فهرست:

استفاده از اتوبوس برای کم کردن هزینه سفر
استفاده از قطار به جای هواپیما
استفاده از هواپیما برای سفر و راه های کاهش ۳۰ درصدی هزینه
در ساعت‌ های ارزان بلیط بخرید
حواستان به اضافه بار باشد
استفاده از بلیط اکونومی
وسط هفته سفر کنید
انتخاب درست اقامتگاه
نزدیکی هتل به مناطق دیدنی
از بازار‌های محلی خرید کنید
کلام پایانی

مسافرت دارای هزینه‌های مختلفی است. به عنوان مثال وسیله‌ای که با آن سفر می‌کنید و یا محل اقامت می‌تواند هزینه‌های مختلف و متفاوتی را برای شما داشته باشد. اما نکات مهمی نیز وجود دارند که با رعایت آن‌ها می‌توانید هزینه‌های سفر را کاهش دهید و یک سفر ارزان داشته باشید. نیاز است تا راهنمای کامل برای تجربه یک سفر ارزان را جدی بگیرید تا با استفاده از آن‌ها، هزینه‌ها را برای سفر به صورت چشم‌گیری کم کنید. پس در این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید.

سفر ارزان

استفاده از اتوبوس برای کم کردن هزینه سفر

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس در مقایسه با قطار و هواپیما می‌تواند هزینه‌های سفر را به صورت محسوسی کاهش دهد. قیمت بلیط اتوبوس از بلیط هواپیما و قطار بسیار ارزان‌تر است که همین موضوع باعث شده تا افرادی زیادی برای داشتن یک سفر ارزان از این وسیله حمل و نقل عمومی جهتجابه‌جایی میان شهرها استفاده کنند.

سفر ارزان با اتوبوس


بیشتر بخوانید: 8 کشور ارزان برای گردشگری


استفاده از قطار به جای هواپیما

در برخی از مواقع امکان استفاده از اتوبوس برای سفر وجود ندارد یا گردشگران و مسافران ترجیح می‌دهند تا از قطار یا هواپیما استفاده کنند. در واقع به دلیل برخی از موارد مانند سختی و طولانی بودن سفر، مسافرین زیادی ترجیح می‌دهند تا از وسایل حمل و نقل دیگری استفاده کنند. علاوه بر این، برای کم کردن هزینه سفر پیشنهاد می‌شود تا از قطار به جای هواپیما استفاده شود. به همین منظور با تهیه یک بلیط قطار ۴ ستاره می‌توانید تجربه یک سفر به یاد ماندنی را داشته باشید. به طور کلی هزینه بلیط یک قطار ۴ ستاره نصف هزینه یک بلیط معمولی هواپیما است.

استفاده از قطار به جای هواپیما

استفاده از هواپیما برای سفر و راه های کاهش ۳۰ درصدی هزینه

در زمان تهیه بلیط هواپیما نکته‌های بسیار مهمی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید. برخی از این نکات شامل ساعات خرید بلیط و عدم استفاده از اضافه بار است. امکان خرید بلیط اکونومی نیز برای سفر با هواپیما وجود دارد. همچنین پیشنهاد می‌شود که در وسط هفته سفر کنید تا هزینه‌های آن نیز کاهش پیدا کند. برای اطلاع بیشتر در این باره به صفحه بهترین آژانس مسافرتی مراجعه نمایید.

استفاده از هواپیما برای سفر


بیشتر بخوانید: بهترین شهرهای آسیایی برای سفر در پاییز


در ساعت‌ های ارزان بلیط بخرید

با در نظر گرفتن نکات بسیار ساده و استفاده از راهنمای کامل برای تجربه یک سفر ارزان، می‌توانید هزینه‌های مسافرت خود را کاهش دهید بدون آنکه از لذت سفر خود کم کنید. یکی از نکات بسیار مهم توجه به ساعات خرید بلیط هواپیما است. اگر به قیمت بلیط هواپیما در ساعات مختلف توجه داشته باشید، متوجه تفاوت زیاد قیمت‌ها در ساعت‌های گوناگون خواهید شد.

