ایران کشوری چهار فصل است و در هر فصل آن می‌توان به یکی از شهرهای زیبای آن سفر کرد و این به سلیقه شما بستگی دارد.

بعد از همه‌گیری کرونا و خانه‌ نشینی همه، اوایل مسافرت رفتن ممنوع شد و همه جا نوشته بودند "در خانه بمانیم"، و سوالی که مدام از خودمان می‌پرسیدیم این بود که تا کی قرار است در خانه بمانیم و پایمان را بیرون از شهر نگذاریم؟

اما حالا بعد از گذشت تقریبا دو سال، با تزریق واکسن شرایط بهتر شده البته همچنان رعایت پورتکل‌های بهداشتی لازم و ضروری است ولی دیگر لازم نیست "در خانه بمانیم"...

سوالی که پیش می‌آید این است که بهترین شهرهای ایران برای سفر در کرونا کدامند، پس در این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید.

 

سفر در کرونا

 

می‌توان امنیت در زمان کرونا را تضمین کرد؟

به نقل از سایت otaghak، متاسفانه با توجه به کاهش آمار تلفات کرونا همچنان هیچ تضمینی وجود ندارد که در زمان سفر به این بیماری مبتلا نشوید ولی اگر قصد سفر دارید سعی کنید به تمام جوانب و شرایط مثل سن افراد خانواده، میزان سلامتی، بیماری زمینه‌ای افراد خانواده و آمار مبتلایان شهری که قصد اقامت در آن جا را دارید توجه کنید تا کمترین میزان خطر متوجه شما شود.

در ضمن اگر در افراد خانواده فرد با سن بالای 60 سال با بیماری زمینه‌ای وجود دارد بهتر است ریسک نکنید و سعی کنید تا حد امکان در خانه بمانید و مسافرت نکنید.


بیشتر بخوانید: 7 میان وعده سالم برای سفرهای جاده ای


نکات مهم و ضروری برای سفر در کرونا

بعد از گذشت تقریبا دو سال کمتر کسی پیدا می‌شود که از خانه نشینی خسته نشده باشد، پس اگر شما هم جزو این دسته هستید و می‌خواهید دل به دریا بزنید و به مسافرت بروید لازم است قبل دانستن بهترین شهرهای ایران برای سفر در کرونا، ابتدا موارد مهم برای سفری ایمن در این ایام را بدانید.

قبل از انتخاب شهر مقصد نقشه همه‌گیری کرونا را چک کنید

این نقشه به ما می‌گوید در حال حاضر شهرها از نظر خطر ابتلا به کرونا در چه وضعیتی قرار دارند. در این نقشه رنگ قرمز یعنی خیلی پرخطر، نارنجی یعنی پرخطر، زرد یعنی خطر متوسط و آبی هم یعنی کم‌خطر. قاعدتا شهرهای آبی برای سفر در این شرایط مناسب‌تر هستند.
به نظر می‌رسد یک الگو برای شهرهای کم‌خطر و پرخطر وجود دارد به این صورت که هر چقدر شهرها بزرگ‌تر باشند، درصد ابتلا هم بیشتر است و شهرهای کوچک‌تر و روستاها، به‌خاطر رفت ‌و آمد کم‌ترشان، درصد مبتلایانشان هم کم‌تر است. اما توصیه ما به شما این است که به این الگوهای فرضی اتکا نکنید و فقط به نقشه همه‌گیری مبتلایان توجه کنید زیرا فقط این نقشه است که می‌تواند جواب دقیقی به شما بدهد.

دشت هویج

مناطق بکر و دست نخورده را پیدا کنید

جاهایی که هنوز کشف نشده‌اند یا اگر هم شده باشند هنوز شلوغ نیستند را پیدا کنید که البته معمولا این مکان‌ها یا در طبیعت هستند یا روستاهای خیلی کوچک. برای سفر در این روزهای کرونایی، سراغ جاهایی بروید که خبری از مسافران و حتی آدم‌های دیگر نیست.

در شلوغی تعطیلات سفر نکنید

تعطیلات از هر نوعی که باشد، اوج سفر محسوب می‌شود. چه تعطیلات آخر هفته‌ای باشد و چه تعطیلات نوروز و محرم و ...، پس تا می‌توانید از سفر در این زمان‌ها خودداری کنید و برنامه سفرتان را برای روزهایی که تعطیل نیست بچینید.

در مکان‌های سر بسته قرار نگیرید

سعی کنید در این ایام از جمعیت متراکم که در یک فضای سر بسته هستند دوری کنید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

از ماسک و الکل استفاده کنید

استفاده از ماسک را در مکان‌های عمومی فراموش نکنید. در ضمن یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا تماس با سطوح آلوده است و مطمئنا ما در طول روز سطوح مختلفی را لمس می‌کنیم، از دستگیره درب ماشین تا دستگاه خودپرداز پس شستن مکرر دست‌ها با‌ آب‌ و صابون خیلی مهم و ضروری است. در صورتی که به آب‌ و صابون دسترسی نداشتید از مواد ضدعفونی‌کننده مثل الکل استفاده کنید.

