازی آشپزخانه

دغدغه بسیاری از افراد که آشپزخانه کوچکی دارند، نورپردازی آشپزخانه است. در واقع شما برای آشپزخانه‌های کوچک می‌توانید از چراغ‌های آویز استفاده کنید. لوسترهای کوچک و ساده انتخاب بسیار مناسبی برای این نوع آشپزخانه‌ها هستند و در قسمت‌های سایه و تاریک آشپزخانه می‌توانید نورهای ال ‌ای دی نواری قرار دهید که جلوی بسیار زیبایی نیز به آشپزخانه شما می‌دهند.

 سعی کنید به هیچ عنوان چراغ‌های تیره و یا خیلی زرد را در این آشپزخانه به کار نبرید زیرا نورهای تیره فضای آشپزخانه را کوچک و دلگیر می‌کنند و برای کارکردن در آشپزخانه نیز مناسب نیستند و علاوه بر تمامی این موارد دید شما را کاهش می‌دهند.

کاغذ دیواری

معمولاً آشپزخانه‌های کوچک دیوار زیادی برای زدن کاغذ دیواری ندارند اما در همان قسمت‌های کوچک نیز شما می‌توانید از انواع کاغذ دیواری‌های روشن با طرح‌های ساده و زیبا استفاده کنید؛ زیرا کاغذ دیواری می‌تواند محیط آشپزخانه شما را گرم‌تر نشان دهد و آن را از حالت بی‌روح خارج کند. توجه داشته باشید که کاغذدیواری‌های شما نباید به هیچ عنوان طرح‌های بزرگ و یا شلوغ داشته باشند تا آشپزخانه شلوغ و به هم ریخته دیده نشود.

میز غذاخوری

برای آشپزخانه‌های کوچک معمولاً از میز غذاخوری کوچک و جمع و جور استفاده می‌شود اما شما می‌توانید از میز جزیره که با کابینت‌های شما ست است نیز استفاده کنید تا فضای کمتری را اشغال کند. صندلی‌های میز غذاخوری باید کوچک و جمع و جور باشند. در واقع حفظ سادگی در آشپزخانه کوچک مسئله بسیار مهمی است اما باید توجه داشته باشید که سادگی باعث بی‌روح و سرد شدن آشپزخانه نشود.

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک


بیشتر بخوانید : طراحی دیوار پشت کابینت در آشپزخانه


کلام آخر

در این مطلب راجع به طراحی آشپزخانه کوچک با شما صحبت کردیم و به شما گفتیم که باید از چه نوع کابینت، تزیینات، نورپردازی و غیر برای آشپزخانه کوچک استفاده کنید. پس به نکات گفته شده در بالا توجه لازم را داشته باشید تا طراحی زیبا و مناسبی را در آشپزخانه کوچک خود اجرا کنید. امیدوارم که از خواندن این مطلب لذت برده و اطلاعات کافی را کسب کرده باشید.