ساعات خرید بلیط هواپیما

حواستان به اضافه بار باشد

برای سفر با هواپیما حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که مقدار بار مجاز برای هر مسافر بین ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم است در صورتی که وزن وسایل شما بیشتر از حد مجاز باشد باید به ازای هر کیلوگرم مبلغ اضافه بار پرداخت کنید که این موضوع نیز باعث افزایش هزینه‌های سفر می‌شود. به این نکته نیز دقت کنید که این میزان از بار مجاز برای هر ایرلاین می‌تواند متفاوت باشد.

اضافه بار در سفر


بیشتر بخوانید: بهترین شهرهای ایران برای سفر در کرونا


استفاده از بلیط اکونومی

یکی دیگر از راهکار‌های اساسی برای تجربه یک سفر ارزان استفاده از بلیط اکونومی است. سفر با بلیط فرست کلاس هزینه‌های زیادی را نیز به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود تا به منظور کم کردن هزینه‌های سفر از بلیط اکونومی استفاده کنید. علاوه بر این، باید در انتخاب ایرلاین مورد نظر دقت داشته باشید. برخی از آن‌ها بلیط‌های ارزان‌تری را به فروش می‌رسانند اما ارزان بودن بلیط هواپیما به معنی پایین بودن کیفیت آن نخواهد بود. به همین منظور برخی از شرکت‌ها به طور کلی قیمتشان در مقایسه با سایر ایرلاین‌ها پایین‌تر است. شما می توانید برای دیدن آژانس هواپیمایی در سعادت آباد از صفحه لینک داده شده دیدن نمایید.

استفاده از بلیط اکونومی

وسط هفته سفر کنید

معمولاً در اواخر هفته به دلیل تعطیلی‌ها و ازدحام و شلوغی مسافران و تقاضای آن‌ها برای سفر قیمت هواپیما نیز افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که به دنبال یک سفر ارزان هستید می‌توانید در اواسط هفته اقدام به خرید بلیط نمایید. در برخی از مواقع قیمت بلیط‌ها تا ۵۰ درصد نیز در مقایسه با آخر هفته کاهش پیدا می‌کند.

وسط هفته سفر کنید

انتخاب درست اقامتگاه

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در راهنمای کامل برای تجربه یک سفرارزان باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب صحیح و درست اقامتگاه است. برای کم کردن هزینه‌ها امکان استفاده از خانه‌های بوم گردی و آپارتمان‌های مبله وجود دارد. اقامتگاه‌ها دارای قیمت‌های مناسب‌تری هستند و برخی از مشکلات هتل‌ها مانند دسترسی نامناسب و پر شدن را ندارند.

انتخاب درست اقامتگاه

نزدیکی هتل به مناطق دیدنی

در صورتی که برای تفریح اقدام به سفر می‌کنید می‌توانید هتل و یا اقامتگاه را انتخاب کنید که به مناطق دیدنی کشور مورد نظر نزدیک باشد تا در برخی از هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. در کشور‌های مختلفی هزینه‌های گوناگونی برای حمل و نقل در نظر گرفته شده است که با این روش می‌توانید هزینه‌های حمل و نقل و رفت آمد را کاهش دهید.

نزدیکی هتل به مناطق دیدنی

از بازار‌های محلی خرید کنید

در برخی از شهر‌ها بسیاری از بازار‌های محلی وجود دارند که اجناس بسیار زیادی را با قیمت‌های ارزان به فروش می‌رسانند. در صورتی که در کشور یا شهر مورد نظر قصد خرید دارید، پیشنهاد می‌شود از بازار‌های محلی آن استفاده کنید؛ چراکه امکان خرید محصولات مختلف و متنوع در بازار‌های محلی با قیمت‌های بسیار پایین‌تر در مقایسه با مراکز خرید لوکس وجود دارند.

از بازار‌های محلی خرید کنید

کلام پایانی

با رعایت موارد بسیار مهم در رابطه با راهنمای کامل برای تجربه یک سفر ارزان می‌توانید هزینه‌های سفر‌تان را به صورت چشم‌گیری کاهش دهید. برخی از موارد مهم شامل انتخاب محل اقامت مناسب و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس است. علاوه بر این، پیشنهاد می‌شود تا از بازار‌های محلی هر شهر یا کشوری برای خرید استفاده کنید. توجه به فصل مناسب برای سفر و انتخاب اقامتگاه و هتل در نزدیکی جا‌های دیدنی، می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های سفر شود.