سفر با ماشین شخصی

احتمالا بهترین راه برای یک مسافرت کوتاه و راحت و تقریبا ایمن، سفر با ماشین شخصی باشد، زیرا کمترین میزان خطر ابتلا به بیماری کرونا برای شما و همراهانتان وجود دارد.

 

سفر با ماشین شخصی

 

رستوران بین راهی را فراموش کنید

توصیه می‌کنیم در ایام کرونا از رستوران‌های بین راهی که از بهداشتشان مطمئن نیستید خرید نکنید.

سفرهای هوایی

در طول سفر با هواپیما حتما از ماسک استفاده کنید، با وجود اینکه قبل از سوار شدن شما داخل هواپیما ضدعفونی می‌شود ولی خودتان هم قبل از دست زدن به دستگیره صندلی، کمربند ایمنی و ... حتما ازمواد ضدعفونی کننده استفاده کنید.

قبل از حرکت خانه یا ویلا را رزرو کنید

مهم‌ترین نکته در سفر در این روزهای کرونایی این است که خانه‌ای ایمن و تمیز پیدا کنید.
اگر هدفتان از سفر، عوض شدن حال و هوا و خستگی در کردن باشد، می‌توانید مثلا یک ویلای استخردار یا یک ویلای ساحلی یا خانه‌ای مبله با امکانات تفریحی یا همچنین یک خانه روستایی وسط جنگل و دشت اجاره کنید تا لازم نباشد از خانه بیرون بروید.


بیشتر بخوانید: بهترين راه برنزه كردن پوست به صورت سالم چگونه است؟!


در زمان کرونا به کدام شهر سفر کنیم؟

و می‌رسیم به جواب مهمترین سوال این روزها که، بهترین شهرهای ایران برای سفر در کرونا، کدامند؟

همانطور که قبلا گفتیم توصیه ما به شما این است که در زمان کرونا سعی کنید برای سفر به مناطق بکر و خلوت بروید.
پس اگر دوست دارید به یک جای خاص و ویژه که کمتر کسی آنجا را دیده سفر کنید همچنان با ما همراه باشید.

فیلبند

فیلبند، روستایی در شهر بابل و در استان مازندران است. این روستا یکی از دیدنی‌ترین نقاط است و البته به اندازه کلاردشت و نمک آبرود و متل قو معروف نشده است. تپه‌های سرسبز فیلبند و کلبه‌های روستایی، قرار گرفتن بالای ابرها و دیدن ستاره ها در شب، بهترین فرصت برای فرار از زندگی شلوغ و پر سر و صدای شهری است.

 

فیلبند


روستای فیلبند

روستای پامِنار

پامنار از روستاهای شهر دزفول در جنوب خوزستان است و البته بهترین فصل برای رفتن به این روستا در پاییز و زمستان است. سکوت و آرامش، تنوع حیات وحش پامنار و دریاچه‌ای که از جمع شدن آب سد دِز در آنجا تشکیل شده و همچنین شنا کردن در این دریاچه، این روستا در شهر دزفول را جزو یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر در کرونا قرار داده است.

 

پامنار از روستاهای شهر دزفول


روستای پامنار

تالاب شادگان

تالاب شادگان در استان خوزستان


قرار دارد. این تالاب بی‌شک جزو بکرترین مکان‌های ایران است و اگر هدفتان از سفر، خستگی در کردن و لذت بردن از سکوت و آرامش است تالاب شادگان بهترین انتخاب برای شماست.


تالاب شادگان

جنگل دالخانی

جنگل دالیخانی در مازندران زیبا و در کوهستان‌های حوالی رامسر قرار دارد، که دمای هوا حتی در تابستان نسبت به خود شهر به طرز قابل ملاحظه‌ای پایین است و یکی دیگر از بهترین شهرهای ایران برای سفر در کرونا محسوب می‌شود.

جنگل دالیخانی


جنگل دالیخانی در مازندران


بیشتر بخوانید: 8 کشور ارزان برای گردشگری


جمع بندی

در این مطلب با بعضی از زیباترین و بکرترین و بهترین شهرهای ایران برای سفر در کرونا آشنا شدیم.
اگر قصد سفر در این ایام کرونایی را دارید خواهشا تمام نکات بهداشتی و ضروری گفته شده را رعایت کنید تا از سفرتان لذت ببرید ولی اگر در طول سفر احساس کردید علائم بیماری به خصوص سرماخوردگی دارید حتما به پزشک مراجعه کنید و پورتکل‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنید.